H9 lamp vervangen voor led?

Van bi-xenon koplamp

 
 
 
 
 
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1479
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: H9 lamp vervangen voor led?

 · 
Posted: 19.04.2023 - 13:59  ·  #91
Klopt niet wat je zegt Bolbo.
Richard en ik hebben beide D1s Led geplaatst in plaats van Xenon. En het is gewoon plug and play. De ballast blijft gewoon zitten en aangesloten. Lijkt mij dat er een probleem zit in de Led lamp.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: H9 lamp vervangen voor led?

 · 
Posted: 19.04.2023 - 15:30  ·  #92
Quote door Bolbo

Dat is toch ook niet zo vreemd? Een xenon-ballast is een omvormer die zorgt voor de hoogspanning die nodig is om de xenon-lamp te doen ontbranden (hoogspanning tussen 2 polen waardoor het xenon-gas licht afgeeft). Een auto-led werkt doorgaans op 12 volt, niet op 23.000 zoals de xenonlamp...
Had je de ballast eruitgehaald was dit waarschijnlijk anders afgelopen.


Er zijn LED's die je op de originele ballast/starter aan moet sluiten. Die heb ik ook gehad (alleen kreeg ik ze niet in de behuizing gemonteerd :P)
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1614
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: H9 lamp vervangen voor led?

 · 
Posted: 21.04.2023 - 19:17  ·  #93
Quote door [-Tom-]

Quote door Bolbo

Dat is toch ook niet zo vreemd? Een xenon-ballast is een omvormer die zorgt voor de hoogspanning die nodig is om de xenon-lamp te doen ontbranden (hoogspanning tussen 2 polen waardoor het xenon-gas licht afgeeft). Een auto-led werkt doorgaans op 12 volt, niet op 23.000 zoals de xenonlamp...
Had je de ballast eruitgehaald was dit waarschijnlijk anders afgelopen.


Er zijn LED's die je op de originele ballast/starter aan moet sluiten. Die heb ik ook gehad (alleen kreeg ik ze niet in de behuizing gemonteerd :P)

Je bedoeld dat je ze niet door een soort “bocht" in de behuizing krijgt? Dat had ik ook bij de inbouw van mijn XTR H7 leds destijds.
De ventilator aan de achterkant van de H7 was een ietsje pietsje te groot voor die "bocht" in de behuizing.
Even met een vijl erdoor en er was weer plek…😉😎 (Wel op de kop doen, anders komt dat zwarte spul in de voorkant van de behuizing en daar kijk je tegenaan..
DJ
 
Selected quotes for multi-quoting:   0