Kosten grote beurt V70 T5 uit 2015

 
 
 
 
 
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2216
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Kosten grote beurt V70 T5 uit 2015

 · 
Posted: 18.04.2024 - 12:01  ·  #16
Quote door eric27

Kijk wat ik wel raar vind onderdelen fucking duur maar arbeid 99 euro ex btw voor een grote beurt inclusief banden wissel daar klopt iets niet.

Dat is de pest met inflatie, je gevoel zegt dat 99 euro ex per uur nogal duur is (dat tarief hanteerde de Volvodealer in 2017 kan ik me goed herinneren), maar die garagist moet zijn energierekening en zijn boodschappen ook kunnen blijven betalen. Bovendien is op deze rekening het arbeidsloon bepaald niet de grootste factor. Vind de prijzen voor de bandenwissel zelfs behoorlijk goedkoop, de plaatselijke fastfitter is duurder.

Ik zou toch even nagaan waarom bougies 50 euro ex per stuk hebben moeten kosten, want dat kosten ze normaal gesproken per vier...
eric27
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dedemsvaart
Leeftijd: 61
Homepage: autorijschooletimm…
Berichten: 509
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Kosten grote beurt V70 T5 uit 2015

 · 
Posted: 18.04.2024 - 12:12  ·  #17
Nou grote beurt in een uurtje vind ik zelf nog al snel.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1469
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Kosten grote beurt V70 T5 uit 2015

 · 
Posted: 21.04.2024 - 23:56  ·  #18
Vergeet niet dat een garage geen 2 weken gaat wachten op een verzending uit Duitsland via Motorintegrator.
Zij hebben 1 uurs bezorging. Dat betekent dat prijzen al snel maal 2 gaan.
En dan zet ie er zelf ook nog een marge op.

En de al genoemde inflatie....alles is 20% duurder dan 4 jaar geleden.
joebar
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 241
Geregistreerd: 02 / 2020
Subject:

Re: Kosten grote beurt V70 T5 uit 2015

 · 
Posted: 22.04.2024 - 10:28  ·  #19
Er zijn altijd een paar dingen die mij tegen de borst stuiten..
Bedrijven hebben bijna geen voorraad meer qua onderdelen, want dat was "verloren" kapitaal en konden ze dus niets mee, maar nu alles via de nachtbezorging komt, waar hebben wij of zij dan een voordeel behaald? De garage omdat ze geen dood kapitaal hebben en daarvoor de klant niets in rekening hoeven te brengen, ???
Daarnaast is een dealer afhankelijk van zijn importeur, die bepalen vaak de prijzen, en daar kan een dealer niets aan veranderen...
Maar de stempel in het onderhoudsboekje van een officiele dealer lever bij de verkoop ook weer een meerprijs op, dus de vraag is dan hoeveel "te veel" heb je dan betaald
Persoonlijk zou ik voor banden NOOIT naar een dealer gaan, de Michelins of Hankook's zijn bij de bandenboer van dezelfde kwaliteit
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1550
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Kosten grote beurt V70 T5 uit 2015

 · 
Posted: 22.04.2024 - 10:35  ·  #20
Quote door joebar

Er zijn altijd een paar dingen die mij tegen de borst stuiten..
Bedrijven hebben bijna geen voorraad meer qua onderdelen, want dat was "verloren" kapitaal en konden ze dus niets mee, maar nu alles via de nachtbezorging komt, waar hebben wij of zij dan een voordeel behaald? De garage omdat ze geen dood kapitaal hebben en daarvoor de klant niets in rekening hoeven te brengen, ???
Daarnaast is een dealer afhankelijk van zijn importeur, die bepalen vaak de prijzen, en daar kan een dealer niets aan veranderen...
Maar de stempel in het onderhoudsboekje van een officiële dealer lever bij de verkoop ook weer een meerprijs op, dus de vraag is dan hoeveel "te veel" heb je dan betaald
Persoonlijk zou ik voor banden NOOIT naar een dealer gaan, de Michelins of Hankook's zijn bij de bandenboer van dezelfde kwaliteit


Het hebben van een kleine voorraad beperkt het risico van de ondernemer zowel op "dood" kapitaal maar ook op het gebied van ruimte. Een magazijn kost best geld. Die logica zie ik wel , zeker nu het er binnen enkele uren kan zijn.

Dat de stempel van een dealer een toegevoegde waarde is waag ik te betwisten. Een dealer doet niet meer dan van hem gevraagd word. Een beurt is dus ook NIKS meer dan de handelingen van een beurt. En we weten inmiddels wel dat je met een beurtje alleen het niet gaat redden.
Ik heb liever gewoon een stapel facturen waar exact op staat wat er is aangeschaft aan onderdelen bij welke km standen.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3777
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Kosten grote beurt V70 T5 uit 2015

 · 
Posted: 22.04.2024 - 10:49  ·  #21
Idd. Ik heb liever dat het onderhoud duidelijk gedocumenteerd is met facturen van garage X of Y (of van een hobbyist), dan een stempeltje van de dealer. Dat zegt mij namelijk niks
Maartjinski
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 43
Berichten: 302
Geregistreerd: 08 / 2022
Subject:

Re: Kosten grote beurt V70 T5 uit 2015

 · 
Posted: 22.04.2024 - 14:50  ·  #22
Heb je geen offerte gevraagd vantevoren?
kjiratsiekoedel
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 544
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Kosten grote beurt V70 T5 uit 2015

 · 
Posted: 23.04.2024 - 10:10  ·  #23
Eigenlijk staan er gewoon veel dingen op. En vele tientjes+btw zijn dan ineens duur.

En alles is gewoon iets duurder dan wanneer je t zelf doet. Je afstandsbediening batterij kost je nu bv 10 euro, ipv 1. Olie is natuurlijk een bekende, kan zelf voor veel minder.

Maar beter gewoon even eens na over de bougie prijs. Want dat is t enige echt opvallende. Misschien gewoon per ongeluk verkeerd aangeslagen
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3193
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Kosten grote beurt V70 T5 uit 2015

 · 
Posted: 26.04.2024 - 18:35  ·  #24
Ik had vandaag ook zo'n schrikmoment. Twingo van mijn vrouw laten apk-(herkeuren). Twee weken geleden afkeur vanwege roestige remslangen, knipperende kentekenverlichting en remverschil achter. Zelf gefikst voor nog geen twee tientjes.
Vandaag wel goedkeur op twee lampjes na. Van die oranje knipperbolletjes à €16,-/stuk. Ik had er pas geleden een paar gekocht voor een paar euro bij de praxis. :wall:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0