Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

Het forum is geen marktplaats

 
 
 
 
 
plorie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht
Leeftijd: 42
Berichten: 122
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 15.11.2011 - 22:56  ·  #31
Quote door JMP

Ik begrijp het (probleem) wel, maar snap niet dat het z`n hot item is.
Ik bedoel, welk lid koopt er een Volvo van een net nieuw ingelogd lid, je hebt immers zelf al een Volvo.

Omdat ook aanstaande Volvo-rijders zich hier kunnen melden om zich in te lezen en misschien juist specifiek naar een Volvo op zoek zijn van een liefhebber!
Spijkerhard
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gorinchem
Berichten: 41
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 16.11.2011 - 11:39  ·  #32
Ik begrijp het probleem misschien niet goed....

Waarom erger je eraan dat een Volvo hier te koop aangeboden wordt? Ik las ergens dat men verwacht er meer voor te vangen?
Ik heb m'n Volvo niet te koop staan, maar wel een ander merk op een ander forum.
Die staat op autotrack (gratis), stond op MP, en op 1 forum voor liefhebbers. Als een forumlid geinteresseerd is krijgt ie een betere prijs, staat ook gewoon op het forum vermeld. Ikzelf heb dan nog het idee dat ie bij een liefhebber terecht komt.

Als die auto op het forum aangeboden wordt, zit je toch op de eerste rij? Als je winterwielen zoekt, is het toch prachtig dat ze voorbij komen? Ja, je kunt ook zelf op MP zoeken, maar ik heb het idee dat als het op het forum aangeboden wordt, er toch iets meer aandacht aan gegeven wordt als een (ook gratis) MP berichtje...

Dus waarom die negatieve instelling...?

Als je een toegevoegde waarde zou willen creeeren, zou je misschien een onderscheid moeten maken:
- auto's aangeboden door forum leden
- auto's aangeboden door anderen

Ook voor onderdelen zou je zo kunnen werken. Misschien verhoogt/verbetert dat de traffic op het forum ook nog eens.

Ik ben eigenlijk helemaal niet geinteresseerd in het voorstel topic, waar allerlei voorbijgangers zich voorstellen. Ik ben nu lid van 4 autofora, en wat ik probeer, is zo snel mogelijk de leden te onderscheiden die actief zijn, en expertise/ervaring hebben, die me kunnen helpen mijn auto's nog meer kilometers te laten maken, waarbij het vinden van de beste experts (buiten de dealers) belangrijk is.

Misschien kun je uitleggen waarom het zo vervelend is als iemand hier slechts wat te koop aan bied. Is het extra veel werk?

Nog een opmerking. De verschillende fora gebruiken verschillende software, en het is een crime om daarin je weg te vinden. Het invullen van profiel. het zoeken van reacties op eigen berichten, nieuwe berichten filteren, het werk allemaal anders. Dit forum is zeker niet het makkelijkst (en ik werk nog wel zo'n beetje in de IT...)

Ik hoop niet dat m'n kop er nu afgehakt wordt. Ik probeer nuttige feedback te geven. Ik heb wel een probleem met de V70, en hoop dat de expertise in deze groep me helpt een oplossing te vinden, die de dealer niet kan vinden. Hoewel ik me voorgesteld heb, en elke 2e dag of wel op het forum kijk, is het nog geen gezelligheids clubje voor mij, waar ik veel reacties zal geven, want ik voel me zeker geen deskundige op auto of Volvo gebied...
JMP
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Leeftijd: 58
Berichten: 136
Geregistreerd: 12 / 2008
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 16.11.2011 - 17:21  ·  #33
Quote door plorie

Quote door JMP

Ik begrijp het (probleem) wel, maar snap niet dat het z`n hot item is.
Ik bedoel, welk lid koopt er een Volvo van een net nieuw ingelogd lid, je hebt immers zelf al een Volvo.

Omdat ook aanstaande Volvo-rijders zich hier kunnen melden om zich in te lezen en misschien juist specifiek naar een Volvo op zoek zijn van een liefhebber!


Dus ik begrijp uit jou antwoord dat een weldenkend mens die opzoek is naar een Volvo en als lid ons als Volvolisten volgd gelijk een auto aanschaft van iemand die net lid is.

Oke het is mij duidelijk ..... :( :( :sick: het zal wel aan mij liggen. :'(
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 16.11.2011 - 18:15  ·  #34
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 16.11.2011 - 19:23  ·  #35
Quote door V70 2.4T

Een poll is een oplossing, maar ik zou liever nog even wachten tot er nog wat meer reacties zijn. Uit eerder reacties komen nl. ook zeer goede punten naar voren die meegenomen moeten worden vind ikzelf. Aan de hand van alle reacties kan dan een voorstel worden gemaakt en daarmee dan een poll 'voor of tegen'.


Een poll is ok, maar kiezen uit 2 opties lijkt mij, als ik het draadje doorlees wel karig.
Je zou bijvoorbeeld ook meerdere opties kunnen geven en de optie met de meeste voorkeursstemmen door laten gaan.
Is en blijft een heikel thema en wanneer doe je het goed....... :-/
S60_driver
 
Avatar
 
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 16.11.2011 - 19:27  ·  #36
Helder is, gezien de reacties, dat het onbehagelijke gevoel toch wel breed leeft.
Neem als mods/beheerder dan een wijs besluit, in de trant van 2 maanden lid, dan pas actie in het verkooptopic.
10 berichten is snel te organiseren en geld schrikt af. 2 maanden wachten is voor veel mensen teveel.
Hier te koop zetten is gratis, op marktplaats/autotrader ben je voor een auto aanbieden wel geld kwijt.
JMP
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Leeftijd: 58
Berichten: 136
Geregistreerd: 12 / 2008
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 16.11.2011 - 19:30  ·  #37
Maurits mijn dank !

Deze gebruiken we even als voorbeeld : ik lees Registred 10 / 2008 aantal Posts 17
Wat nu ... mag deze persoon nu wel of geen te koop aanbieden.
Wat mij betreft is deze topic gesloten, gaat nergens over maar kan eindeloos doorgaan ik zet er een . achter.

Over tot dingen die wel nut hebben op dit forum. :happy:
actuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 54
Homepage: actuning.nl
Berichten: 706
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 16.11.2011 - 20:57  ·  #38
Heb het niet over auto's, maar over andere dinge. Ben er nog steeds voor om een speciale leden shop op te zetten, is al jaren de bedoeling, maar komt er niet van. Wat is jullie mening ??
plorie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht
Leeftijd: 42
Berichten: 122
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 16.11.2011 - 23:56  ·  #39
Quote door JMP

Dus ik begrijp uit jou antwoord dat een weldenkend mens die opzoek is naar een Volvo en als lid ons als Volvolisten volgd gelijk een auto aanschaft van iemand die net lid is.

Je begrijpt me verkeerd, iemand die een Volvo ZOEKT kan zich hier aanmelden en er wellicht een overnemen van een forumlid wat al langer hier rondloopt.
Of info verzamelt, een Volvo elders koopt en hier vervolgens een leuke tijd beleeft, maar dat is een andere situatie.
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 17.11.2011 - 00:05  ·  #40
Zow hey,

Even twee daagjes niet in de gelegenheid geweest om even op het forum te kijken....
Zijn toch en behoorlijk aantal reacties bij gekomen. En ondanks dat de meerderheid van mening is dat er wel een drempel mag komen alvorens er gebruik gemaakt mag worden van het 'te koop' onderdeel, zijn er, gelukkig, ook nog wat tegenstanders.
Dat leidt mijns inziens alleen maar tot een gezonde discussie, waarbij ook de andere kant belicht wordt. Want laten we eerlijk zijn, als iemand (zoals ikzelf in dit geval) door zijn gevoel een meinig is toegedaan, zal hij niet tot ruimere inzichten komen als er geen reacties komen van hen die een andere mening zijn toegedaan.

Dus NEE Spijkerhard ( en alle ander kritische posters), je kop wordt daarom zeker niet afgehakt! In tegendeel, je (jullie) wordt bij deze bedankt.
Ik heb het al vaker geroepen, de bedoeling van deze discussie was om meningen te peilen en aan de had daarvan tot een beslissing te komen, of er een drempel moet komen ja dan nee. En als dat eenmaal duidelijk is, kunnen we gaan kijken aan welke voorwaarden dan zou moeten worden voldaan.

S60 driver merkt terecht op, gezien het aantal en de inhoud van de reacties, dat dit item toch bredere leeft. Ik zal eens met de andere moderatoren contact hebben of een poll: Wel of geen drempel voor het onderdeel 'Te koop' snel gerealiseerd kan worden met daaraan een sluitdatum gekoppeld. Als dat duidelijk is kunnen we het item ofwel sluiten, danwel wat voorstellen gaan doen voor de bijbehorende voorwaarden.
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 17.11.2011 - 12:43  ·  #41
De poll is aangemaakt door Blastaway.
Iedereen kan dus vanaf nu zijn standpunt duidelijk maken hierop en hoe meer reacties, hoe zuiverder de uitkomst, dus klik dar even op een van de keuzemogelijkheden mensen!
Alvast bedankt.

topic.php?t=2355&page=last#last_post
Spijkerhard
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gorinchem
Berichten: 41
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 18.11.2011 - 01:42  ·  #42
Goede discussie hoor, maar ik begrijp nog steeds het probleem van de laagdrempeligheid niet...
kan iemand uitleggen wat het nadeel is dat ie ondervindt?
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 18.11.2011 - 01:54  ·  #43
Het 'probleem' (als je dat zo mag noemen) is dat je voorbij schiet aan het doel van een forum zoals deze. Hij is opgezet als een medium om elkaar, als Volvo rijders van bepaalde typen, verder te helpen met problemen.
Mensen die zich puur en alleen aanmelden met als doel iets te verkopen, hebben geen meerwaarde in die zin.

Wel kunnen ze een meerwaarde hebben als ze net iets te koop aanbieden wat een ander op dat moment zoekt. Maar daarvoor heb je ook ander sites, zoals marktplaats. Iemand die een bepaalde auto zoekt, of een onderdeel of wat dan ook, kan daar ook zelf gaan kijken en vindt het dan ook.

Dus een probleem vindt ik persoonlijk een groot woord, maar het beantwoord gewoon niet aan het doel van een forum.
Spijkerhard
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gorinchem
Berichten: 41
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Te koop aanbieden van auto's en andere zaken

 · 
Posted: 18.11.2011 - 02:00  ·  #44
OK, duidelijk. Het gaat een beetje langs het doel, daar kan ik inkomen.

Jammer eigenlijk dat ik 9 jaar geen problemen met mijn V70 heb gehad ;-)
Maar dat is inderdaad wel de reden dat ik op dit forum terecht ben gekomen... kijken of "mijn" probleem al vaker is voorgekomen (terwijl de dealer het niet kent (of ontkent..)
henk 940lpt
 
Avatar
 
Subject:

Overweging van de andere kant

 · 
Posted: 18.11.2011 - 07:18  ·  #45
Ik ben één van die mensen die zich heeft aangemeld om een auto aan te bieden. Ik verwacht niet veel actief te zullen worden op de site (tenzij ik overga naar een S80). Ik ben wel actief op de site van de Volvo 700 Vereniging (heb zelf een 940). Daar steekt zo nu en dan dezelfde discussie op. Daar probeert men de commerciële partijen/handelaren buiten de deur te houden om geen gratis banner/advertentieplatform te zijn, en overspoeld te worden met advertentie van dergelijke partijen. Verder zijn er geen barriere's om als particulier iets te koop aan te bieden . Moet wel Volvo 700 serie gerelateerd zijn, leden van de vereniging mogen onderling ook andere zaken verhandelen in een afgesloten gedeelte.

Waarom ik de S60 hier heb aangeboden ? Omdat ik denk dat hier aan auto aanbieden een win-win situatie kan zijn voor zowel het publiek hier als mij als verkoper. Als "passanten" hier auto's aanbieden heeft het publiek hier een groter aanbod, verkopers kunnen hier misschien iemand blij maken en zelf er wat meer overhouden dan wanneer de auto de handel in gaat. Helaas zal er kaf bij het koren zitten, maar is dat zoveel dat je het koren ook niet meer wilt ?

Als je mensen verplicht een aantal berichten te plaatsen, lijkt me te verwachten dat personen onzinberichten gaat plaatsen om dat minimale aantal te halen. Lijkt me niet echt wenselijk.

PS: Ik heb niet gestemd, vind niet dat ik hier recht van spreken (stemmen) heb als passant.

En tja, wat is de toegevoegde waarde van passanten ? Als hetgeen ze te koop aanbieden verkocht is, zie je ze misschien nooit weer. Heb je er eigenlijk ook geen last van. Misschien zie je ze ook weer terugkomen, met of op zoek naar een S60, V70 of S80.

Wat persoonlijk wat ergernis oproept (in algemene zin) zijn mensen die zich niet voorstellen en/of niet reageren nadat ze eenmaal een advertentie hebben gezet.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0