Koppelingslager vervangen Volvo V70 2.5 1998

ook gelijk de koppeling?

 
 
 
 
 
Hannibal
 
Avatar
 
Subject:

Koppelingslager vervangen Volvo V70 2.5 1998

 · 
Posted: 18.03.2014 - 22:39  ·  #1
Hallo!! nieuw hier op het forum maar reeds lang in ons familiebezit een prachtige Volvo V70 2.5 benzine met nog maar 200.000 km op de teller. Ik krijg helaas geen foto geupload :devil: maar hij is prachtig.

De auto wordt de laatste jaren heel erg weinig gebruikt, (dagelijks gebruik doen we in V60 T4 R-design) Onze oude vriend heeft alleen nu koppelingsproblemen. Bij intrappen van de koppeling hoor je geluid. Volgens de dealer is het het koppelingslager. Reparatie daar zou behoorlijk in de papieren lopen en hun advies is om een hadige klusser te zoeken.

Het wordt nu een beetje een principe kwestie. we hebben de auto niet echt nodig, maar ik wil hem heel graag houden. wie o wie kan ons helpen? weten jullie een voordelig adresje (we hebben de tijd) en is het raadzaam om de koppelingsplaten gelijk te vervangen?


Verneem graag jullie reasctie(s)

vriendelijke groet, Han Roode
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39734
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Koppelingslager vervangen Volvo V70 2.5 1998

 · 
Posted: 18.03.2014 - 22:44  ·  #2
Hallo Han,

Heb je al eens aan onze Forumsponsor Dennis gedacht ?
Betaalbaar en erg veel Volvokennis.
Absoluut een aanraders en niet alleen omdat hij forumsponsor is. ;-)
willemf58
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoorn
Leeftijd: 65
Berichten: 269
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Koppelingslager vervangen Volvo V70 2.5 1998

 · 
Posted: 19.03.2014 - 00:39  ·  #3
Mooie auto! Welkom en pas op met "adresje" ik denk dat Dennis een goed adres is, aan de andere kant kunnen ze oud worden met een zingend ontkoppelingslager hoor het is vlgs. mij compleet met nemercylindertje.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0