koppeling / versnelling probleem

 
 
 
 
 
WheelspinD
 
Avatar
 
Subject:

koppeling / versnelling probleem

 · 
Posted: 02.05.2010 - 20:52  ·  #1
Hallo Allemaal,


Ik ben nieuw op dit forum. Ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende probleem.
Mijn mooie Volvo S60 2.0T heeft een schakel probleem. De koppeling wil niet meer helemaal omhoog komen, en dan kan je niet meer schakelen he...
Nou was dit na een tijdje gek genoeg weer over, en ben meteen naar de volvodealer gereden.
Op de brug zei de monteur dat ik de bak geraakt had. Er zat inderdaad een deukje op en iets wat op een scheurtje leek. Met een druppeltje vloeistof. Ik kan me echter helemaal niet herrineren dat ik iets geraakt heb. De monteur heeft de vloeistof in de bak bekeken en die was nog mooi op niveau. Ik denk zelf dus eerder aan een lekkende koppelingcilinder ( dit past ook beter bij het symptoon dat de koppeling blijft hangen volgens mij ), maar volgens de monteur zit dat helemaal niet op deze versnellingbak ?!? Hij had het erover dat in het ergste geval er een nieuwe versnellingsbak op moet. En dat kost me vast duizenden euro's. Wat denk jij zo wat er aan de hand is ?
Ik heb het idee dat ik geforceerd word een grote reparatie te laten doen terwijl er een relatief klein probleem is..

alvast harstikke bedankt.
martink
 
Avatar
 
Subject:

Re: koppeling / versnelling probleem

 · 
Posted: 04.05.2010 - 22:55  ·  #2
De dealer heeft gelijk en ook weer niet.
Aan de buitenkant zit geen koppelingcilinder, Maar bij de s60 zit een hydr druklager. Als deze lek is moet de bak er dus achterweg, deze druklagers willen wel lek gaan.
Hoe staat het met je remvloeistof nivo? dit zit namelijk gekoppelt aan je koppeling.
WheelspinD
 
Avatar
 
Subject:

Re: koppeling / versnelling probleem

 · 
Posted: 08.05.2010 - 10:36  ·  #3
remvloeistof blijft goed. Ik heb dit een paar dagen gecontroleerd en lijkt op hetzelfde niveau te blijven.
Toch lekt de bak elke dag een paar druppeltjes..

De garage heeft het systeem ontlucht, en nu schakelt de auto alweer drie dagen goed.
Toch zit het me niet lekker.

Is het zinvol om preventief deze reparatie te doen ?
Als het een lek hydraulisch druklager is, an wat kosten moet je dan denken ?

bedankt, David
Volvomonteurtje
 
Avatar
 
Subject:

Re: koppeling / versnelling probleem

 · 
Posted: 08.05.2010 - 21:00  ·  #4
als hij lekt is het niet preventief en zal hij harder gaan lekken .

na verloop van tyd komt er lucht in het druklager en komt de koppeling niet goed vrij omdat lucht samendruk baar is en vloeistof niet .

dus zet je druklager niet genoeg meer uit om je koppeling vrij te geven .

zie pm
 
Selected quotes for multi-quoting:   0