Lampje Motorservice Vereist

bij het trekken van de caravan

 
 
 
 
 
Black
 
Avatar
 
Subject:

Lampje Motorservice Vereist

 · 
Posted: 08.06.2012 - 09:49  ·  #1
Vorig jaar heb ik mijn V70 D5 laten tunen door V-tuning. Ik wilde meer koppel omdat ik mijn caravan dan makkelijker kan trekken.

Toen ik in de zomer van 2011 naar Frankrijk reed kreeg ik naarmate het warmer werd steeds de foutmelding; Motorservice vereist. Met name bij warm weer en het heuvelopwaarts gaan kwam deze foutmelding in beeld. Ik kon wel op een 'normale" snelheid door blijven rijden, maar ik had wel het gevoel dat de auto wat inhield.

Na mijn vakantie heb ik de auto laten uitlezen bij de volvo dealer en die gaven aan dat deze foutmelding voort komt uit het feit dat de auto getuned is. Bij het uitlezen gaf de computer de volgende melding: ECM-6805: Laaddrukregeling-Onjuiste stroming.

Ik overweeg om de tuning ongedaan te laten maken om deze zomer geen foutmeldingen meer te krijgen, maar dan nog heb ik geen garantie dat ik deze melding straks niet meer krijg.

Al er is iemand die hier ervaring mee heeft dan hoor ik het graag.

Gr Wim
Ruanna
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Arendonk
Leeftijd: 54
Homepage: honda80cc.nl
Berichten: 200
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Lampje Motorservice Vereist

 · 
Posted: 08.06.2012 - 10:24  ·  #2
Laaddrukregeling? Heb je luchtvering? Ken het probleem niet,de tuner zou hierop antwoord moeten kunnen geven lijkt mij.
wouters60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 36
Berichten: 24
Geregistreerd: 03 / 2010
Subject:

Re: Lampje Motorservice Vereist

 · 
Posted: 08.06.2012 - 10:57  ·  #3
Quote door Ruanna

Laaddrukregeling? Heb je luchtvering? Ken het probleem niet,de tuner zou hierop antwoord moeten kunnen geven lijkt mij.


Bij ''Laaddruk'' denk ik in dit geval meer aan de turbogroep. wellicht een probleem met de TurboControlValve? deze TCV is een klein solenoidklepje welke nog wel eens stuk kan gaan.
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Lampje Motorservice Vereist

 · 
Posted: 08.06.2012 - 14:46  ·  #4
Ik heb al heel veel slechte verhalen over V-tune gehoord, Ik vraag mn eigen af of dat wel zo'n goede tuning is?!!!!
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Lampje Motorservice Vereist

 · 
Posted: 08.06.2012 - 15:34  ·  #5
Ik heb zelfde deze melding niet gehad maar wel problemen met de TCV.
Nadat ik deze vervangen had nooit meer(afkloppen) problemen hiermee gehad.

Over de tuners niet alleen van v-tune hoor ik slechter verhalen tunex hoor ik ook verhalen dat het niet altijd goed gaat dit zal ook komen door een powerbox die ze daar wel eens gebruiken.

Wat ik je aanraad bestel een nieuwe TCV en leer deze netjes in, en probeer dit eens. Je kan altijd de tuning laten vervangen door een gerenommeerd runner die al veel Volvo's gedaan heeft
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Lampje Motorservice Vereist

 · 
Posted: 08.06.2012 - 15:44  ·  #6
... ik heb precies hetzelfde gehad, tuning, caravan trekken, de bergen in zuid-Frankrijk in en plotseling inhouden en onstabiel toerental.
Ook laten uitlezen en idd als resultaat storing in de turbodrukregelaar. Klepje voor 60,- eurootjes laten vervangen en nooit meer problemen gahad.
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Lampje Motorservice Vereist

 · 
Posted: 08.06.2012 - 18:06  ·  #7
Quote door Greyline

... ik heb precies hetzelfde gehad, tuning, caravan trekken, de bergen in zuid-Frankrijk in en plotseling inhouden en onstabiel toerental.
Ook laten uitlezen en idd als resultaat storing in de turbodrukregelaar. Klepje voor 60,- eurootjes laten vervangen en nooit meer problemen gahad.

Dan is de oplossing teminste niet zo duur!!! :D maar je schrikt altijd als je auto vreemd gaat doen!
Black
 
Avatar
 
Subject:

Bedankt voor de info

 · 
Posted: 09.06.2012 - 19:26  ·  #8
Allemaal bedankt voor de snelle en bruikbare reacties. Ik denk dat ik eerst eens ga kijken of het vervangen van het TCV klepje de oplossing is. Eerst deze maar eens laten vervangen en dan weer een keer laten uitlezen lijkt me.

Nogmaals bedankt

:-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0