Lang leve de ANWB na lage accu spanning melding.

 
 
 
 
 
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Lang leve de ANWB na lage accu spanning melding.

 · 
Posted: 08.05.2014 - 21:17  ·  #1
Vandaag met de V70 onderweg...halverwege de A1 een melding dat de accu spanning te laag zou zijn.. Mmmmmm balen.
Verlichting op stadslicht en de melding verdween... maar dit was ijdele hoop na 10 minuten weer de melding. Dus besloten om de A1 te verlaten en bij een tank station eens kijken wat er nu loos was.
Geen gekke dingen kunnen constateren... ook geen lampje van de dynamo... (lampje was nog wel heel) gelijk maar even getankt en weer verder.. melding was weer weg.
Na een 20min weer de zelfde melding.. maar had nu wel een serieus probleem we zaten tussen de betonnen geleiding van de spits strook bij Diemen... :'( .. De cruisecontrol viel als eerste uit.. daarna ging het lampje van de ABS aan vervolgens alle lampjes...aan, de snelheidsmeter viel naar 0 km ..
Uiteindelijk kregen we de afslag Diemen in zicht dus kon ik eindelijk van de A1 af strompelen.. :o
Inmiddels wilde de auto ook al niet meer schakelen... maarrrrrr de motor liep nog :love:
De auto nog net bij een tankstation kunnen parkeren. motor uit gezet. Wilde daarna mooi niet meer starten... logisch.. de accu was leeg... en ik bedoel echt leeg.. de binnen verlichting waren net gloeiende spijkertjes... :sick:

Eerst zelf weer op onderzoek.. accu klemmen gecontroleerd ..maar daar was niets te zien (BTW de accu is nog geen 5mnd oud)
Dus toch maar de ANWB gebeld... deze waren er verrekte snel.. 20min.. via de de accu van de ANWB de Volvo accu geladen en ik kon de auto weer starten.. maar er was geen laadspanning..
Ook niet nadat de dynamo een paar flinke tikken tegen de behuizing kreeg... soms willen de borstels blijven hangen...
Gezien het resultaat moest er wat besloten worden.. auto op laten halen .. en naar een Volvo dealer brengen.... Mmm daar ging ons dagje uit.. :'( Bertus van de ANWB had ook nog een andere mogelijkheid maar moest eerst even bellen... Na een paar minuten kwam hij met de volgende oplossing... Auto naar Badhoevedorp (ANWB) service centre en daar de dynamo te vervangen en wij vervangend vervoer om ons dagje uit toch nog te laten slagen.
Afslepen ging te lang duren.. mede omdat het een automaat is en we niet de wagen conventioneel wilden slepen... Oplossing was auto accu laden, een tweede accu parallel aan de auto accu... daarmee moesten we wel in Badhoevedorp kunnen komen.
Zo gezegd zo gedaan... en idd zonder problemen (wel weer met de lage accuspanning melding ) bij het ANWB service center kunnen komen.
De nieuwe dynamo was al onderweg .. en de reparatie zou +/- 2 uur gaan duren. Dus gekozen voor het vervangende vervoer... was gratis... dus wat wil je nog meer.
Met de Kia van de ANWB naar Leiden .. na anderhalf uur al een telefoontje dat de V70 weer klaar was...
Wij hebben gewoon ons dingetje gedaan en na dat we 421 Euro hadden afgetikt de V70 weer mee kunnen nemen. Gloedje nieuwe dynamo.. en weer lekker naar huis kunnen tuffen.

Complimenten aan het adres van de ANWB... super snel opgelost.. als we naar een Volvo dealer waren gegaan waren we mogelijk het zelfde bedrag kwijt geweest maar de auto zeker niet de zelfde dag weer mee gekregen....

Na 255000Km mag de dynamo van mij wel een keer plof zeggen....

Frans
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Lang leve de ANWB na lage accu spanning melding.

 · 
Posted: 08.05.2014 - 21:45  ·  #2
Erg netjes opgelost.
Daar kunnen nog een hoop een voorbeeld aan nemen.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Lang leve de ANWB na lage accu spanning melding.

 · 
Posted: 09.05.2014 - 11:06  ·  #3
Inderdaad keurig opgelost. Die mannen doen er echt alles aan om je z.s.m. weer rijdend te hebben met je eigen wagen. Complimenten hoe ze meezoeken naar een oplossing !!
Maar was een ruildynamo geen optie geweest. Ik weet dat dit in het verleden vrij gebruikelijk was, je leverde de kapotte in en je kreeg een gereviseerd exemplaar. Dat scheelde in de kosten.
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Lang leve de ANWB na lage accu spanning melding.

 · 
Posted: 09.05.2014 - 11:22  ·  #4
Quote door ProVolvo

Inderdaad keurig opgelost. Die mannen doen er echt alles aan om je z.s.m. weer rijdend te hebben met je eigen wagen. Complimenten hoe ze meezoeken naar een oplossing !!
Maar was een ruildynamo geen optie geweest. Ik weet dat dit in het verleden vrij gebruikelijk was, je leverde de kapotte in en je kreeg een gereviseerd exemplaar. Dat scheelde in de kosten.


Had gekund... als ik thuis was geweest had ik zeker voor deze optie kunnen kiezen, hoewel ik ... ooit eens een ruil dynamo in een V40 gezet en die was na twee jaar ook weer kapot...
Heb geen idee wat een ruil dynamo kost... 200 Euri ??

Blijft koffiedik kijken... voorlopig kunnen we weer 255K verder rijden... :love: en had ik de auto zonder te veel poespas weer op de weg. 8-)

Frans..
traumaxxx
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Amstelveen
Berichten: 16
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Lang leve de ANWB na lage accu spanning melding.

 · 
Posted: 21.05.2014 - 08:31  ·  #5
Toevallig staat mijn S80 nu bij de anwb in Badhoevendorp....zelfde probleem. Ik kan hem vanmiddag ophalen..ook een gratis leenauto
Rammstein01
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Maarssen-dorp
Leeftijd: 63
Berichten: 215
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Lang leve de ANWB na lage accu spanning melding.

 · 
Posted: 21.05.2014 - 12:02  ·  #6
Mooi dat het zo snel is opgelost. ANWB service 2.0 heet dat.

Rob
jasper_o
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 219
Geregistreerd: 05 / 2014
Subject:

Re: Lang leve de ANWB na lage accu spanning melding.

 · 
Posted: 21.05.2014 - 12:21  ·  #7
Mooie service van mijn collega's :-) Zit zelf dagelijks op het hoofdkantoor, maar deze mannen verrichten dagelijks wonderen voor onze leden, respect voor ze!
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Lang leve de ANWB na lage accu spanning melding.

 · 
Posted: 21.05.2014 - 12:28  ·  #8
Fijn om te lezen dat de meesten goed ervaringen hebben met de ANWB.

Wijzelf totáál niet. We hebben maar 1x aanspraak moeten doen op de ANWB, ervaring was zo slecht dat we na de vakantie direct naar Univé zijn overgestapt. Ervaringen zijn véél beter. :love:
jasper_o
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 219
Geregistreerd: 05 / 2014
Subject:

Re: Lang leve de ANWB na lage accu spanning melding.

 · 
Posted: 21.05.2014 - 16:22  ·  #9
Tja, het kan wel eens verkeren. Zo heb ik dat toevallig verzekeringswijs met Unive gehad.... :o Ik zie het maar net als met auto's : Je zal maar een maandagmorgen exemplaar hebben .....
rifwachter
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Epse
Leeftijd: 53
Berichten: 450
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Lang leve de ANWB na lage accu spanning melding.

 · 
Posted: 21.05.2014 - 17:48  ·  #10
Mooi verhaal Frans.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0