kwaliteit volvo.

 
 
 
 
 
dolorfin
 
Avatar
 
Subject:

kwaliteit volvo.

 · 
Posted: 08.02.2012 - 21:39  ·  #1
hallo,

ik heb mij zojuist aangemeld hier en lanceer gelijk maar de brandende vraag die mij al enige tijd bezighoud.
ik rijd momenteel een honda accord (2005) en loop met de gedachte deze in te ruilen op een volvo s60 ( tot 2010)

nou is het zo dat ik vroeger altijd toyotas heb gereden (toen ze nog degelijk waren)
en sinds een jaar of 5 dus honda en beide merken staan bekend om hun geringe aantal storingen/defecten. (lees 0 gewoon)
mijn lat ligt dus wel hoog.
de reden dat ik een europeaan (volvo) overweeg is dus enkel omdat japanners na een jaar of 6 er wat oud beginnen uit te zien (roest hier en daar)
ik heb het idee dat dat bij volvo veel minder is plus het feit dat mij meermalen is verteld dat deze volvos gewoon tonnen wegdraaien zonder veel ellende.

wat is nu de waarheid? ik hoop dat jullie mij hierop een eerlijk antwoord kunnen/willen geven.
hondas mogen dan hier en daar gaan roesten maar storingen(brandende lampjes) en defekten komen eigenlijk gewoon niet voor.
ik zit dus ook niet op een auto te wachten waarmee ik om de haverklap weer naar een dealer moet omdat er een "update" is of een storing oid.
ik kom nu enkel bij de dealer voor de apk en verder doe ik het onderhoud zelf (beurtje dus)

ik hoop dus op een ongecensureerde opinie van jullie indien mogelijk.

bij voorbaat dank,

hessel
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39714
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: kwaliteit volvo.

 · 
Posted: 08.02.2012 - 21:52  ·  #2
Hallo Hessel,

Met een auto moet je een beetje geluk hebben.
Er zijn erbij die die tonnen draaien zonder problemen en er zijn er ook welke bij die wel degelijk problemen hebben.
Het Volvoforum vind ik geen referentie, dit vanwege het feit dat er een hoop mensen pas posten als ze een probleem hebben.
Ik heb inmiddels mijn vierde Volvo en ik kan zeggen, naar volle tevredenheid.
Ook ken ik meerdere mensen, welke er een bezitten en ook daar hoor ik geen problemen.
Doorgaans is een Volvo een betrouwbare auto ( uitzondering daargelaten ), welke nagenoeg niet roest, tenzij deze een schade heeft gehad, welke niet goed gerepareerd is.
Overigens rijdt mijn collega in een S60, zoals jij die beoogt te kopen en hij is er zeer goed over te spreken.
Persoonlijk heb ik weinig ervaring met dit type en kan je derhalve dan ook geen uitsluitsel geven.
Aan jou de keuze.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: kwaliteit volvo.

 · 
Posted: 08.02.2012 - 22:00  ·  #3
...
roland kosters
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kaulille
Leeftijd: 55
Berichten: 285
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: kwaliteit volvo.

 · 
Posted: 08.02.2012 - 22:21  ·  #4
Beste Hessel.

Ga eerst een keer een proefrit maken. Het is heel anders dan een Jap.
Mij bevalt de D5 185 Geartronnic prima.
Jaarlijkse onderhoudsbeurten zijn prijzig. (700 euro)
Zelf onderhoud doen zal tegenvallen omdat je niet weet wat er bij de beurten gedaan moet worden. De interval van 30.000 bij de diesel is misschien iets te lang. Beter om de 20.000 als je klokje rond wil gaan. En gebruik de juiste 0W30 olie.

Wat mij nog altijd tegenvalt is de vering. Bij verkeersdrempels moet je rustig aan doen. Hiervoor reed ik Rover 75. Dat was een velemalen betere vering cq ophanging.

Succes.
V70 2.5T
 
Avatar
 
Subject:

Re: kwaliteit volvo.

 · 
Posted: 08.02.2012 - 22:23  ·  #5
Zoals al eerder aangegeven moet je geluk hebben met een auto. Ik ben zelf erg te spreken over Volvo! Ik heb wel al eens een Honda gehad maar ik blijf persoonlijk liever bij Volvo, qua comfort en uitrusting een stuk fijner ( maar dat is natuurlijk persoonlijk )!

Succes met je keuze!
dolorfin
 
Avatar
 
Subject:

Re: kwaliteit volvo.

 · 
Posted: 08.02.2012 - 23:18  ·  #6
dank u vriendelijk zover,
proefrijden heb ik reeds gedaan met een s60 2.4 (de benzineversie geniet mijn voorkeur) en hoewel de wegligging en prestaties vergeleken bij de accord duidelijk minder zijn geeft een s60 mij wel een kwaliteitsgevoel wat je bij een japanner toch iets mist.
ik ben er alleen nog niet zeker van dat het geen vals kwaliteits gevoel is.(solide belleving maar onderhuids veel problemen)
ik ga maar wat meelezen hier en stel af en toe mischien een vraag als het mag .

nog even een fotootje van mijn huidige auto (ik hoop niet dat ik jullie misselijk maak :D )



Uploaded with ImageShack.us

het is niet zo dat ie van roest uit elkaar valt maar op velsnaden van de bodem en afwateringsgaatjes in de portieren begint de tand des tijds toch te knagen nu.
technisch is het ding super dat is het probleem niet.
jeebee
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gronau (Bij Enschede over de grens)
Leeftijd: 44
Berichten: 133
Geregistreerd: 01 / 2012
Subject:

Re: kwaliteit volvo.

 · 
Posted: 09.02.2012 - 10:07  ·  #7
:sick:

:D

Persoonlijk vind ik een Honda een mooie auto om te zien. Qua techniek en kwaliteit weet ik het niet. Ik hoor altijd dat ze vrij duur zijn in het onderhoud vanwege de onderdelen??!

Ik heb al van alles gehad en nu mijn eerste volvo! Mijn vader heeft ooit zo'n volvo 340 gehad en die had gewoon 500.000 op de teller.

Bij mij is eigenlijk tot nu toe bijna alles tegen gevallen. Zeker de Audi's (2x een A3 en een A4) rijdt goddelijk, maar rete onbetrouwbaar en duur bij reparaties.

Mijn beste ervaringen heb ik nog gehad met een Saab 9-3. Daar was nooit wat mee.

Ik kies volvo vanweg de ruimte, stoelen en imago. De kwaliteit moet zich nog bewijzen!
Outsider
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tussen Delfzijl en Maastricht
Berichten: 147
Geregistreerd: 05 / 2010
Subject:

Re: kwaliteit volvo.

 · 
Posted: 09.02.2012 - 11:47  ·  #8
Hey,...

Mooie Honda !!!
Persoonlijk reed ik "vroeger" Toyota, en Honda en inderdaad weinig tot geen problemen mee gehad.
Qua onderhoudskosten liggen jouw Honda en bv een S60 volgens mij niet zover van elkaar vandaan, maar ik ben geen expert.
Ik heb nu m`n 4e Volvo (S70 2.5 tdi, S80 D5, S60 D5 en nu m`n S70R) en ik moet zeggen dat ik er tot nu toe weinig problemen heb gehad. (S80 is overleden na een aanrijding met een Eland in Zweden, daar kon ie weinig aan doen :'( )
Nu met m`n R alleen m`n deurstopper kapot en m`n antenne is nog steeds niet vervangen, maar verder erg tevreden. (Is ook een oudje hè)
Qua verbruik, tja,... moet je daar nou van zeggen <_< ...
Ligt een beetje aan je rijstijl en of je veel snelweg of juist centrum en 60/70/80 km wegen rijdt.
Op de snelweg met bv de cruisecontrol is het best te doen, maar als je bv 75% van je km`s op binnendoorweggetjes moet cruisen, dan lust meneer nog wel wat. (Ik heb het nu vooral over m`n R)
De D5 motoren vond ik nog redelijk zuinig.
Ik zou zeggen,... gewoon gaan voor zo`n S60, een geweldige auto naar mijn mening.

Succes met je besluit...
WilliamV70
 
Avatar
 
Subject:

Re: kwaliteit volvo.

 · 
Posted: 14.02.2012 - 13:30  ·  #9
Zegt de quote Volvo for life je iets?
Lieden die in een Volvo gaan rijden blijven het merk meestal trouw.
Dit zegt m.i wel genoeg, je stapt niet gauw van een Volvo in een Honda, tenzij je een pechbak hebt gehad misschien.
Een volvo hoeft niets meer te bewijzen, bij bijv bmw of merc heb ik altijd het idee dat ze altijd zo bezig zijn met imagebuilding.
Dit geldt vaak ook voor de bereiders ervan.
Een Volvo rijdt eigenlijk schouderophalend rond overtuigd van zijn eigen kwaliteiten.
Dit gevoel wordt bij mij met name opgewekt als ik rondtoer met de machtige 244.
Wat ik ook mooi vind is bijv de T5 of T6, of de R die er wel sportief maar niet schreeuwerig uitzien, maar wel degelijk barbaarse krachten kunnen loslaten op het asfalt en daarmee menige BMW of whatever het rubber laten ruiken.
Nou tot zover, succes met je keuze.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0