Goedenavond,
Ben hier een tijdje niet actief geweest, forum wel blijven volgen, maar onze S60 140 PK uit 2002 draait nog steeds vrolijk (en probleemloos) mee in ons gezin. Wat blijft het een fantastisch fijne auto. Inmiddels gaat ie richting de 3 ton. Ik rij er zelf niet vaak in, maar toen ik dat afgelopen weekend weer eens deed op een lange rit viel mij op dat de motortemperatuur niet mooi in het midden uitkomt, maar één streepje daar links van blijft staan.
Op een aantal korte ritten was mij al opgevallen dat het erg lang duurt voor de motor enigszins op temperatuur is, maar ik had gedacht dat dit op een lange rit vast wel goed zou komen. Dat bleek niet zo. Verwarming stond trouwens nauwelijks aan en airco ook maar heel af en toe.
Ik dacht dat de motortemperatuur in de begintijd wel altijd in het midden uitkwam, en vrij snel ook bovendien.
Is dit een probleem of zoek ik onterecht ergens iets achter?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ben hier een tijdje niet actief geweest, forum wel blijven volgen, maar onze S60 140 PK uit 2002 draait nog steeds vrolijk (en probleemloos) mee in ons gezin. Wat blijft het een fantastisch fijne auto. Inmiddels gaat ie richting de 3 ton. Ik rij er zelf niet vaak in, maar toen ik dat afgelopen weekend weer eens deed op een lange rit viel mij op dat de motortemperatuur niet mooi in het midden uitkomt, maar één streepje daar links van blijft staan.
Op een aantal korte ritten was mij al opgevallen dat het erg lang duurt voor de motor enigszins op temperatuur is, maar ik had gedacht dat dit op een lange rit vast wel goed zou komen. Dat bleek niet zo. Verwarming stond trouwens nauwelijks aan en airco ook maar heel af en toe.
Ik dacht dat de motortemperatuur in de begintijd wel altijd in het midden uitkwam, en vrij snel ook bovendien.
Is dit een probleem of zoek ik onterecht ergens iets achter?
Alvast bedankt voor het meedenken.
en. koud starten motorkap open doen. dan voelen aan de slang naar de radiator. deze mag past echt opwarmen als de motor warm is want dan hoort de thermostaat open te gaan(80+ grd) . wordt ie meteen mee warm met de motor is je thermostaat stuk. Die blijft dan open staan. Als je thermostaat vervangt neem dan temeratuur sensor die in de buurt zit ook mee. deze wordt preventief vervangen en kost je de kop niet.