kreunende stuurbekrachtiging

verwacht het ergste maar simpel hersteld

 
 
 
 
 
mad2000
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 52
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

kreunende stuurbekrachtiging

 · 
Posted: 29.04.2014 - 19:51  ·  #1
Afgelopen zaterdag reed ik weg met de s80 en bij de eerste de beste draai aan het stuur hoorde ik het al..... Er was duidelijk iets niet goed met de hydrauliek van de stuurbekrachtiging. Hij kreunde en bromde dat het een lieve lust was.

Het olie peil was goed, hij stonk niet ( niet aangebrand althans) , en hij stuurde zover ik kon voelen normaal. Dus op dat moment doorgereden en laterthuis op jacht gegaan.
Op het forum kwam ik een opmerking over een zeefje onderin het reservoir tegen. Dat zou verstopt kunnen zitten. Dus.... tankje met een grote injectiespuit leeg getrokken en de zaklamp erin...

Het tankje leek mij schoon... En geen zeefje gevonden trouwens maar dat terzijde. Met een kwastje op de bodem gevoeld naar vuil e.d. Niks..... maar er rammelde wel iets en dan wordt ik achterdochtig.
Onderin lag een stukje plastic pijp en het was er niet uit te krijgen met een tangetje.
Aan de schuine kant van het pijpjete zien had ik een vermoeden waar het had gezeten. Een controle onder mijn vaders motorkap ( hij heeft een s60 met dezelfde motor) bevestigde mijn vermoeden.

Het retour pijpje was los gebroken binnen in het reservoir, en dat lag nu dus onderin.
Lang verhaal kort..... bij parts4swedes een nieuw tankje gekocht en bij de automaterialenzaak op de hoek een litertje volvo stuurbekrachtigingsolie en twee slang klemmen.

Tankje vervangen , nieuwe olie er in en hoppa klacht opgelost....
DOE ER JE VOORDEEL MEE... Ellende opgelost voor zes tientjes :D

Fotos plakken wil nog niet zo handig op een tablet..
Probeer het zo nogwel op de fleptop
mad2000
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 52
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: kreunende stuurbekrachtiging

 · 
Posted: 29.04.2014 - 20:05  ·  #2
[img] [/img]
HIER OP HET MESSING retour PIJPJE HOORDE HIJ TE ZITTEN.

[img] [/img]
DE SHINY NEW TANK.. met een vastzittend :D pijpje

[img] [/img]
Twee verse slangklemmen en klaar is kees....
 
Selected quotes for multi-quoting:   0