Koops Furness failliet

Hoe nu verder?

 
 
 
 
 
PepijnZ
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwollywood
Berichten: 656
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Koops Furness failliet

 · 
Posted: 25.08.2014 - 16:13  ·  #1
Via deze site valt te lezen dat Koops Furness (waaronder dus de Volvo dealer in Zwolle) failliet is: http://www.automotive-online.nl/home/12783-nieuws.html

Dat dit er aan zat te komen was natuurlijk wel te verwachten gezien de slechte punbliciteit de afgelopen dagen.

Wat ik me echter afvraag is hoe dit gaat voor mensen in Zwolle e.o. betreffende het onderhoud aan hun auto's (en dus ook Volvo's).
En ook m.b.t. de toelevering van bepaalde onderdelen welke alleen bij de dealer te halen zijn/waren.

Ook zaken als uitlezen van specifieke problemen en softwareupdates zijn denk ik niet meer bij de Furness zaken uit te voeren. Moeten al die klanten nu ineens naar zaken buiten Zwolle?

De website van Volvo Zwolle (Furness car) biedt gewoon mogelijkheden om afspraken in te plannen en is er van faillisement e.d. niets te lezen.
Dit is ook een van de kritiekpunten die ik wel zie op internet, dat de informatievoorziening naar klanten toe veel te wensen overlaat in deze tijden...

Iemand enig idee hoe dit verder verloopt?
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Koops Furness failliet

 · 
Posted: 25.08.2014 - 16:25  ·  #2
Pepijn, is deze Koops soms een onderdeel van Koops Bunschoten en Koops Amersfoort?
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Koops Furness failliet

 · 
Posted: 25.08.2014 - 16:35  ·  #3
Ik ben ook wel benieuwd. De vrachtwagenclub en het leasedeel van Koops Furness zit bij mij om de hoek... en mijn winterbanden + wieldoppen liggen bij Bangarage Mijdrecht. Hoop niet dat die ook meegetrokken worden... Ik zal gelijk eens bellen. Hoop niet dat al die mensen hun baan verliezen... Hoe dan ook, niet goed, dit soort berichten over je bedrijf...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Koops Furness failliet

 · 
Posted: 25.08.2014 - 18:47  ·  #4
De Volvo dealers zijn "gewoon" open en bereikbaar, ook voor bestellingen, onderhoud e.d..
Voor zover mij bekend zijn er al gesprekken m.b.t. overname ( van de Volvo dealers ) gaande.
Hoe het met de andere merken van Koops-Furness is gesteld, durf ik niet te zeggen.
PepijnZ
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwollywood
Berichten: 656
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Koops Furness failliet

 · 
Posted: 25.08.2014 - 19:58  ·  #5
Quote door yes996

Pepijn, is deze Koops soms een onderdeel van Koops Bunschoten en Koops Amersfoort?


Ik heb geen idee, maar de berichten op het nieuws/internet e.d. hebben het over de familie Koops met een van de grootste autodealernetwerken in NL met merken als Kia, Fiat, Volvo en nog wat meer en dat in diverse provincies.

Ik vind het wel gek dat een bedrijf wat nu echt failliet verklaard is gewoon open is. Dit is in principe geen normale gang van zaken, zeker met het oog op (bedrijfs-)diefstal.

Veelal gaat een bedrijf op slot en heeft alleen de curator toegang, tot er een overname rond is. Ik zal er eens langs rijden een dezer dagen (vakantie begint toch na morgen), ben benieuwd. Zo te lezen heeft de familie Koops wel een fors mismanagement gehad en spelen er onderling belangen (eigenaar van de panden verhuurt aan een ander familielid, familie is grootaandeelhouder en pand eigenaar wil geen krimp i.v.m. miljoenen verliezen als de panden niet verhuurt worden bijvoorbeeld). Hoe meer geld mensen hebben, hoe smeriger de spelletjes die ze spelen...
Arie 2.5T
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Homepage: Www.rammbamm.com
Berichten: 900
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Koops Furness failliet

 · 
Posted: 25.08.2014 - 20:17  ·  #6
Ik zit in de wereld vam de autodealers en dergelijke en de normale gang van zaken is dat de importeur of het merk de dealers nog ondersteunt, totdat er duidelijkheid is wie er het dealerschap gaat overnemen. Uiteraard is de service een stuk minder omdat er niet meer geïnvesteerd wordt en de mensen die er werken zijn uiteraard niet heel erg gemotiveerd.
In het geval van Koops zijn er verschillende merken en dus dealerschappen opnieuw in te vullen ( nissan, kia, opel, fiat, alfa, diverse autoschadebedrijven). Zolang ze open zijn kun je er terecht, de curator zorgt voor de juiste afwikkeling. Betaal alleen niks van tevoren als je onderdelen bestelt :D
Arie 2.5T
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Homepage: Www.rammbamm.com
Berichten: 900
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Koops Furness failliet

 · 
Posted: 25.08.2014 - 20:20  ·  #7
Zie plaatje, daar staan ze allemaal op
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
PepijnZ
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwollywood
Berichten: 656
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Koops Furness failliet

 · 
Posted: 25.08.2014 - 21:01  ·  #8
Ik las ergens op internet (kan het helaas niet meer terug vinden) dat als je bij Furness een auto had gekocht, je een deel of zelfs geheel al had aanbetaald, maar de auto bijv. nog bij een hersteller stond, deze de auto kon achterhouden tot betaling door Furness was voldaan. Indien dit niet zou gebeuren zou je als klant de dupe zijn...

Mooie boel dus. Indien je bijv. winterbanden e.d. had opgeslagen bij de dealer, dan blijven deze wel van jouzelf en zal de curator deze je terug moeten geven. Kortom, er zijn meer slachtoffers dan alleen de zaak met zijn medewerkers en schuldeisende toeleveranciers (welke met een beetje geluk wel verzekerd zijn via bijv. kredietverzekering).

Al met al een zeer trieste boel waar (vrijwel) louter verliezers te betreuren zijn. Hopelijk vinden ze een goede oplossing voor het personeel.
Arie 2.5T
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Homepage: Www.rammbamm.com
Berichten: 900
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Koops Furness failliet

 · 
Posted: 25.08.2014 - 21:08  ·  #9
Breg
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: midden Limburg
Berichten: 26
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Koops Furness failliet

 · 
Posted: 26.08.2014 - 18:52  ·  #10
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Koops Furness failliet

 · 
Posted: 26.08.2014 - 23:20  ·  #11
Uit de regio Oost:
Volvo Cars Nederland heeft twee dealers aangewezen die de Volvo-activiteiten in het verzorgingsgebied van het failliete Koops Furness per direct overnemen. Het gaat om de gebieden Almelo - Hengelo - Enschede en Zwolle en Meppel. Op deze manier blijft de continuïteit van de Volvo-activiteiten gewaarborgd, aldus Volvo Cars Nederland.
De activiteiten worden overgenomen door dealers Harrie Arendsen en Autobedrijf Nieuwenhuijse. Harrie Arendsen neemt het gebied Almelo, Hengelo en Enschede voor zijn rekening. Autobedrijf Nieuwenhuijse is benoemd voor Zwolle en Meppel.
Volvo Cars Nederland heeft het goed en snel geregeld. .Waarvan acte
BlueStar
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 64
Berichten: 151
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Koops Furness failliet

 · 
Posted: 27.08.2014 - 02:11  ·  #12
...dat is goed nieuws ! :) Hopelijk gaan ze door met dezelfde monteurs.., die zijn namelijk top !
rifwachter
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Epse
Leeftijd: 53
Berichten: 450
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Koops Furness failliet

 · 
Posted: 27.08.2014 - 07:26  ·  #13
Ben benieuwd wat er op ons gaat afkomen als dealer die groter moet worden.
PepijnZ
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwollywood
Berichten: 656
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Koops Furness failliet

 · 
Posted: 27.08.2014 - 12:16  ·  #14
Als ik het bericht van Folke3 (had dit overigens ook op inet gelezen) juist interpreteer, zijn er 2 dealers die de klanten uit de 2 (grote!) regio's voor hun rekening moeten gaan nemen.
Het lijkt mij dus dat Zwolle vooralsnog sluit tot nader order.

Nieuwenhuijse heeft de dichtsbijzijnde verstigingen in Raalte (±20km), Apeldoorn (±40km) en Heerde (±20km). Hiermee is de kans groot dat Raalte en Heerde het flink druk gaan krijgen. Zet er maar vast een aantal extra leenauto's klaar en trek maar een blik monteurs open. Waarschijnlijk tijdelijk, want ik kan me niet voorstellen dat er in Zwolle niet een nieuwe Volvo-dealer gaat komen.

Tijd zal het uitwijzen, maar een grote bende is er wel ontstaan lijkt me.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Koops Furness failliet

 · 
Posted: 18.09.2014 - 17:16  ·  #15
Triest voor alle betrokkenen, maar misschien is dit nog interessant voor forumleden in de buurt: binnenkort de faillissementsveilingen:

https://www.bva-auctions.com/news/index/4868
 
Selected quotes for multi-quoting:   0