Ik ben eindelijk vandaag begonnen met het vervangen van de klepstoters van mijn 2008 S60 D5, na heel lange tijd er tegen op zien. Deze beste klus heb ik al een keer eerder met succes eerder op een 2004 V70 gedaan dus ik ben bekend met wat het behelst.
Helaas is mijn grootste angst bewaarheid, ik krijg met geen mogelijkheid een injector los. Er zit wel rotatie beweging in, dus extreem vast zit ie niet, maar ik zie geen mogelijkheid om hem omhoog te wrikken. Bij de V70 was het inlaatspruitstuk van metaal, maar bij de euro 4 motor is dat plastic en ik ben bang dat er ik zomaar een gat in maak en ben ik nog verder van huis.
En dan heb ik ook nog per ongeluk de solenoide verdraaid
Ik zit nu beetje wat ik moet doen... ik kan alles weer terug monteren en hopen dat alles het nog doet, maar nu de injector toch min of meer los geweest is moet ie er uiteindelijk toch uit om het brandplaatje te vervangen, als het ding zowiezo niet vervangen/gereviseerd moet worden.
Helaas is mijn grootste angst bewaarheid, ik krijg met geen mogelijkheid een injector los. Er zit wel rotatie beweging in, dus extreem vast zit ie niet, maar ik zie geen mogelijkheid om hem omhoog te wrikken. Bij de V70 was het inlaatspruitstuk van metaal, maar bij de euro 4 motor is dat plastic en ik ben bang dat er ik zomaar een gat in maak en ben ik nog verder van huis.
En dan heb ik ook nog per ongeluk de solenoide verdraaid

Ik zit nu beetje wat ik moet doen... ik kan alles weer terug monteren en hopen dat alles het nog doet, maar nu de injector toch min of meer los geweest is moet ie er uiteindelijk toch uit om het brandplaatje te vervangen, als het ding zowiezo niet vervangen/gereviseerd moet worden.