Led H7

 
 
 
 
 
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Berichten: 1625
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 05.11.2017 - 22:16  ·  #76
Quote door Janvis

Ziet er mooi uit, vooral de kleur lijkt me erg mooi.

Wel één dingetje, als ik kijk naar de eerste foto dan lijkt er niet echt een mooi lichtbeeld in de lampen te zitten. Nu kan dat natuurlijk een wat vertekend beeld zijn op de foto maar hou daar wel rekening mee omdat het anders afkeur is bij de APK ;-) Wellicht dat het trouwens beter is te zien als je even tegen een vlakke wand zonder structuur gaat staan, maar dat is in het echt beter te beoordelen dan vanaf een foto.

Al met al wel mooi dat het eindelijk gelukt is

Hoi Jan Willem, Ja kan misschien wel zo zijn, je bent toch bezig met aftermarket spul. En de koplampen zijn 10 jaar oud en hebben veel steenslag voor de kiezen gehad.. dat wordt nog een polijstsessie en Spraymax. Maar het lijkt wel mee te vallen, nog geen knipperende tegenliggers gehad e.d.
Dus nog een paar foto's gemaakt, ik zal ze plaatsen..
De kleur is idd prima goed. Ook hebben we afgelopen zaterdag er zo'n Hella apparaat voor gehad, wel een wat ouder model, maar het licht bleef onder de stippellijntjes, links een beetje bijgesteld, ik verwacht dus weinig APK ellende :-)

Waar het mij in eerste instantie om ging lijkt tot nu toe wel gelukt: om wat meer licht te hebben/ om wat beter te kunnen zien tijdens deze donkere dagen. Een leuke plus is dat het ook de auto wat mooier maakt in het donker.
Echte perfectie verwacht ik niet, dan zal je ongetwijfeld iets af-fabriek moeten hebben, maar zoals gezegd; dat zoek ik niet met deze auto..
DJ
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Jan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 62
Berichten: 128
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 06.11.2017 - 07:28  ·  #77
Ziet er top uit
bartv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Almere
Berichten: 814
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 06.11.2017 - 07:31  ·  #78
Ziet er goed uit! Behoorlijke puist licht.
Vind zelf het wittere licht een stuk mooier als het gelige of zelfs petjes/golf blauw.

En zoals je al zei, LED achteruitrijlampje lijkt me ook wel wat.
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 06.11.2017 - 11:17  ·  #79
Op da laatste foto's lijkt het licht beeld zo raar nog niet moet ik eerlijk bekennen (beter dan op de eerdere foto's). Op de eerste foto ziet het er uit als een lekker bak licht voor de auto, daar ga je vast en zeker een hoop plezier van hebben.
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1482
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 06.11.2017 - 15:41  ·  #80
Zou dit werken met de oude glazen koplampen die ik in mijn S60 uit 2002 heb? Dit glas is niet zo doorzichtig als de nieuwere lampen van kunststof en misschien krijg je hierdoor al een verstrooiing van het licht?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 06.11.2017 - 16:57  ·  #81
Dat moet niet uitmaken. Ik had er xenon in zitten en heb ook glazen voorkanten en een keurig lichtbeeld.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3222
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 06.11.2017 - 21:47  ·  #82
173624.jpg, als ik zo'n tegenligger tegen kom gaat bij gewoon het groot licht aan en dat blijft aan tot we elkaar voorbij zijn.
Sorry hoor maar dit is echt niet zoals het hoort, en dat is op 204338.jpg ook wel te zien. Je ziet het lichtbeeld, maar daar boven zou de muur donker moeten zijn en dat is hier zeker niet het geval.
Er is geen duidelijke lijn tussen licht en geen licht zoals dat een projector dat doet, en zelfs halogeenreflectoren laten een betere scheiding zien.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5838
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 06.11.2017 - 23:13  ·  #83
Oei Dirk dus maar even uitkijken als je verder naar t noorden komt. Ik zou iemand anders eens in mn auto laten rijden, zelf in andere auto als tegenligger eens kijken hoe het strooilicht is tov andere auto's.
jan45
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zevenbergen
Leeftijd: 79
Berichten: 211
Geregistreerd: 05 / 2014
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 07.11.2017 - 00:26  ·  #84
Sorry maar dit soort petjes praat verwacht ik niet van een beroepschauffeur en zeker niet als er 40 man in de wagen zitten.
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 07.11.2017 - 07:43  ·  #85
Als je willens en wetens mensen verblind onderweg dan ben je zelf ook gevaarlijk bezig. Ik snap de opmerking van Jeroen wel. S'morgens en nu trouwens aan het eind van de dag word ik ook tig keer verblind door automobilisten die aftermarket spul hebben geïnstalleerd. Dan gaat ook mijn grootlicht aan.
jan45
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zevenbergen
Leeftijd: 79
Berichten: 211
Geregistreerd: 05 / 2014
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 07.11.2017 - 13:51  ·  #86
Een hekel hebben aan after market spul is natuurlijk je goed recht doch klakkeloos verkondigen dat iedereen met deze onderdelen een tegenligger verblind is wel erg kort door de bocht.Er rijden meer dan genoeg mensen met origineel spul dat slecht afgesteld , of lampen verkeerd gemonteerd rond. Natuurlijk is dit vervelend doch om de tegenligger dan bewust te verblinden met groot licht en mogelijk een ongeval te veroorzaken vind ik echt een brug te ver en een beroepschauffeur niet waardig.Ik rijd nog steeds beroepsmatig hoofdzakelijk s'nachts dus ik weet heus wel waarover ik het heb, even seinen ok maar niet bewust verblinden.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 36
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 07.11.2017 - 14:08  ·  #87
Quote door jan45

Een hekel hebben aan after market spul is natuurlijk je goed recht doch klakkeloos verkondigen dat iedereen met deze onderdelen een tegenligger verblind is wel erg kort door de bocht.Er rijden meer dan genoeg mensen met origineel spul dat slecht afgesteld , of lampen verkeerd gemonteerd rond. Natuurlijk is dit vervelend doch om de tegenligger dan bewust te verblinden met groot licht en mogelijk een ongeval te veroorzaken vind ik echt een brug te ver en een beroepschauffeur niet waardig.Ik rijd nog steeds beroepsmatig hoofdzakelijk s'nachts dus ik weet heus wel waarover ik het heb, even seinen ok maar niet bewust verblinden.


Laat eens zien waar Turbodesk of Jeroen dit verkondigen.
Ze schrijven beide dat ze groot licht opzetten wanneer ze een tegenligger hebben die je verblind, niet wanneer men aftermarket spul (juist) gemonteerd heeft.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5838
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 07.11.2017 - 14:30  ·  #88
mannen even terug naar een gewone conversatie. Jeroen en jan hebben dus een hekel (en zij niet alleen) aan eenieder die hem verblind met verkeerd licht en Jeroen waarschuwt zn tegenligger daarvoor met lichtsignalen. Hij heeft zelf overigens ook aftermarket licht in zn auto, dus van universele hekel aan aftermarket spul kan, lijkt me, geen sprake van zijn. Dirk Jan vraagt zich af hoe goed zn lichtbeeld nu is want hij wil niemand verblinden.. totzover prima. Nu nog even checken dus Dirk jan. Misschien wil Jeroen je wel tegemoet rijden en dan met lichtsignalen aangeven als het niet prettig is? of zoals ik eerder aangaf zelf even als tegenligger optreden. Weet je hoe het overkomt.. 8-)
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4126
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 07.11.2017 - 14:43  ·  #89
Of gewoon even langs de garage of bandenboer en je licht laten checken en afstellen, dat kost je ook de kop niet. Bij de zaken waar ik regelmatig kom doen ze het gratis, klusje van niks, en dan weet je tenminste dat het echt goed zit, voor je tegenligger, maar ook voor de apk.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5838
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 07.11.2017 - 14:45  ·  #90
Ja maar het gaat ook om de hoeveelheid strooilicht.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0