Lekkage aan rempedaal

 
 
 
 
 
staaf
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 553
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Lekkage aan rempedaal

 · 
Posted: 04.11.2015 - 16:07  ·  #1
Mijn V70N D5 '07 lekt licht olie aan het rempedaal.
Aangezien deze rechtstreeks verbonden zit met de booster (waar geen olie inzit), en deze op zijn beurt verbonden zit met de hoofdremcylinder, ga ik er van uit dat de lekkage van de hoofdremcylinder komt. Kleur van de olie is geel-bruin.
Komt dit nog voor? Op het forum vind ik hier niet veel van terug.
Vervangen zal hoogst wss de oplossing worden.
staaf
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 553
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Lekkage aan rempedaal

 · 
Posted: 04.11.2015 - 20:36  ·  #2
Hiernet de hoofdremcylinder losgemaakt tov van de rembekrachtiger, in de hoop dat ik hier remolie zou zien uitlopen, dit is echter niet het geval. De vacuumdarm ook losgekoppeld aan de bekrachtiger en hierin naar olie 'gepeild'. Blijkbaar ook niets te bemerken.
Dan maar alles weer gemonteerd en de olie achteraan op het pedaal weggepoetst. Nu verder in de gaten houden.
Mogelijks demonteer ik de hoofdremcylinder zaterdag om hem eens apart te beoordelen.
Indien er nog ervaringen zijn, aarzel niet ze te delen.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5829
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Lekkage aan rempedaal

 · 
Posted: 05.11.2015 - 00:09  ·  #3
sorry heb niets toe te voegen aan je acties :shame: lijken me de goeie dingen die je doet. :thumb: en even kijkne hoe snel er weer olie opzit. dus of er echt sprake is van lekkage..
staaf
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 553
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Lekkage aan rempedaal

 · 
Posted: 05.11.2015 - 05:01  ·  #4
Ik begin me zelfs af te vragen of het ipv olie niet gewoon uitgelopen vet is dat vanachter de harmonicahoes komt?
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Lekkage aan rempedaal

 · 
Posted: 05.11.2015 - 08:11  ·  #5
Dat zou goed kunnen, dat had ik namelijk ook. Je hebt geen sissend geluid bij je rempedaal (geen vacuümlek)? Dat had ik wel en toen ik op onderzoek uit ging, kwam ik dus ook wat vuiligheid tegen, maar niks om je zorgen om te maken. Zo'n sissend rempedaal, daar moet je je wél zorgen om maken als het er is.
DennisZwiep
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Lekkage aan rempedaal

 · 
Posted: 05.11.2015 - 13:23  ·  #6
Quote door Piet_piraat

Dat zou goed kunnen, dat had ik namelijk ook. Je hebt geen sissend geluid bij je rempedaal (geen vacuümlek)? Dat had ik wel en toen ik op onderzoek uit ging, kwam ik dus ook wat vuiligheid tegen, maar niks om je zorgen om te maken. Zo'n sissend rempedaal, daar moet je je wél zorgen om maken als het er is.


Mijn rempedaal piept af en toe, een vrij aparte toon, als je hem dan rustig in trapt lijkt het net of je een ballon leeg laat lopen met 'het tuitje van de ballon gespannen'.
Het is niet constant, maar af en toe. Moet ik me daar zorgen om maken of mag dat geen probleem zijn?
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Lekkage aan rempedaal

 · 
Posted: 05.11.2015 - 17:01  ·  #7
Durf het zo op afstand niet te zeggen. Is het alleen als je je pedaal intrapt, of juist ook als er geen spanning op zit? Bij mij begon het met sissen als er geen druk op zat, was weg te krijgen met een klein tikje tegen het pedaal. Lek werd steeds groter, steeds prominenter aanwezig tot ie eigenlijk constant aan het sissen was. Af en toe ook een hard rempedaal tijdens het rijden, moest ik daar eerst doorheen drukken voor ik remdruk kreeg. Best tricky als je plots moet remmen of een stevig potje aan het sturen bent op binnenwegen in het buitenland. Toen dus maar snel laten vervangen...
DennisZwiep
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Lekkage aan rempedaal

 · 
Posted: 05.11.2015 - 17:23  ·  #8
Echt alleen bij het intrappen, alsof je met een natte schoen over je rubberen pedaal iets eraf schuift waardoor hij gaat piepen. Alleen heb ik dan geen natte schoen aan en komt het geluid (waarschijnlijk) uit de remcilinder..
 
Selected quotes for multi-quoting:   0