Koopwijzer v70 III

 
 
 
 
 
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3181
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Koopwijzer v70 III

 · 
Posted: 06.07.2020 - 08:52  ·  #1
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Koopwijzer v70 III

 · 
Posted: 06.07.2020 - 12:43  ·  #2
Typisch voor Autovisie/Telegraaf staat er een hoop onzin in. :( Dit is de eerste review die ik tegenkom waarin wordt beweerd dat de V70-III gevoelloos stuurt, een neerklapbare bijrijdersstoel is standaard en geen optie. Geen woord over de specifieke problemen met de 1.6-16V PSA diesel, alleen wat algemene problemen waar elke moderne dieselmotor mee te maken heeft. Ook geen woord over het verschil in rij-ervaring met de verschillende motoren, wat m.i. nogal significant is, behalve dat het geluid van een vijf- en zescilinder mooi klinkt. Slijtage van de RTI laser vanwege gebrande DVD's opmerken, maar niet melden dat er sinds 2016 geen updates meer zijn geweest (een RTI unit kun je eventueel vervangen, verouderde kaarten niet). De tijdlijn klopt niet, modeljaren en kalenderjaren worden door elkaar gehusseld en men laat de overgang van Ford- naar Volvo-viercilinders volkomen buiten beschouwing. Hoe ze bij een 215/55 R16 band komen is me een raadsel, die hoort bij de V60.

Tenslotte... "Toch is upgraden naar de derde generatie de moeite waard, want op het gebied van afwerking, kwaliteitsbeleving en (veiligheids)uitrusting is het een grote stap vooruit."
Na 3 jaar in een V70-III te hebben gereden (intussen bijna 160k op de klok waarvan ruim 40k door onszelf), en onlangs in een V70N D5 Geartronic van 2005 te hebben gereden met 426k op de teller, weet ik niet of de derde generatie V70 wel zo mooi op leeftijd komt als de V70N. Wat reed die nog lekker zeg, de hele auto voelde aan alsof je een comfortabele warme jas aantrok, het interieur en de stoel vormt zich veel meer om je heen. Dat gevoel heb ik minder in mijn V70.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3181
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Koopwijzer v70 III

 · 
Posted: 06.07.2020 - 12:53  ·  #3
Is autovisie onderdeel van de Telegraaf?
Hmmm, vandaar.
Die staan niet echt bekend om hun onafhankelijke journalistiek.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0