Koplampen VolvoS60

Koplamp wordt wel heel erg warm!!

 
 
 
 
 
hoepel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel GLD
Leeftijd: 36
Homepage: mjhoepeltransport.…
Berichten: 720
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Koplampen VolvoS60

 · 
Posted: 14.11.2011 - 22:45  ·  #1
Hallo

Ik heb bij mijn S60 last van warme koplampen, zo warm dat de stekker waar het lampe voetje in moet kapot is gesmolten. En ik heb daarvoor (toen ik de auto vorig jaar september) kocht LED stadlampjes gemonteerd en daarvan is het difusorkapje helemaal gesmolten. Er zaten Hella lampen in, en nu zitten er osram nightbraikers in..

Wie herkent dit, of weet een goede oplossing??

Gr marco
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Koplampen VolvoS60

 · 
Posted: 14.11.2011 - 23:47  ·  #2
Hallo Marco,

dit is een mij compleet onbekend fenomeen. Wat ik wel ken is dat de stekkers achterop de lampen van wat harde kunststof kwaliteit zijn en namate ze ouder worden ook wat poreus waardoor ze breken. Maar smelten....??

Heb hier dus helaas ook geen panklare oplossing voor. Maar misschein dat ander forumleden iets herkennen?
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Koplampen VolvoS60

 · 
Posted: 15.11.2011 - 06:31  ·  #3
had je geen 100 watt lampen erin? Die had ik in mijn V70 van 2001 en herken het probleem namelijk... :-(
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Koplampen VolvoS60

 · 
Posted: 15.11.2011 - 09:30  ·  #4
...
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Koplampen VolvoS60

 · 
Posted: 15.11.2011 - 09:52  ·  #5
Dat is minder, is dit aan beide kanten zo of aan 1 zijde van de auto, heb je eventueel een foto?

Ik heb een elektro opleiding gedaan en als ik die kennis even naar voren roep zou ik meer gaan denken in de richting van te hoge voltage of amperé wat loopt over de bekabeling van de auto.

De polen van een lamp mogenkunnen wel iets warm worden maar niet zo heeft dat zelf het harde kunstof gaat smelten daarbij zou ik dus meer denken aan de voltage of ampere die er door lopen.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Koplampen VolvoS60

 · 
Posted: 15.11.2011 - 10:08  ·  #6
corrosie in de stekkers ? krijg je hoge overgangsweerstand , met resultaat warmte ontwikkeling totdat de boel smelt en zelfs brand is mogenlijk .

zal niet de eerste keer zijn dat een bv oldtmer afbrandt door dit fenomeen , zelfs bij een motorfiets heb ik het al meerdere keren gezien .

en de voorgeschreven lampen monteren zal ook helpen .aan watten correct .

grt
hoepel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel GLD
Leeftijd: 36
Homepage: mjhoepeltransport.…
Berichten: 720
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Koplampen VolvoS60

 · 
Posted: 15.11.2011 - 11:51  ·  #7
Quote door V70 2.4T
Wat ik wel ken is dat de stekkers achterop de lampen van wat harde kunststof kwaliteit zijn en namate ze ouder worden ook wat poreus waardoor ze breken. Maar smelten....??


Dit zou het ook kunnen zijn.. Maar de led stadlichtjes zijn wel iets gesmolten..
Maar ik heb een paar foto's proberen te maken. :D

En de osram nightbraiker is H7 en 55Watt. Maar hoeveel watt de hella lampjes waren die er in zaten weet ik niet..

Gr Marco
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Koplampen VolvoS60

 · 
Posted: 03.12.2011 - 17:33  ·  #8
Ik denk aan een slechte massa-bekabeling. Dat dingen spontaan gaan smelten en/of branden heeft daar vaak de oorzaak. Bij mij is van de week de achterbankzitting, voorzien van stoelverwarming, weg gesmolten. Ik denk dat jij ook je massakabels moet gaan vervangen. Als deze slecht zijn, gaan de storingen van kwaad tot erger!

Groetjes,

Tristan
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Koplampen VolvoS60

 · 
Posted: 03.12.2011 - 19:39  ·  #9
Je foto's zijn niet heel duidelijk maar dit is / zijn toch de lamphouders van de stadslichten???? Wat is het vermogen van die LED lampjes... De standaard stads lichten zijn volgens mij 5W.. als dit van die hoog lume LEDS zijn kan het we eens zijn dat die jongens gewoon te warm worden.
als je in deze houders meer dan 5W lampjes drukt dan kan het wel degelijk zijn dat de zaak te warm wordt!!!
Verder moet je even kijken of de aansluitingen idd niet gecorrodeerd zijn! maar dat zou dan bij beiden kanten zo zijn... klinkt niet heeeeel waarschijnlijk. Anders deze afknippen andere voetjes bij de sloop scoren en deze aan de kabeltjes solderen en af isoleren met krimpkous.

suc6
Boedha-online
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 34
Geregistreerd: 02 / 2012
Subject:

Re: Koplampen VolvoS60

 · 
Posted: 21.02.2012 - 18:43  ·  #10
Heb hetzelfde gehad bij mijn s60. Inderdaad corrosie op de stekker.

Nu xenon erin gezet en stekkers gereinigd.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0