Lampje 'storing motorblok'

 
 
 
 
 
Frank-V70
 
Avatar
 
Subject:

Lampje 'storing motorblok'

 · 
Posted: 01.07.2010 - 10:45  ·  #1
Hallo,

Sinds ik nu bijna een half jaar in het bezit ben van een '00 V70 classic (2.4 automaat), heb ik tot dusverre niets dan problemen gekend met de auto, teveel om even snel op te noemen hier. Gelukkig ben ik goed geholpen door de garage en zijn alle problemen nu wel opgelost (onder gerantie), maar.... Het 'lampje-met-het-motorblok' licht iedere keer na enkele uren (soms dagen, soms een week) weer op. De auto is keer op keer uitgelezen en er bleek al die keren idd wat aan de hand (al die onderdelen zijn inmiddels ook al vervangen, o.a. bobine, accu en lambda sonde), maar sinds hij gisteren wederom uit het niets aansprong, begint bij mij toch het vermoeden te komen dat er meer aan de hand is. Het motorblok is namelijk kort na aanschaf vervangen door eenzelfde blok uit een S60 uit 2002 en ik vrees dat deze op een of andere manier niet compatible is met het motormanagement systeem. Of er zit ergens een draadbreuk of een draad in de knel waardoor hij bij de eerste de beste drempel of bocht een foutmelding geeft. Gek blijft dan weer wel dat er bij de foutmelding iedere keer wel een onderdeel vervangen dient te worden.

Overigens loopt de auto nu als een zonnetje, ook als het lampje brandt...

Iemand hier bekend met deze problematiek? Moet ik leren leven met een continu brandend lampje? Of het lampje eruit halen? Feitelijk ook geen optie, want dan weet ik nooit meer wanneer er écht iets aan de hand is.

Begin radeloos te worden, dus ieder advies is welkom!

Dank. Groet, Frank
Renger
 
Avatar
 
Subject:

Re: Lampje 'storing motorblok'

 · 
Posted: 01.07.2010 - 17:49  ·  #2
Hier S60 uit 2001, zelfde probleem gehad. De sensor die de foutmelding geeft is bij mij vervangen, sinds die tijd geen problemen meer... Misschien heb je er wat aan? Succes!
ccohen
 
Avatar
 
Subject:

Re: Lampje 'storing motorblok'

 · 
Posted: 07.09.2010 - 19:41  ·  #3
Heb sinds begin augustus een S 60. Heb zelf ook dat probleem alleen het lampje knippert dan.
en de motor hapert en op de boordcomputer staat dan rij rustig naar servicepunt.
Maar door een paar keer goed op het gas te duwen is het weer over en dooft het lampje weer en rijdt de auto weer perfect
Heeft hier iemand een antwoordt op
Gr. Chris
Volvomonteurtje
 
Avatar
 
Subject:

Re: Lampje 'storing motorblok'

 · 
Posted: 07.09.2010 - 22:54  ·  #4
als het lampje brand betekend het dat er een storing is hij brand niet voor niks , dus eruit halen is niet verstandig .

in de meeste gevallen heeft het met de uitlaatgasemmisie te maken , en merk je weinig aleen dat je auto iets meer of minder verbruikt
als het lampje brand worden er foutcodes opgeslagen in de regeleenheid , vanuit die foutcodes moet je verder werken .


het kan zijn dat sommige motoren niet uitwisselbaar zijn ivm de nokkenasverstellers op de in en uitlaat zijde maar neem aan dat de moter wel vervangen is voor het zelfde type .
Veedrijver
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Hondsrugflank
Berichten: 16
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Lampje 'storing motorblok'

 · 
Posted: 02.10.2010 - 23:20  ·  #5
Tja dat icoontje van het uitlaatgasreinigingssysteem brandde in mijn V70 2.4 ook , het is gereset door de dealer en ze gaan nu een onderdeel bestellen wat blijkbaar te maken heeft met de nokkenas-verstellers .

Bij volgas geven boven 2500 tpm. stottert de motor behoorlijk - zorgt tegelijk voor onvoldoende verbranding - en dit vervuilt het systeem waardoor het icoontje weer oplicht .
EdwinnieV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 17
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Lampje 'storing motorblok'

 · 
Posted: 02.01.2011 - 15:53  ·  #6
Dit had ik ook, gereset bij de dealer. Had iets met de ECM- 640 inlaat nokkenasregelunit te maken.
Nog niet teruggekeerd.
gegro
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht
Berichten: 7
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Lampje 'storing motorblok'

 · 
Posted: 27.04.2011 - 22:39  ·  #7
Ik heb een V70 uit '99 bij mij ging het zelfde lampje branden. Volvo dealer heeft 'm uitgelezen en kon niets vinden. (wel euro's aftikken voor het uitlezen) Zij gaven aan dat het dan geen probleem zou moeten zijn. Motor loopt inderdaad goed. Ik ben nu drie jaar en 60.000 km verder.
Het lampje gaat wennen... :-)
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Lampje 'storing motorblok'

 · 
Posted: 28.04.2011 - 07:44  ·  #8
Wat voor motor ligt er in?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0