Leerverf op maat > welk interieurdeel is makkelijk los te maken?

 
 
 
 
 
Flying Dutchman
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterbeek
Leeftijd: 54
Berichten: 175
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Leerverf op maat > welk interieurdeel is makkelijk los te maken?

 · 
Posted: 18.10.2016 - 07:34  ·  #1
Omdat het leer op sommige plekken van de zittingen van onze V70 wat kaal of beschadigd is, wil ik dit camoufleren/ repareren met leerverf.

Echter is de wagen voorzien van Softleder in White/ Linen uitvoering (erg licht, wel/niet geelwit). Kan deze kleur niet vinden bij Colourlock. Tenminste, ik durf het niet aan (want lijkt te donker).

Ben voornemens om naar de Leerlooier in Den Haag te gaan. Echter moet ik dan wel een stuk leer uit de auto meenemen, om de kleur op maat te laten maken.

Maar: welk deel van het interieur is nu makkelijk te demonteren om daar achter te laten? Hoofdsteun rechts? Achterbank zitting (is wel een heel groot stuk)? Deel van de armsteun uit de achterbank?

Wie heeft hier ervaring mee?

Groet, Dick
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Leerverf op maat > welk interieurdeel is makkelijk los te maken?

 · 
Posted: 18.10.2016 - 07:58  ·  #2
Quote door Flying Dutchman

Omdat het leer op sommige plekken van de zittingen van onze V70 wat kaal of beschadigd is, wil ik dit camoufleren/ repareren met leerverf.

Echter is de wagen voorzien van Softleder in White/ Linen uitvoering (erg licht, wel/niet geelwit). Kan deze kleur niet vinden bij Colourlock. Tenminste, ik durf het niet aan (want lijkt te donker).

Ben voornemens om naar de Leerlooier in Den Haag te gaan. Echter moet ik dan wel een stuk leer uit de auto meenemen, om de kleur op maat te laten maken.

Maar: welk deel van het interieur is nu makkelijk te demonteren om daar achter te laten? Hoofdsteun rechts? Achterbank zitting (is wel een heel groot stuk)? Deel van de armsteun uit de achterbank?

Wie heeft hier ervaring mee?

Groet, Dick


Mail sturen , met kleurcode van volvo , de verf wordt dan voor je gemaakt .
Ik heb geen aandelen , maar colorlock is goed .
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1614
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Leerverf op maat > welk interieurdeel is makkelijk los te maken?

 · 
Posted: 18.10.2016 - 08:34  ·  #3
Bij colourlock mag je ook een deel opsturen.... meeste sturen een hoofdsteun. Die kan ook los bij Volvo, je moet daarvoor 2 verborgen palletjes indrukken. Staat hier wel ergens op het forum.

De 2 meest buitenste delen van de achterbank zijn ook los te klikken. Zie daarvoor bv de Volvo support docs op het internet.

Een leerlooier is waarschijnlijk ok, maar ik vermoed aan de prijs. Wat Olaf al aangaf, met colourlock kan je zelf hele mooie resultaten behalen. Maar voel je vrij in je keuze :D
Maak je nog wat mooie foto's? Is altijd interessant zo'n project.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Leerverf op maat > welk interieurdeel is makkelijk los te maken?

 · 
Posted: 18.10.2016 - 18:15  ·  #4
Naast de rugleuning van de achterbank zit een klein deel wat je zo los klikt, en zonder kun je ook prima zitten, dus dat zou ik er uit halen. Wel even kijken of dat je juiste kleur heeft.
Heb het zelf gedaan met colourlock, op nummer besteld, en de kleur bleek iets lichter te zijn dan het leer.
Het gevaar is dat het leer verkleurt, en dan kun je beter een kleurstaal opsturen.
Ik hoor over de leerlooier goede verhalen, maar ook colourlock doet het goed.
De stoelen waren bij mij echt heel slecht, en na het verven zagen ze er weer echt mooi uit.
Na een half jaar gebruik waren ze wat vies geworden, en dat zie je goed op creme, maar met lidl w5 vochtige doekjes schoongemaakt en ze zijn weer netjes. Daarna nog even ingewreven met mothers ledercreme, en het kan weer een half jaar mee.
Flying Dutchman
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterbeek
Leeftijd: 54
Berichten: 175
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Leerverf op maat > welk interieurdeel is makkelijk los te maken?

 · 
Posted: 19.10.2016 - 06:33  ·  #5
Quote door Waltersan

Naast de rugleuning van de achterbank zit een klein deel wat je zo los klikt, en zonder kun je ook prima zitten, dus dat zou ik er uit halen. Wel even kijken of dat je juiste kleur heeft.
Heb het zelf gedaan met colourlock, op nummer besteld, en de kleur bleek iets lichter te zijn dan het leer.
Het gevaar is dat het leer verkleurt, en dan kun je beter een kleurstaal opsturen.
Ik hoor over de leerlooier goede verhalen, maar ook colourlock doet het goed.
De stoelen waren bij mij echt heel slecht, en na het verven zagen ze er weer echt mooi uit.
Na een half jaar gebruik waren ze wat vies geworden, en dat zie je goed op creme, maar met lidl w5 vochtige doekjes schoongemaakt en ze zijn weer netjes. Daarna nog even ingewreven met mothers ledercreme, en het kan weer een half jaar mee.



Bedankt Waltersan.

Inderdaad zou dit ook zo kunnen, echter heb ik de rechter hoofdsteun verwijderd. Staat wel een beetje vreemd, maar is 3-seconden werk. Beetje fingerspitzengefühl. Een How-To (filmpje) kun je vinden op Youtube.

Ook het verwijderen van die zijstukken van de achterbankleuning tref je daar, echter leek me dit dan wat meer geweld te kosten, wat mogelijk de bevestigingsmaterialen zou beschadigen. Houd de auto graag heel :yes: .

Vandaag rijd ik naar de Leerlooier in Den Haag. Heb eerder over de goede resultaten/ ervaringen van anderen gelezen.
Flying Dutchman
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterbeek
Leeftijd: 54
Berichten: 175
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Leerverf op maat > welk interieurdeel is makkelijk los te maken?

 · 
Posted: 24.10.2016 - 13:45  ·  #6
Ben naar de Leerlooier in Den Haag geweest. Heb de hoofdsteun ingeleverd. Werd vriendelijk geholpen. Binnen enkele dagen was de verf klaar en kon deze worden opgehaald. Dame heeft me uitgelegd hoe een en ander aangebracht moest worden.

Zal dit binnenkort doen, omdat de auto momenteel op een ander adres is gestald. Wordt vervolgd dus.

Hierbij de 1e indrukken:



Je ziet nog net op welke plekken ik mijn duimen heb geplaatst, om de hoofdsteun uit z'n vergrendeling te krijgen.



De schade is minimaal, maar toch.



Voor € 32,50 een, zo op het eerste gezicht, prima passende kleur. Binnenkort meer.
Flying Dutchman
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterbeek
Leeftijd: 54
Berichten: 175
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Tevreden met resultaat

 · 
Posted: 29.06.2019 - 07:38  ·  #7
Zie net dat het al enige tijd geleden is dat ik gereageerd heb. Wil jullie melden dat ik zeer tevreden ben over het resultaat met de geleverde verf/ middelen van de Leerlooier uit Den Haag.

Heb de gehele bestuurdersstoel een paar maal gedekt en vind 'm weer in nieuwstaat. Elders heb ik wat kale plekjes en lichte beschadigingen met een kwastje en een sponsje gedekt en bijgewerkt.

De staat van het leer werd onlangs ook nog opgemerkt door een monteur van Volvo die het interieur nog toonde aan zijn vrouw.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Leerverf op maat > welk interieurdeel is makkelijk los te maken?

 · 
Posted: 29.06.2019 - 08:32  ·  #8
Goed om te horen. Heb daar jaren terug een keer verf gekocht en de cleaner & conditioner heb ik nog steeds en onlangs nog gebruikt voor de eetkamerstoelen.
Ga daar van de week langs voor verf voor mn nieuwe set stoelen. De bestuurdersstoel kan wel een opfrisbeurt gebruiken.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0