Lager aircopomp

Dennis Finke
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Lager aircopomp

· 
Posted: 31.08.2019 - 13:28  ·  #1
Goedemiddag,

Even een vraag, mijn T6(2009) heeft een aircopomp van Valeo. Nu kom ik erachter dat er speling op de poelie zit, en er komt allemaal rood stof vanaf..... Je hoort m bij stationair draaien ook soort van klapperen.

Betekend dit einde van de pomp zelf? Of is er nog iets te repareren, lager vervangen of zoiets misschien. Nieuwe pomp zal wel weer een prijzige actie worden vrees ik.

Hoop dat iemand iets meer hiervan weet, bedankt alvast.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Lager aircopomp

· 
Posted: 31.08.2019 - 15:50  ·  #2
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 01.09.2019 - 20:49  ·  #3
Is het niet een kwestie van de koppeling afstellen? Poika heeft dat bij de aircopomp in mijn auto gedaan, en sindsdien grijpt 'ie weer onmerkbaar aan.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 01.09.2019 - 23:33  ·  #4
Als ik t zo hoor idd lager. er zit een lager in de koppeling dus als er speling zit op het gedeelte van de koppeling waar de riem over heen draait moet iig de koppeling vervangen. hoe eenvoudig dit is hangt af van de ruimte en zo. kan ik zo niet inschatten. check even goed het type pomp en koppeling er lijken twee types te zijn.
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 02.09.2019 - 02:22  ·  #5
Ik meende gelezen te hebben dat er in de poellie een rubber demper zit. Als het rubber op is dan gaat de zaak klapperen en ontstaat er een roestspoor. (Vergelijkbaar met de krukaspoelie van de PSA)
Dennis Finke
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.09.2019 - 20:03  ·  #6
Bedankt voor het meedenken, breng m deze week even naar m’n vaste garage, dan weet ik meer. Jullie horen t!!
Dennis Finke
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.09.2019 - 21:14  ·  #7
Zo, het is maar weer gebeurd... Nadat ook Poika nog even gekeken heeft naar de speling, toch maar besloten om een nieuwe pomp te laten monteren. Kost wel weer paar duiten, maar uiteindelijk weet je dat t goed zit.

Had er ook niet heel veel langer mee moeten doorrijden, het hele lager was aan barrels. Beetje jammer is dan wel vind ik, dat ik bij een Volvo dealer waar ik gevraagd heb of het kwaad kon, op vakantie word gestuurd met de mededeling dat er niets aan de hand is, terwijl de hele motor ruimte en radiateur onder het rode stof zit. Maar goed, dit is ook een van de redenen dat ik geen onderhoud bij de dealer doe, maar bij een jongen die weet wat hij doet.(oude Volvo monteur)

Selected quotes for multi-quoting:   0