Kosten grote beurt V70 T5 uit 2015

 
 
 
 
 
Jgvanloo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Poppel, België
Leeftijd: 61
Berichten: 18
Geregistreerd: 12 / 2023
Subject:

Kosten grote beurt V70 T5 uit 2015

 · 
Posted: 17.04.2024 - 06:47  ·  #1
Hoi,
Gisteren grote beurt laten uitvoeren inclusief aircobeurt en plaatsen / balanceren 4 nieuwe banden (deze had ik zelf al online gekocht). Eind rekening 980 euro. Vond ik best duur. Is dit gewoon? Zie foto
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Kosten grote beurt V70 T5 uit 2015

 · 
Posted: 17.04.2024 - 07:29  ·  #2
Ik vind de onderdelen wel erg prijzig. Met name de filters, olie en bougies.
En dat zijn juist de dingen die je veel goedkoper online kunt kopen en zelf inzetten.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Kosten grote beurt V70 T5 uit 2015

 · 
Posted: 17.04.2024 - 08:42  ·  #3
Als je zelf een beetje handig bent kan je best wat besparen. Op de bougies pakken ze wel héél veel marge. Een goede iridium bougie koop je zelf tussen de 12 á 15 euro.
Juist op de simpele dingetjes (en daar hoef je echt niet heel technisch voor te zijn of speciaal gereedschap voor te hebben) als bougies, luchtfilter en interieurfilters kan je prima zelf doen. Idem voor de ruitenwisservloeistof en de batterij (voor je afstandsbediening neem ik aan).

Nu zeg ik niet dat een garage geen geld mag verdienen of dat het dure prijzen zijn, maar er is dus best wat geld te besparen als je zelf even een half uurtje gaat hobbyen
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Kosten grote beurt V70 T5 uit 2015

 · 
Posted: 17.04.2024 - 10:16  ·  #4
Ik kan niks maken van het bijgevoegde bestand... komt heel klein / onleesbaar door en als ik inzoom wordt het zo pixelig dat het ook niet te lezen valt.

Dit soort prijzen zijn wel de reden dat ik zelf ben beginnen klussen aan mijn auto. Met zelf de kleine klusjes doen bespaar je zoveel dat je de grote klussen kan uitbesteden... mijn auto's kunnen doorgaans jaren vooruit met standaard onderhoud van filters en vloeistoffen voordat er een wat lastiger klacht komt waarvoor ik een garage nodig heb. En dan moet je nog maar een betrouwbare garage vinden die je geen poot uitdraait.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1385
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Kosten grote beurt V70 T5 uit 2015

 · 
Posted: 17.04.2024 - 10:32  ·  #5
Aardig aan de prijs.
En je adres is duidelijk zichtbaar voor de hele natie...
Tonneke
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geldrop
Leeftijd: 53
Berichten: 341
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

Re: Kosten grote beurt V70 T5 uit 2015

 · 
Posted: 17.04.2024 - 10:34  ·  #6
Quote door [-Tom-]

Als je zelf een beetje handig bent kan je best wat besparen. Op de bougies pakken ze wel héél veel marge. Een goede iridium bougie koop je zelf tussen de 12 á 15 euro.
Juist op de simpele dingetjes (en daar hoef je echt niet heel technisch voor te zijn of speciaal gereedschap voor te hebben) als bougies, luchtfilter en interieurfilters kan je prima zelf doen. Idem voor de ruitenwisservloeistof en de batterij (voor je afstandsbediening neem ik aan).

Nu zeg ik niet dat een garage geen geld mag verdienen of dat het dure prijzen zijn, maar er is dus best wat geld te besparen als je zelf even een half uurtje gaat hobbyen


Idd op de bougies een erg grote marge. Als je de bougies, olie filter, luchtfilter en interieur filter en olie zelf koop dan scheelt het al veel geld. Voor 5,9 liter olie is het 125,49 euro. Ik heb van de week een vat van 20 liter premium olie gekocht voor iets van 134 euro. Daar kan ik 3x de olie mee verversen.

Quote door Bolbo

Ik kan niks maken van het bijgevoegde bestand... komt heel klein / onleesbaar door en als ik inzoom wordt het zo pixelig dat het ook niet te lezen valt.


Dan doe je iets niet goed. Ik gebruik chrome. Ik heb op de afbeelding geklikt met de rechter muis knop, en dan openen in nieuw tabblad geselecteerd. Als je dat doet kun je gewoon zomen in de afbeelding, en is alles goed leesbaar.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3173
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Kosten grote beurt V70 T5 uit 2015

 · 
Posted: 17.04.2024 - 10:52  ·  #7
Bougie 61 euro o.O Daar koop je zelf inderdaad 4 voor...
Olie en filters ook erg duur.
Banden monteren is wel een normale prijs, airco beurt ook wel.

Niet weer heen gaan dus, of even terug gaan en vragen wat ze gerookt hadden toen ze die bougies op de factuur zetten.

Volgende keer zelf doen, zo'n oliewissel is echt niet spannend en kan in principe gewoon op de oprit bij mooi weer.
Goede olie, laten we zeggen 6-7 euro per liter.
Olie filter 7 euro
Interieurfilter 25 euro

En hoeft de volgende keer niet maar zijn ook de kosten niet:
Bougies 4 x 15 euro
Luchtfilter 25 euro

En altijd van te voren even de vloeistoffen controleren. Ruitensproeiervloeistof kan je zelf bijvullen, dan kunnen ze dat niet meer voor je doen met duur spul.
Koelvloeistof zelfde verhaal. Maar misschien had je dat wel gedaan en hebben ze alsnog magisch iets er in gekregen.
Johan XC70
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ammerzoden
Leeftijd: 58
Berichten: 348
Geregistreerd: 05 / 2021
Subject:

Re: Kosten grote beurt V70 T5 uit 2015

 · 
Posted: 17.04.2024 - 11:42  ·  #8
Ha Guus,
Die vraag hier stellen is appelen met peren vergelijken...

Uiteraard zijn de onderdelen online verkrijgbaar tegen andere tarieven en als je die zelf monteert ben je veel goedkoper uit.

Maar uit het feit dat je de auto bij een autobedrijf brengt maak ik op dat je het niet zelf kunt of doet.

Daarnaast is het uitvoeren van een grote beurt meer dan alleen het vervangen van een paar onderdelen, iets wat vaak vergeten wordt.

Naar een autobedrijf gaan is een keus die ieder voor zich maakt en niet ter discusssie.
Wil je weten of je het juiste betaald heb dan zou ik je willen adviseren de uitgevoerde werkzaamheden te laten offreren door een paar andere vergelijkbare autobedrijven, dan heb je een vergelijk.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3173
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Kosten grote beurt V70 T5 uit 2015

 · 
Posted: 17.04.2024 - 13:23  ·  #9
Dat is ook wel zo Johan, maar als je de auto dan weg brengt voor een beurt hoeft de garage je niet te naaien met prijzen van een bougie.
Dan mag je toch verwachten dat je eerlijk behandeld wordt. Daarom laat je het onderhoud uitvoeren, omdat je het zelf niet wil of kan. Sommige garages hebben dat goed door en maken er misbruik van.
De andere prijzen op de factuur vind ik wel redelijk overeenkomen met andere garages.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1526
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Kosten grote beurt V70 T5 uit 2015

 · 
Posted: 17.04.2024 - 13:31  ·  #10
Als je gepakt wilt worden moet je ff bij Volvo Reede in Amerongen langs gaan.... 42,50 voor 2 liter olie op de balie....

Ben de facvturen van hun nog eens doorgelopen en obv wat ik daar zag durf ik wel te stellen dat jouw factuur laag is.
Steven
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 99
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Kosten grote beurt V70 T5 uit 2015

 · 
Posted: 17.04.2024 - 14:52  ·  #11
Misschien een gekke vraag, maar wat had je van tevoren afgesproken?

Ik ben gewend dat je voor 500 euro bij een grote beurt vaak een heel eind komt (al zal dat met de T6 wellicht iets hoger gaan uitvallen).
En als er dan aanvullende zaken nodig zijn dat ze me even bellen en van tevoren laten weten wat het kost.

Vanuit Hennes zie ik overigens op mijn bon 88 euro (excl. arbeid en btw) staan voor de 6 bougies.
Dat lijkt mij wat reëler dan de 200 euro die jij voor 4 hebt staan, of gaan in jouw T5 hele bijzondere bougies?
Jgvanloo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Poppel, België
Leeftijd: 61
Berichten: 18
Geregistreerd: 12 / 2023
Subject:

Re: Kosten grote beurt V70 T5 uit 2015

 · 
Posted: 17.04.2024 - 17:04  ·  #12
Dank allemaal. Bij mij vorige auto deed ik zelf idd een soort van grote beurt (olie en filter, bougies). Deze auto heb ik.nu sinds een maand en wilde goed starten, vandaar. Maar ik ga idd volgende grote beurt weer zelf doen!
eric27
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dedemsvaart
Leeftijd: 61
Homepage: autorijschooletimm…
Berichten: 509
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Kosten grote beurt V70 T5 uit 2015

 · 
Posted: 17.04.2024 - 23:00  ·  #13
Kijk wat ik wel raar vind onderdelen fucking duur maar arbeid 99 euro ex btw voor een grote beurt inclusief banden wissel daar klopt iets niet.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Kosten grote beurt V70 T5 uit 2015

 · 
Posted: 18.04.2024 - 05:03  ·  #14
Misschien is er een rekenfout gemaakt en kosten de bougies €50,- per vier en niet per stuk?
Ik vind deze wel extreem duur.
Klaasw
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 999
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Kosten grote beurt V70 T5 uit 2015

 · 
Posted: 18.04.2024 - 06:37  ·  #15
Quote door eric27

Kijk wat ik wel raar vind onderdelen fucking duur maar arbeid 99 euro ex btw voor een grote beurt inclusief banden wissel daar klopt iets niet.


Wat klopt daar niet dan? Blijkbaar is dat het tarief voor een uur werk.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0