Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

Het forum is geen marktplaats

 
 
 
 
 
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 13.11.2011 - 20:52  ·  #16
Hmmmmzzz, een bedrag vragen gaat in mijn ogen veel te ver. Ik zie meer heil in het voorstel van tenminste 1 maand lid zijn voordat je kunt adverteren.

Te veel regeltjes is niet goed. We worden in het verkeer al genoeg betutteld.
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 14.11.2011 - 00:02  ·  #17
Quote door hoepel

Bij marktplaats moet er een klein bedrag betaald worden om een autoadvertentie te plaasten, en is dat de reden om het hier op het forum te plaatsen. Misschien kan er hier ook een klein bedrag gevraagd worden voor nieuwe leden??

Gr marco


Ben het wel met Steve eens, geld vragen aan nieuwe leden gaat wel erg ver.
in een eerdere post geeft Steve ook al aan dat het juist zo'n gezellig forum is hier en dat het juist daarom misschien wel zo is. En daar kan ik mij helemaal in vinden.

Ik denk zelf dan ook dat de drempel om lid te worden absoluut niet verhoogd moet worden, maar om 'profiteurs' te weren slechts die voor het onderdeel 'te koop aangeboden'. En die drempel hoeft dan ook niet vrijwel onneembaar te zijn want, zoals ook al eerder opgemerkt, er worden geen 20 zaken per dag te koop aangeboden hier. En sommigen heben gewoon niet voldoende technisch inzicht om een groot aantal posts te plaatsen en die zouden dan nooit iets mogen aanbieden. En ook dat is de bedoeling niet.

De gemoedelijkheid van het forum mag (moet in mijn ogen zelfs) gewaarborgd blijven. Het moet gewoon niet meer zo zijn dat men zich aanmeldt en nog voor er ook maar iets zinnigs gepost is iets kan aanbieden.

En zie daar; Het topic is nog maar amper gestart, of het fenomeen doet zich alweer voor:
topic.php?t=2337&page=last#last_post
Gisteren aangemeld en als eerste en enige topic/post een aanbieding... :(
Gijs
 
Avatar
 
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 14.11.2011 - 11:19  ·  #18
Vind de optie om eerst tijdje (maand) lid te zijn voor bordje Te koop mag worden gebruikt wel een goede. Zou geen relatie leggen met het aantal posts dat mensen doen: ik post niet veel maar heb wel veel aan wat er door anderen gemeld wordt!
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 14.11.2011 - 12:43  ·  #19
Daar ben ik het eens, het aantal posts is per persoon verschillend.

Wat al eerder werd gezegt is dat de een meer verstand heeft van zaken en de ander wat minder.
Iedereen die zich hier heeft aangemeld als lid zal vermoed ik zo denken(ik kan er naast zitten), maar zou toch ook als hijzij(lees: lid) een ander kan helpen met onderdelen(lees: alle verkoopbare spullen) dit proberen op welke manier dan ook aan te prijzen om het onderdeel verkocht te krijgen.

Ik zou geen geld gaan vragen voor een nieuw lid want dit schrikt de nieuwe leden af doordat ze op andere fora ''gratis'' kunnen aanmelden en hun waar daar direct op kunnen knallen met als onderwerp ''TE KOOP''.

Na mijn eerdere antwoord zal ik na het lezen dan alle andere meningen zeggen:

Voor je de term ''TE KOOP'' mag gebruiken minimaal 1(na gelang anders) maand lid te zijn.
actuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 54
Homepage: actuning.nl
Berichten: 706
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 14.11.2011 - 18:48  ·  #20
Helemaal mee eens.
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 14.11.2011 - 19:11  ·  #21
misschien een poll inzetten die duidelijk maken waarmee we overeen komen:
14 dagen lid vooraleer je kan posten in te koop
1 maand lid vooraleer je kan posten in te koop

ik ben wel voorstander dat 't te koop deel zichtbaar moet zijn voor nieuwe leden en dat ze een pm kunnen zenden of zelfs een reply kunnen doen, enkel zelf een thread starten binnen de afgesproken periode blokkeren
Tijnieboy
 
Avatar
 
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 14.11.2011 - 19:14  ·  #22
Leuk dat dit wordt aangeslingerd, stiekum ergerde ik me ook al aan zulk soort praktijken :o mjah, dan denk ik weer dat ik zelf zo'n mieperd ben dus zeg ik er niks van :p

anyhow, een poll lijkt me een goede, ik ga voor 1 maand lidmaatschap voordat je wat te koop hier aanbied. Dan voorkom je inderdaad die hapsnurkers die even aanmelden om hier met hun gebakkie te leuren. Leuk, maar ik koop liever een auto van iemand die ik "ken" via het forum dan iemand die zich ff rap aanmeld voor de verkoop. Dan heb je gelijk wat "historie" over de auto+eigenaar erbij ;)
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 15.11.2011 - 00:35  ·  #23
Quote door Philken

misschien een poll inzetten die duidelijk maken waarmee we overeen komen:
14 dagen lid vooraleer je kan posten in te koop
1 maand lid vooraleer je kan posten in te koop

ik ben wel voorstander dat 't te koop deel zichtbaar moet zijn voor nieuwe leden en dat ze een pm kunnen zenden of zelfs een reply kunnen doen, enkel zelf een thread starten binnen de afgesproken periode blokkeren


Een poll is een oplossing, maar ik zou liever nog even wachten tot er nog wat meer reacties zijn. Uit eerder reacties komen nl. ook zeer goede punten naar voren die meegenomen moeten worden vind ikzelf. Aan de hand van alle reacties kan dan een voorstel worden gemaakt en daarmee dan een poll 'voor of tegen'.

En ik ben het er mee eens dat alle forumonderdelen, voor alle leden, dus ook nieuwe, zichtbaar moeten zijn. Mijn kennis op computergebied is niet zodanig dat ik daar wat over kan roepen, maar ik verwacht niet dat het mogelijk is om nieuwe leden het onmogelijk te maken iets te posten in het 'te koop' deel, maar dan is het aan de moderatoren om hier alert op te zijn en deze te verwijderen indien ze niet aan de voorwaarden voldoen. Maar daar is een ander dan wel weer goed in en kan daar wel wat over roepen als het zover is of komt. Maar dat is ook een zorg van later, eerst maar eens kijken of we met alle meningen gezamenlijk tot en voorstel kunnen komen.
hoepel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel GLD
Leeftijd: 36
Homepage: mjhoepeltransport.…
Berichten: 720
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 15.11.2011 - 11:58  ·  #24
Quote door Philken

misschien een poll inzetten die duidelijk maken waarmee we overeen komen:
14 dagen lid vooraleer je kan posten in te koop
1 maand lid vooraleer je kan posten in te koop


Ben ik het er helemaal mee eens.. Ik zou voor een maand gaan..

En inderdaad staat het niet echt gast vrij als er een keine bijdrage gevraagd word..

Gr marco
plorie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht
Leeftijd: 42
Berichten: 122
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 15.11.2011 - 15:48  ·  #25
Het is heel normaal om restricties te verbinden aan verkoop-topics hoor, bijna alle forums werken zo.
Minimaal aantas posts en/of een bepaalde periode lid als voorwaarde om iets te koop aan te bieden is helemaal niet verkeerd. Wie 'jaag' je hiermee weg? Degenen die alleen komen om iets te verkopen, precies wat je als liefhebbersclub ook beoogt, toch?
Je moet het ook zo zien: er is veel kennis en kunde aanwezig, daar wil je ook zuinig op zijn. Om daarvan te 'profiteren' mag je ook best wat moeite doen. De weg naar de dealer staat altijd nog open 8-)
JMP
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Leeftijd: 58
Berichten: 136
Geregistreerd: 12 / 2008
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 15.11.2011 - 20:44  ·  #26
Ik begrijp het (probleem) wel, maar snap niet dat het z`n hot item is.
Ik bedoel, welk lid koopt er een Volvo van een net nieuw ingelogd lid, je hebt immers zelf al een Volvo.
Dus waarom zal je als normaal denkend mens een Volvo aanbieden bij een stelletje Volvolisten ????
Wel kan ik me voorstellen dat ex Volvo rijders met winterbanden in de schuur, deze langs deze weg aanbieden.

Ik kan me meer ergeren aan mensen die zich inloggen als nieuw lid, met een probleem en vervolgens in het niets verdwijnen.
JBV70
 
Avatar
 
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 15.11.2011 - 21:05  ·  #27
Ik heb nog niet het hele draadje doorgenomen dus alvast mijn excuses als ik in herhaling val. Of er een limiet of niet ingevoerd wordt, mensen die alleen wat aan willen bieden zullen blijven denk ik. Misschien is het ook om te draaien. Wel mensen laten registreren om iets aan te kunnen bieden maar dan specifiek voor dat onderdeel. Wellicht dat je daardoor meer mensen naar het forum haalt die ook blijven en hun kennis willen delen. Natuurlijk blijven er altijd mensen die misbruik van de ruimte die geboden wordt proberen te maken. Door de signalerende rol van forumgebruikers richting de moderator moet dit snel opgelost kunnen worden.
Misschien is het ook mogelijk om voor mensen die een langere tijd lid zijn onberkt een advertentie mogen laten staan zoals heden en mensen die zich puur voor het verkoop deel aanmelden 1 maand per advertentie krijgen. Het zijn maar wat ideeen.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 15.11.2011 - 21:22  ·  #28
Quote

Ik kan me meer ergeren aan mensen die zich inloggen als nieuw lid, met een probleem en vervolgens in het niets verdwijnen.


Ook hier ben ik het mee eens. Echter, afblokken kan dus niet. Wat ik voorstel is dat de mogelijkheid onderzocht wordt dat de betreffende topic starter een email krijgt als er een reactie is op zijn topic. Op die manier kunnen forum leden hem dan misschien triggeren om te reageren. Zal alleen niet werken als er een tijdelijk email adres wordt opgegeven dus is het zaak gratis email accounts als hotmail, Gmail en dergelijke, niet te accepteren bij inschrijving.
Gijs
 
Avatar
 
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 15.11.2011 - 22:33  ·  #29
hmmmmm, gmail weigeren is wat leap back in time: velen hebben alleen nog maar een gmail account (werkt echt goed maar zal er geen verdere reclame voor maken ;-)

voorstel om een poll te houden vinnik nog de beste......
JBV70
 
Avatar
 
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 15.11.2011 - 22:37  ·  #30
Veel jongeren hebben alleen een gratis mailaccount dus om die uit te sluiten lijkt me niet wenselijk.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0