Lege accu Volvo V70 2.4D 2008 agv tuning

 
 
 
 
 
volvov70D5
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Lege accu Volvo V70 2.4D 2008 agv tuning

 · 
Posted: 28.02.2014 - 22:00  ·  #1
In juni 2012 heb ik mijn V70 laten tunen bij een klein bedrijfje. De auto liep hierna goed. Najaar 2013 kreeg ik problemen met de electronica. Aanvankelijk weigerde de afstandsbediening, later weigerde de auto te starten waarbij de het sleutelblokje als het ware vastgezogen in de houder zat. Na wat prutsen aan het sleutelblokje startte de auto alsof niets aan de hand was. Ik heb toen de batterij van de afstandsbediening vervangen. Dit leek aanvankelijk afdoende, maar geheel onverwachts wilde na het doen van boodschappen de auto weer niet starten. Wederom wat gepruts aan het sleutelblokje en na herhaald starten met de startknop startte de auto weer en reed normaal. Daags daarna vertoonde de auto hetzelfde gedrag en na uiteindelijk aanslaan constateerde de garage dat de accu leeg was. Wellicht een gevolg van kortere ritjes en veelvuldig gebruik van de stoelverwarming. Daarna accu laten testen. Accu 100%. Vorige week na een korte rit wilde de auto wederom niet starten. De garage constateerde wederom dat de accu leeg was. Nu is de auto onderzocht op eventuele stoornissen die de accu leeg (kunnen) trekken. Er is echter niets gevonden. Nu heeft de garage mij laten weten dat het probleem wordt veroorzaakt door de tuning. Ik heb op hun voorstel de originele software weer ingeladen, maar ik blijf wel zitten met de vraag hoe dit nu na bijna 2 jaar kan ontstaan. Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben. De auto rijdt prima, maar de originele setting voelt nu wel erg tam aan en ik wil toch graag weer wat pep terug brengen in de auto echter zonder het risico op elektronische problemen. Wie kan mij hierin raden.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0