lampjes dashboardverlichting vervangen

hoe doe ik dat?

 
 
 
 
 
V70koesteraar
 
Avatar
 
Subject:

lampjes dashboardverlichting vervangen

 · 
Posted: 27.03.2012 - 15:33  ·  #1
Beste forumleden,

Mezelf voorstellen doe ik op de aangewezen plek nog eens uitgebreider.
Voor dit moment: ik heb een V702.5 D classic donkerblauw met XC grill, grijs leer, dakspoliler, de bekende 5 spaaks Perfo velgen in 16 inch (met sinds kort Falken F452 banden, wat een genot zijn die!, gaan helaas medio 2012 uit productie) en verder alles erop en eraan qua opties.
Ik ben nogal V70 classic-gek (zal je niet verbazen) en wil na de huidige 420.000km nog wat jaartjes ermee vooruit. Ik koester dus mijn V70. Heb in de loop der jaren nogal wat vervangen en verfraaid (extra speakers in D stijl en extra bankje, veerpootbrug, nieuw stuur enz, en natuurlijk technisch van alles vervangen).
En daarom ook wil ik ook ieder nieuw mankementje opgelost zien.

Concreet:
1. er is een lampje van de toerenteller kapot. Hoe krijg de tellerunit eruit? En hoe vervang ik vervoglens al die lampjes? Moet de bovenkant van het hele dashboard los? En hoe moet dat dan?

2. wanneer het leeslampje RA handmatig wordt aangezet (schakelaartje tegen dakhemel swordt dus van "portier-stand" afgehaald), gaan tegelijkertijd ALLE leeslampjes, ook voorin bij de binnenspiegel, branden. Vervolgens kan ik alle leeslampjes wel weer centraal bij de binnenspiegel uitzetten, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik wil dat alleen het leeslampje RA aan gaat.
Wat is er aan de hand? Hoe krijg ik de unit met het leeslampje RA open/los?
Let op: ik begrijp niet veel van electra

dank alvast voor jullie hulp.
Silverdude
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 12
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: lampjes dashboardverlichting vervangen

 · 
Posted: 28.03.2012 - 22:03  ·  #2
Welkom V70Koesteraar,

Voor het uitbouwen van de unit, heb je misschienhier wat aan?

Leeslampje RA zul je ongetwijfeld kunnen openen, staat dit niet in het boekje (vervangen lampje misschien?).

Verder kan ik je daar niet bij helpen.

Suc6.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0