Lamphouder bovenste parkeerlicht uitnemen

frans1401
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Lamphouder bovenste parkeerlicht uitnemen

· 
Posted: 02.11.2019 - 16:20  ·  #1
Al een paar weken kreeg ik de melding dat er een remlicht defect was en toen diverse benzinestation aangedaan voor een vervangende lamp maar lampjes verkopen is niet meer hun eerste prioriteit en zeker niet een 21/4W uitvoering. Verleden week was ik op de sloop en toen gelijk een paar meegenomen en er gelijk een ingedraaid. Vanmiddag de verleden week meegenomen gordelsluiting linker stoel vervangen wegens de SRS melding daarvan en daarna alle foutmeldingen gewist. Toen ik klaar was en naar binnen ging liet ik per ongeluk het licht aanstaan en toen viel mij op dat aan de zijde van het defecte remlicht een lampje het niet deed. Na het raadplegen van de handleiding bleek het om een tweede parkeerlicht te gaan maar er stond niet beschreven hoe de houder er uit te krijgen en het is ook niet te zien. Ik heb geprobeerd op iets te drukken wat op een ontgrendellipje leek maar helaas. En de bovenzijde is ook niet te zien of bij te komen. Wie o wie kan mij de gouden aanwijzing geven?
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

Re: Lamphouder bovenste parkeerlicht uitnemen

· 
Posted: 02.11.2019 - 22:45  ·  #2
Is het niet zo dat je een bovenste kap moet weg halen. Meestal de plek waar er nog een speaker zit in een v70 in de achterbak. Als ik het goed heb zit daar dan een lange staaf waar het lampje in zit en je er dan uit kan draaien
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 03.11.2019 - 01:02  ·  #3
Ja, die lange lip zit aan de fitting en de truc is 1/6 slag draaien. Net een onhandige positie met risico op ontvellingen, maar het is te doen
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 03.11.2019 - 08:41  ·  #4
bij de classic moet je inderdaad het kapje en de speaker eruit halen volgens mij bij de v70n zit er een grijze soort lepel om de fitting die lepel draaien tot ie los komt
Goed kijken hoe deze heeft gezeten is soms een gekloot om ze er weer terug in te krijgen kan er ook maar op 1 manier in goed naar de uitsparing in de achterlamp kijken
frans1401
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.11.2019 - 09:45  ·  #5
Er zitten 5 lampen in het achterlicht, de onderste twee, achteruitrijlicht en parkeerlicht/mistachterlicht kunnen door de fitting een linksom te draaien uitgenomen worden. Volgens de handleiding de bovenste twee, de richtingaanwijzer en remlicht ook door linksom te draaien maar dan nadat de luidspreker is verwijderd.
!!! Maar het middelste lampje zit niet in eenzelfde soort fitting die verwijderd kan worden door het linksom te draaien !!! Maar helaas zit het achter plaatwerk en is het uitgezonderd de onderzijde bijna niet zichtbaar. Maar dit schrijvend realiseer ik mij dat het misschien de kabelconnector is waar ik naar zit te kijken want er zitten ook draden aan. Vanmiddag ga ik het langs de bovenzijde proberen hoewel in de handleiding staat dat het van onderaf moet.
Selected quotes for multi-quoting:   0