Koplampsproeiers de activeren

 
 
 
 
 
VolvoS60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Midden Nederland
Berichten: 58
Geregistreerd: 12 / 2008
Subject:

Koplampsproeiers de activeren

 · 
Posted: 23.03.2013 - 10:02  ·  #1
Los van het feit dat mijn rechtersproeikop niet altijd terug gaat in z'n 'huis' stoor ik me aan het vloeistofverbruik van deze installatie. Ik gebruik mijn ruitensproeier best vaak maar vind het niet nodig dat om de paar keer de koplampsproeiers ook hun werk doen. Weet dat ze bij de jaarlijkse APK moeten werken maar is er een makkelijke manier om ze tijdelijk buiten werking te stellen? Is hier een aparte zekering voor of zitten er stekers die makkelijk los te halen zijn?

Alvast bedankt voor eventuele tips
Herby
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tiel
Leeftijd: 52
Berichten: 200
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Koplampsproeiers de activeren

 · 
Posted: 23.03.2013 - 11:09  ·  #2
Bij een auto met koplampsproeiers zit op het waterreservoir een 2e (hogedruk) pomp speciaal voor de koplampen.

Als je daar het stekkertje vanaf neemt dan zou je de koplampsproeiers hierdoor uitgeschakeld hebben. ^_^

Ik weet echter niet zeker of dit geen foutmelding op je boordcomputer geeft.

Is een questie van uitproberen denk ik. :-)
wrusman
 
Avatar
 
Subject:

Re: Koplampsproeiers de activeren

 · 
Posted: 26.03.2013 - 14:26  ·  #3
Die sproeiers zitten er niet voor niets op, helemaal met xenon. <_<

Vuile koplampglazen kunnen het licht erg verstrooien en je tegenliggers verblinden, en aangezien je blijkbaar vaak moet sproeien zal het niet overbodig zijn dat je koplampglazen ook af en toe even gepoetst worden.

Wel zo fijn voor je medeweggebruikers die dingen :love:
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Koplampsproeiers de activeren

 · 
Posted: 26.03.2013 - 16:43  ·  #4
VolvoS60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Midden Nederland
Berichten: 58
Geregistreerd: 12 / 2008
Subject:

Re: Koplampsproeiers de activeren

 · 
Posted: 28.03.2013 - 19:03  ·  #5
Dank voor alle reacties! Die van de siliconenspray zal ik proberen maar dan met iets anders want ik hou niet zo van siliconen bij autolak.
Voor wat betreft vieze koplampglazen, daar heb ik niet zo'n last van als wekelijkse wasser.
Het ging mij in 1e instantie om het verbruik. 's zomers niet zo erg maar in de winter vreet het vloeistof.
Ik open nog graag even een new topic m.b.t. koplampglazen polijsten. Ik zie nl veel ad's van bedrijven die e.e.a. voor een paar tientjes per glas doen met mooi resultaat echter je zou zoiets dan toch ook zelf moeten kunnen doen met polijst / poetsmidelen?
VolvoS60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Midden Nederland
Berichten: 58
Geregistreerd: 12 / 2008
Subject:

Re: Koplampsproeiers de activeren

 · 
Posted: 22.04.2013 - 19:15  ·  #6
Zo, heeft even geduurd maar ik kon het stekkertje niet goed vinden van bovenaf. Moest vandaag even met de 850 T5 van mijn zoon naar de garage en hij vertelde mij dat hij e.e.a. even zou in orde maken. Even zekering # 3 loshalen want deze is speciaal voor de koplampsproeiers :-)
Een halve minuut werk dus en voor de APK zo weer teruggeplaatst. Alleen dit was geen noodzaak begreep ik. Ik ben i.i.g. blij dat ze uitgeschakeld zijn. Voor iemand die z'n auto regelmatig wast is het m.i. een volkomen overbodig accessoire.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0