Koppeling werkt niet Volvo v70

welk model v70 heb ik (Interne of externe koppelingscilinder?)

 
 
 
 
 
meijermax
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hilversum
Leeftijd: 35
Berichten: 11
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Koppeling werkt niet Volvo v70

 · 
Posted: 21.05.2013 - 23:29  ·  #1
Beste Heren,

Ben redelijk nieuw op het forum maar al veel informatie gevonden, erg handig!

Ik bezit een volvo v70 uit 1998 2.5 10v benzine

Even het verhaal: Ik reed op de snelweg en moest remmen voor een file. Wilde mijn koppelingspedaal indrukken maar trapte er zo doorheen en gaf geen weerstand. Ik heb de auto nog wel uit zijn versnelling kunnen krijgen en in zijn neutraal maar kon daarna niet meer in versnelling komen. Koppelingspedaal werkt niet meer. Motor loopt gewoon nog goed en lekt verder niks. Koppelingspedaal blijft op de vloer.

Het kunnen volgens mij 2 dingen zijn:
- Koppeling in zijn geheel kapot
- Koppelingscilinder is kapot of er zit lucht in.

De 2de optie is het makkelijkste te verhelpen door de cilinder te vervangen of misschien te ontluchten.

Vragen aan jullie:
- Als ik het vin nummer opzoek krijg ik verschillende informatie te zien. De een geeft aan dat het een 850 is de ander een v70 model 855 of een combinatie of helemaal geen informatie. Ik wil het verschil weten om erachter te komen of ik een interne of externe koppelingscilinder heb of in iedergeval of het intern zit of extern van de versnellingsbak. Dus welk model heb ik nou precies? (VIN: YV1LW5102W2510392)
- Hoe kan ik testen of het mijn koppelingsplaat/drukgroep/vliegwiel betreft of dat het mijn koppelingscilinder is of iets n die richting?

Hoor graag van jullie!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39710
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Koppeling werkt niet Volvo v70

 · 
Posted: 22.05.2013 - 19:07  ·  #2
Iets is er aan de hand, je krijgt geen (tegen)druk meer.
Uitgaande dat je pedaal goed is lijkt mij de 2e optie zeer aannemelijk.
Vaak kun je op de sloop nog wel een goed exemplaar vinden voor weinig.
Succes.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Koppeling werkt niet Volvo v70

 · 
Posted: 22.05.2013 - 19:11  ·  #3
Ik denk ook de koppelingscilinder. Als je deze kunt vinden of uitbouwen staat daar een nummer op. Die geeft je door aan de slopert en het komt goed! ;)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0