Binnenkort staat er een S60 voor de deur uit 2005. Nu heb ik in de V70 een setje xenon erin met een aangepaste shunt. Maar ik heb begrepen dat er in de facelift auto’s die vlieger niet opgaat. Wat is de werkwijze om de melding van defecte koplamp weg te houden?
Volgens mij blijft het met je vraag een beetje gokken. In de V70 een setje xenon met aangepaste shunt, maar wat er in de S60 zit vermeld je niet. Ook xenon of H7 halogeen? Ik ben zelf geen expert maar volgens mij hebben de facelift modellen geen shunts meer en is er ook nog iets met een hoogtesensor met xenon?
Volgens mij is de vraag vrij compleet: oude auto komt uit 2001, zit xenon met shunt in. Nieuwe auto is S60 uit 2005 en is een facelift S60 dus. Daar wil ik ook xenon in. Nu zit er halogeen in (anders had ik er geen xenon in hoeven zetten;))
Er zijn knappe xenon sets die een goed lichtbeeld geven. Of wellicht koplampen waar het al in zit? Ik neem aan dat er anderen dit wel eens gedaan hebben.
Ik schreef dat die shunt niet opgaat in de S60 en vroeg om alternatieven daarvoor.
Origineel krijg je niet werkend. Zit te diep in de genen van de auto verstopt. Heb het geprobeerd bij mijn V70 van 2005 toentertijd, met weerstanden geprobeerd het verschil op te vangen. Maar het komt zo nauw dat de auto een dikke vinger aan me gaf. En dan heb ik het nog niet eens over de hoogte sensor op de achteras en de automatische hoogteverstelling. Het is simpelweg geen doen om dit te gaan proberen.
Origineel xenon koplampen is na 2005 in te bouwen en te programmeren:
Kijk eerst eens of er links achter bij de achteras een zwarte 3 polige stekker ligt, die is voor de sensor op de achteras die de koplamp hoogte aanpast bij belading, dan heb je nog een andere lichtschakelaar nodig zonder het stelwieltje om de koplamphoogte handmatig te verstellen, dat vervalt bij xenon koplampen.
Dan nog Cem kraken voor pincode om te kunnen omprogrammeren van halogeen naar xenon koplampen zodat de auto ze herkent.
Die stekker moet dan aan de buitenkant ergens aan vast zitten met een tywrapje bijvoorbeeld? Fijn dat er wel hoop is in elk geval. Zou je dan in theorie h7 Leds erin kwijt kunnen ook? Of herkent de cem de armatuur?