Kraken middenconsole

Lijkt wel een kia!

 
 
 
 
 
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Kraken middenconsole

 · 
Posted: 06.11.2014 - 21:05  ·  #1
Sinds ik mijn S80 heb erger ik mij eigenlijk maar aan 1 ding, namelijk het kraken van de middenconsole! Zodra ik m'n arm op de armleuning leg, en ik zet iets kracht en beweeg (of ik ga een bocht door), begint het zooitje te kraken. Erg irritant (lijkt wel een goedkope Kia ofzo).
Inmiddels ben ik er achter waar het vandaan komt, namelijk in de 'drukknopset', nummertje 16


Zodra ik deze aanraak (met de armsteun open) begint de boel gigantisch te kraken, erg irritant. Zijn er meer mensen die dit hebben, en hebben ze hier een oplossing voor? Ik heb het ding er per ongeluk ooit eens een keer uitgetrokken (kraakte daarvoor al), en er weer terug in gezet (wat overigens echt een crime is), en het ding zit verder goed (voor zover ik weet), maar toch blijft de boel kraken.
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1759
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Kraken middenconsole

 · 
Posted: 06.11.2014 - 23:59  ·  #2
Ja, hier idem dito. Heb 't vorig jaar (tijdelijk >_< ) opgelost door alle raakvlakken met talkpoeder in te smeren toen de hele zooi uit elkaar lag omdat een weggerold muntje nog irritanter resoneerde. Dat kaken heeft te maken met uitdrogend kunststof heb ik me laten vertellen.

Oh ja, je kunt er dus rustig vanuit gaan dat het niet alleen bij dat knoppencluster vandaan komt...
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Kraken middenconsole

 · 
Posted: 07.11.2014 - 08:17  ·  #3
Ik heb een paar dagen zonder dat knoppending gereden, en toen was het kraken beduidend minder aanwezig (eigenlijk totaal niet). Iets van talkpoeder, of mss wel grafietpoeder (dat smeert ook) ga ik denk ik maar eens proberen
HansS80
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Leeftijd: 59
Berichten: 104
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: Kraken middenconsole

 · 
Posted: 07.11.2014 - 17:20  ·  #4
Probleem komt me erg bekend voor. Ik heb 2 viltblokjes van ongeveer 5mm geplakt. De klep heeft nu in de sluiting geen speling meer en de kraakjes zijn weg.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
FreddyNL
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: De Bilt
Leeftijd: 35
Berichten: 840
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Kraken middenconsole

 · 
Posted: 07.11.2014 - 19:01  ·  #5
Ga dat eerdaags ook eens doen.
Nu het kouder begint te worden kraakt mijn middenconsole ook behoorlijk
volvorider
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Kraken middenconsole

 · 
Posted: 13.08.2016 - 16:56  ·  #6
Anti gnissel spray schijnt ook goed te helpen.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Kraken middenconsole

 · 
Posted: 13.08.2016 - 17:23  ·  #7
Mijn D5 deed dat ook verschrikkelijk. Inderdaad niet Volvo waardig. Mijn R is beduidend stiller, sterker nog, het is met nog nooit opgevallen. Zal er eens op letten.

Wellicht dat op strategische plaatsen inspuiten van de console met een siliconen spray of cockpit spray enige verlichting brengt.
wannahaveV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 46
Berichten: 188
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Kraken middenconsole

 · 
Posted: 13.08.2016 - 17:58  ·  #8
Ik heb middenconsole (en vrijwel gehele dashboard) gedemonteerd en alle contactvlakken voorzien van 1 à 2 laagjes isolatietape. Anderhalf kraakvrij! Even wat werk, maar het is de moeite absoluut waard! Ik ben allergisch voor gekraak en gerammel... :-|
 
Selected quotes for multi-quoting:   0