Led H7

 
 
 
 
 
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 07.11.2017 - 16:19  ·  #91
Zolang ik dagelijks autos zie rijden waar een lamp verkeerd gemonteerd is of een hoge auto, x5, Q7 ed mij inhalen en me daarbij verblinden in mijn spiegels met hun originele en goedgekeurde verlichting vind ik het een vrij zinloze discussie hier.
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 07.11.2017 - 17:46  ·  #92
Quote door Jack van Iersel

Quote door jan45

Een hekel hebben aan after market spul is natuurlijk je goed recht doch klakkeloos verkondigen dat iedereen met deze onderdelen een tegenligger verblind is wel erg kort door de bocht.Er rijden meer dan genoeg mensen met origineel spul dat slecht afgesteld , of lampen verkeerd gemonteerd rond. Natuurlijk is dit vervelend doch om de tegenligger dan bewust te verblinden met groot licht en mogelijk een ongeval te veroorzaken vind ik echt een brug te ver en een beroepschauffeur niet waardig.Ik rijd nog steeds beroepsmatig hoofdzakelijk s'nachts dus ik weet heus wel waarover ik het heb, even seinen ok maar niet bewust verblinden.


Laat eens zien waar Turbodesk of Jeroen dit verkondigen.
Ze schrijven beide dat ze groot licht opzetten wanneer ze een tegenligger hebben die je verblind, niet wanneer men aftermarket spul (juist) gemonteerd heeft.


Jij snapt hem gelukkig wel. Word hier een beetje uit de context getrokken.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3222
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 07.11.2017 - 19:17  ·  #93
Quote door jan45
Een hekel hebben aan after market spul is natuurlijk je goed recht doch klakkeloos verkondigen dat iedereen met deze onderdelen een tegenligger verblind is wel erg kort door de bocht.Er rijden meer dan genoeg mensen met origineel spul dat slecht afgesteld , of lampen verkeerd gemonteerd rond. Natuurlijk is dit vervelend doch om de tegenligger dan bewust te verblinden met groot licht en mogelijk een ongeval te veroorzaken vind ik echt een brug te ver en een beroepschauffeur niet waardig.Ik rijd nog steeds beroepsmatig hoofdzakelijk s'nachts dus ik weet heus wel waarover ik het heb, even seinen ok maar niet bewust verblinden.


Ik heb zelf aftermarket bi-xenon in de S60, dus het is niet dat ik er een hekel aan heb. Waar ik wel een hekel aan heb zijn die xenon lampen in een halogeen reflector, niet ontworpen voor xenon lampen en led's. Dat blijkt wel weer uit de foto's hier, ik kan het niet mooier maken dan het is.

Iemand bewust verblinden doe ik niet, terug verblinden wel degelijk en ik heb er weinig moeite meer mee tegenwoordig. Verkeerd afgestelde lampen geef ik wel eens een seintje, deze mensen krijgen waar ze om vragen.
En dat ik met een bus rijd heeft er weinig mee te maken toch?
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Berichten: 1625
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 07.11.2017 - 21:09  ·  #94
Dat wat Frank zei, dat testen door elkaar even tegemoet rijden was ook al in mijn gedachten gekomen. Ik ging gisteren naar vrienden een wijntje drinken en wou dit precies gaan doen.. maar alcohol he? Dus DJ ging lekker op de fiets... met aftermarket Led verlichting overigens..

Nu nog een nieuwe mogelijkheid en Groningen is me iets te ver. Ik kom daar over paar week, maar dan is het programma al aardig vol.

Het afstellen heb ik door een monteur van Martin laten doen, dat was toen goed bevonden.
Nogmaals, ik ben erg blij met deze lichtopbrengst, hopelijk ook mijn medeweggebruikers, we zijn nu eenmaal veroordeeld tot elkaar zeg maar.. 8-)

Ik had hiervoor white vision, de rechter per ongelijk in de haast niet helemaal goed erin gedaan, het lipje zat wel in de juiste positie maar het lampje blijkbaar toch een beetje scheef omhoog. Als ik op mijn werk aankom en achteruit draai, dan kon ik duidelijk de verblinding van de rechter zien in de weerspiegeling van de ramen van de kantoorkamers.

Nu is dat geheel weg, je ziet gewoon 2 heldere kijkers, meer niet eigenlijk.
Maar het heeft mijn aandacht, ik probeer nog wat mensen te polsen voor een testje..
 
Selected quotes for multi-quoting:   0