Kraken piepen dashboard V70 Classic

 
 
 
 
 
Frank-Leiden
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leiden (zuid-holland)
Berichten: 26
Geregistreerd: 01 / 2017
Subject:

Kraken piepen dashboard V70 Classic

 · 
Posted: 09.09.2023 - 11:34  ·  #1
Aangezien ik niet meer kan reageren op mijn eerdere bericht onderstaand de oplossing die ik met behulp van forumleden vond voor het kraken van het dashboard van mijn V70 Classic. Maar waarschijnlijk werkt dit ook voor andere modellen.

Ik heb het probleem op kunnen lossen door 3 stroken rubber van 4mm dik tussen de kunststof dashboardrand en het raam te schuiven (zie foto's). Ik heb 3 stroken gebruikt van ongeveer 10cm lang en 3cm breed. De 3cm verdwijnt tot aan de rand achter het dashboard. Ik heb een strook in het midden geplaatst en de andere 2 richting de raamstijlen. Ik heb de stroken er met een houten verfmengstok tussengedrukt. Dit moest met beleid anders druk je de strook snel te ver. Het rubber dat ik gebruikt heb is afkomstig uit de glasindustrie, waarbij dit gebruikt wordt om nieuw glas te beschermen tijdens transport. Maar elk ander zwart rubber of vilt zal mogelijk ook werken.
Ik rijd hier nu al een maand mee rond en hoor gelukkig het irritante gepiep en gekraak niet meer!! Het rubber blijft zonder plakmiddel keurig op zijn plaats zitten en mijn echtgenote heeft het zonder mijn aanwijzingen niet eens waargenomen.
Heb je een glashandel in de buurt dan kun je daar eventueel een paar stukjes vragen, let wel op dat ze zo'n 4mm dik zijn, er zijn namelijk ook dikkere maten.
Gr
Frank
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0