kosten upgrade remmen

 
 
 
 
 
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: kosten upgrade remmen

 · 
Posted: 14.06.2018 - 06:46  ·  #16
Quote door yes996

Ik lees iedere keer dat men 320 mm schijven wil monteren. Op mijn V70 zitten standaard 316 mm schijven.
Is het voor jullie niet goedkoper deze schijven met klauwen te monteren?
Mijn keuze om naar 320 te gaan was simpel. Op de 850 zitten standaard 280 remmen, deze had ik al vergroot naar 302. De keuze om naar 320 te gaan was a)beter en b)wou mijn zomerwielen niet kwijt, daar moest het spul achter passen. Ik had schitterende Comets als winterwielen maar heb die weggedaan omdat ik de wielen niet meer kon monteren ivm de Brembo remklauw, zelfs niet met een spacer (en die wil ik er eigenlijk niet op hebben). Heb dus andere winterwielen moeten regelen.

Bij de meeste V70's passen de 320 schijven icm 17"wielen gewoon. En het staat wat mooier als de wielen 'gevuld' zijn ipv die iele remschijfjes die Volvo standaard gebruikt.
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: kosten upgrade remmen

 · 
Posted: 14.06.2018 - 08:14  ·  #17
Ik heb nog een vraag over deze materie aangaande de brackets waar de klauw op wordt gemonteerd. Sommige boren de gaten in het fusee op zodat er een M14 bout door kan maar heb ook van mensen gehoord dat ze de gaten i de brackets met coils verkleinen van M14 naar M12. Heeft iemand met ervaring daar ook tips over hoe en waar je dat kan laten doen, dat verkleinen bedoel ik dan van M14 naar M12?

Hoewel ik over het remvermogen van mijn auto helemaal niet zo veel te klagen heb vind ik (vooral aan de voorkant) die grote klauwen en schijven wel heel erg mooi, vooral aangezien er binnenkort 18 inch onder de V70 gaat komen O-)
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5018
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: kosten upgrade remmen

 · 
Posted: 14.06.2018 - 09:32  ·  #18
Quote door yes996

Ik lees iedere keer dat men 320 mm schijven wil monteren. Op mijn V70 zitten standaard 316 mm schijven.
Is het voor jullie niet goedkoper deze schijven met klauwen te monteren?


320 is 316 mm.
Wordt voor het makkelijke afgerond naar boven.
bveenhof
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 38
Berichten: 48
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: kosten upgrade remmen

 · 
Posted: 14.06.2018 - 09:32  ·  #19
Quote door Janvis

Ik heb nog een vraag over deze materie aangaande de brackets waar de klauw op wordt gemonteerd. Sommige boren de gaten in het fusee op zodat er een M14 bout door kan maar heb ook van mensen gehoord dat ze de gaten i de brackets met coils verkleinen van M14 naar M12. Heeft iemand met ervaring daar ook tips over hoe en waar je dat kan laten doen, dat verkleinen bedoel ik dan van M14 naar M12?


Ik heb het inderdaad zo gedaan. Daarvoor heb ik gebruik gemaakt van Keenserts. Deze zijn als particulier lastiger te vinden, maar ik kan je het adres wel sturen (UK). Ze gaan dan per 10 stuks, รก 10 euro p.s. Eventueel heb ik er nog een paar over :)

Vervolgens heb ik de klauwen naar een ijzerbewerker gebracht en die heeft de gaten eerst iets groter maakt, nieuw draad getapt en dan de Keenserts erin met Loctite. En dan past het 1 op 1 op je S60 of V70 :)
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: kosten upgrade remmen

 · 
Posted: 15.06.2018 - 00:35  ·  #20
Quote door Janvis

Ik heb nog een vraag over deze materie aangaande de brackets waar de klauw op wordt gemonteerd. Sommige boren de gaten in het fusee op zodat er een M14 bout door kan maar heb ook van mensen gehoord dat ze de gaten i de brackets met coils verkleinen van M14 naar M12. Heeft iemand met ervaring daar ook tips over hoe en waar je dat kan laten doen, dat verkleinen bedoel ik dan van M14 naar M12?

Hoewel ik over het remvermogen van mijn auto helemaal niet zo veel te klagen heb vind ik (vooral aan de voorkant) die grote klauwen en schijven wel heel erg mooi, vooral aangezien er binnenkort 18 inch onder de V70 gaat komen O-)


Ik heb zelf erg opgezien tegen het opboren van het fusee. Houd dat niet zo van. Maar ik kan je zeggen (na een telefoontje met Dennis) dat het me erg meegevallen is. Het is alu, dus erg zacht (in vergelijk met de brackets die gietijzer zijn. Echt: het is een makkie, en je gaat er qua looks en remkracht op vooruit! Ik geniet er nog elke dag van.
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: kosten upgrade remmen

 · 
Posted: 15.06.2018 - 06:52  ·  #21
Ik heb de fusees dan weer niet opgeboord en gewoon origineel op M12 gelaten, het hoeft ook niet perse en het is gewoon afhankelijk van wat voor bracket je wilt gebruiken en vooral hoe ! De Brembo klauwen zitten wel weer met M12 bouten op de bracket geschroefd.

Edit: Hertsel, de klauwen zitten met M14 op de brackets gemonteerd.
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: kosten upgrade remmen

 · 
Posted: 15.06.2018 - 08:52  ·  #22
Ik zat eigenlijk puur en alleen aan de XC90 remmen te denken en daarvan had ik al eens wat gehoord en gelezen over het M12/M14 verhaal. Lijkt me best gaaf om in de toekomst aan de voorkant eens een setje XC90 remmen te monteren, qua kosten (uitgaande van gebruikte spullen) valt me de prijs daar namelijk erg van mee. Maar aangezien ikzelf die coils niet in de brackets kan monteren valt die optie al weer af (zou namelijk niet weten waar ik dat moet laten doen) Maar als ik lees van JJM dat het opboren van het fusee "appeltje eitje" is dan hou ik die optie dus ook open. Het hoeft van mij namelijk niet perse reverse compateble te zijn.
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: kosten upgrade remmen

 · 
Posted: 15.06.2018 - 09:30  ·  #23
Ik denk persoonlijk dat het veiigheid aspect voor dient te gaan voor het 'mooie' en moet je er, in mijn opinie, er voor zorgen dat het spul zeer goed gemonteerd word. Ik heb geen idee wat de verzekering zal gaan doen als blijkt dat je remmen ondeugdelijk zijn gemonteerd. Daarom ben ik ook niet wild van het opboren van of brackets of fusees....
60-serie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 59
Geregistreerd: 08 / 2017
Subject:

Re: kosten upgrade remmen

 · 
Posted: 15.06.2018 - 20:54  ·  #24
Is eigenlijk ergens na te gaan welke remmen je eigen auto heeft? Er vanuit gaande dat de vorige eigenaar ze heeft vervangen door dezelfde? Ik heb 16 inch velgen en vind de schijven aan de voorzijde eigenlijk best goed vullend. Met een 17 inch velg lijken de schijven vast niet ineens 'iel'.
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: kosten upgrade remmen

 · 
Posted: 15.06.2018 - 21:06  ·  #25
Mijn collega heft afgelopen week een XC60 gekocht uit 2010, die heeft aan de voorkant ook flinke schijven en 2 zuiger remklauwen, is dat ook een optie op te plaatsen op de V70N ??
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: kosten upgrade remmen

 · 
Posted: 16.06.2018 - 06:03  ·  #26
@60-serie: remschijf diameter even opmeten dan weet je het zo.
@Janvis; alles is passend te maken natuurlijk maar dit zal mede afhankelijk zijn van welke je brackets je maakt / laat maken en/of de remschijven van een XC60 zo op de naaf passen en of deze niet uitgedraaid hoeven te worden.
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: kosten upgrade remmen

 · 
Posted: 16.06.2018 - 09:24  ·  #27
Dat alles uiteindelijk pas te maken is dat had ik natuurlijk zelf ook wel kunnen bedenken ;-) Ging me er meer om of het met hetzelfde gemak te doen is als met de xc90 remmen. En ik was gewoon nieuwsgierig of iemand er ervaring mee had. Stel nou dat die brackets ook standaard met M12 bouten vast zitten zodat je niet moeilijk hoeft te doen met opboren of coils plaatsen om van M14 weer M12 te maken.

Het is maar gewoon een idee van me.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: kosten upgrade remmen

 · 
Posted: 16.06.2018 - 10:57  ·  #28
Quote door 60-serie

Is eigenlijk ergens na te gaan welke remmen je eigen auto heeft? Er vanuit gaande dat de vorige eigenaar ze heeft vervangen door dezelfde? Ik heb 16 inch velgen en vind de schijven aan de voorzijde eigenlijk best goed vullend. Met een 17 inch velg lijken de schijven vast niet ineens 'iel'.

Via Vida kan je exact uitlezen wat er standaard af fabriek op je auto zat.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: kosten upgrade remmen

 · 
Posted: 16.06.2018 - 12:45  ·  #29
Klopt, behalve als er al een upgrade gedaan is.🤔
bveenhof
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 38
Berichten: 48
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: kosten upgrade remmen

 · 
Posted: 16.06.2018 - 14:23  ·  #30
Quote door Janvis

Maar aangezien ikzelf die coils niet in de brackets kan monteren valt die optie al weer af


Ik kon het ook niet zelf, maar een metaalbedrijf is zo gevonden. :)


Quote door Janvis

Maar als ik lees van JJM dat het opboren van het fusee "appeltje eitje" is dan hou ik die optie dus ook open.


Je moet je stuuruitslagbegrenzers ook opboren. En die zijn van gietijzer :) Uieindelijk heeft dat ervoor gezorgd dat ik voor de draad inserts ben gegaan. Want het was voor mij niet mogelijk om eerst de begrenzers eruit te halen, op te laten boren en dan de upgrade te gaan doen op de plek waar de auto staat.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0