Koplamp reparatie hulp

Maarten-Jan
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: lanciathema.nl
Subject:

Koplamp reparatie hulp

· 
Posted: 02.12.2017 - 06:49  ·  #1
Graag maak ik gebruik van jullie expertise. Mijn koplamp linksvoor zit los. Het binnenwerk beweegt vrij heen en weer. Zit ook niet aangesloten op de hoogteregeling want hij beweegt niet mee naar beneden. Nu zet ik hem handmatig in de laagste stand maar hij wil uit zichzelf omhoog gaan schijnen. Dan verblind ik mede weggebruikers. Hoe krijg ik hem weer in het gareel? Kan ik hem weer aan de hoogte herstelling vastklikken? Hoe werkt het en wat moet ik doen?
soepkip
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

Re: Koplamp reparatie hulp

· 
Posted: 02.12.2017 - 10:09  ·  #2
Ik zou bijna zeggen dat er iets is afgebroken, was het spontaan los gegaan?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 02.12.2017 - 10:49  ·  #3
De hoogte motor heeft een staafje met daaraan een bolletje, dat bolletje zit geklikt in een houder die aan de reflector vast zit. Is dit los gekomen van elkaar? De hoogte motor kun je eruit halen door deze een slag te draaien, als je hem er vervolgens zo uit kunt pakken is dat niet goed en is mechanische verbinding los. Als alles goed zit van binnen kun je de motor er niet zomaar uit pakken.
Als je de doppen los maakt kun je dit mechanisme zien. (Wel met een lampje en een spiegeltje als de lamp in de auto zit)
Maarten-Jan
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.12.2017 - 12:15  ·  #4
Dank, daarmee kan ik verder, ik kocht de auto zo... onderdeel van de kleine klusjes op mijn lijst. Ik denk dat de verbinding los is.
Maarten-Jan
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.12.2017 - 15:59  ·  #5
Het zat mee! De kapjes van de lamp losgehaald en naar binnen gekeken. Ik zag dat het stangetje van de stelmotor niet aangesloten zat. Toen het motortje even eruit gehad, dat stangetje was nog intact! Dus de motor teruggezet en de lamp met twee handen van binnenuit tegen dat stangetje aangeduwd totdat het klik zei. Hij zat weer vast! Geen groot licht waarschuwingen meer van tegenliggers...

Selected quotes for multi-quoting:   0