Krassende Electromotor V60 D6

jordstory
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 30
Homepage: vsecsecurity.nl/
Subject:

Krassende Electromotor V60 D6

· 
Posted: 20.07.2025 - 16:30  ·  #1
Goedenmiddag,morgen/avond!

Vanmorgen reed ik thuis weg, niets aan de hand. Electromotor deed gewoon rustig zijn ding niks aan de hand.

Na 30KM zet ik de auto stil, kom terug van boodschappen en wil wegrijden en de electromotor begint ineens wat de krassen/schaven voor echt 0,5seconde en dan bij naar voren rollen even niet, vervolgend weer wel.

Het is dus niet als de band/wiel op een bepaalde stand staat dat hij ergens aanloopt. Het wiel gaat wel meerdere keren rond en dan krast hij weer.

Af en toe gaf mijn display een ESP melding aan dat de achteras aan het slippen was, dit is echter niet zo want iemand die mee was heeft naast de auto gekeken en gezien dat het wiel gewoon normaal draaide, ook toen het geluid kwam.

Al met al dus de sleepdienst gebeld en die wist het ook niet dus meegenomen naar hun depot. Maandag richting MuddeKok met de auto...

Iemand al eens zo iets gehoord of meegemaakt? En wat was het toen? Laten we niet hopen dat het een defecte electromotor is...

Heb auto ook meerdere keren langere tijd afgesloten om hem te resetten maar niets had effect.
Volgens de berger deed hij het alleen toen hij naar voren reed, en bij het naar achteren rijden niet. (zelf niet gedaan dus dat moet ik van hem aannemen)

volvo355
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

Re: Krassende Electromotor V60 D6

· 
Posted: 20.07.2025 - 16:35  ·  #2
Kan zijn dat de tanden in het wiellager / aandrijfas weggesleten zijn. Laatst nog gezien bij een D6. Dan draait de aandrijfas wel vanuit de elektromotor terwijl het wiel niet wordt aangedreven.
jordstory
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 30
Homepage: vsecsecurity.nl/
Subject:

· 
Posted: 20.07.2025 - 16:37  ·  #3
Quote door volvo355

Kan zijn dat de tanden in het wiellager / aandrijfas weggesleten zijn. Laatst nog gezien bij een D6. Dan draait de aandrijfas wel vanuit de elektromotor terwijl het wiel niet wordt aangedreven.

Hmm, zou kunnen.
Hij kraste wel echter alleen aan de rechterkant. Dus dan zou hij aangedreven zijn door de linkerkant en de rechter slipt dus door.

Wat ik ookal gehoord had is een kapotte ABS sensor. Hoe dat precies zit en waarom hij dit geluid zal maken kan ik niet geheel plaatsen..

Het gekke vind ik ook nog dat het echt ineens na een restart kwam. Niks aan de hand tijdens de rit tot ik ging parkeren.
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 23.07.2025 - 11:57  ·  #4
Oeps, ik hoop niet voor je dat dit een van die een ERAD met problemen is, klinkt helaas wel zo.
Als dat zo is, moet de hele spulleboel vervangen worden en dat is duur.

Hopelijk is het wat anders, succes hoor.
Selected quotes for multi-quoting:   0