Lekkage na demontage deurpanelen?

fjeroen
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

Lekkage na demontage deurpanelen?

· 
Posted: 13.03.2019 - 10:24  ·  #1
Onlangs heb ik het deurpaneel links voor er af gehad. Nu is het na de zware regen van de afgelopen dagen zeiknat onder de pedalen.

Kan eea. met elkaar te maken hebben?

Ps. Enkele weken geleden is ook de airco bijgevuld.. Kan dus ook aan de afvoerslang van airco liggen?
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Re: Lekkage na demontage deurpanelen?

· 
Posted: 13.03.2019 - 10:47  ·  #2
Kan zijn dat de afvoerslang van de airco verstopt zit.
Bij je gaspedaal de schopplaat verwijderen. Zit met 2 torx 25 vast.
Onder het dashboard achter het gaspedaal zie je een zwarte slangetje door het schutbord gaan.
Dat is de afvoer van de airco. Die kan je doorprikken / doorblazen.

Heb je de rubbers van de deurpaneel weer goed vast gezet?
fjeroen
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.03.2019 - 11:25  ·  #3
Je bedoelt de rubbers bij het raam toch? Heb verder geen rubbers gezien
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.03.2019 - 11:33  ·  #4
Rubbers van raam of deur.
Maar dan zal het niet zo snel uitstromen richting je pedalen.
Is de parafaan schoon dat het regenwater weg kan via de regenafvoer?
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.03.2019 - 12:48  ·  #5
Ik zou ook eerder aan de parafaan denken, of afwatering schuifdak als je dat hebt (maar die loopt niet langs de pedalen dacht ik). Lijkt mij stug dat de airco zoveel water produceert, iig met deze temperaturen. Ergens een regenwater-instroom lijkt mij voor de hand liggender. Kijk ook even met een lampje achter je voorscherm, in de hoeken onder de A-stijl, daar kan het ook verstopt zitten (iig kwam ik daar bij mijn V70nn een hoop bladeren tegen).
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.03.2019 - 13:05  ·  #6
Oww zeker dat de airco zo veel water kan produceren.
Bij een eerdere V70 was mijn condensor lek.
Die vervangen en nieuw gas er in en gaan. (In de zomer)

Maar na een paar dagen was mijn hele mat en isolatie zo verzadigd dat het water er op bleef staan.
Die uiteindelijk verwijderd en uitgewrongen en in de zon laten drogen.

Toen kwam gaan zoeken naar de bron.
Het water was helemaal helder en geur en smaakloos.
Zo kwam ik er achter dat het pijpje was dicht gaan zitten door zooi.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.03.2019 - 15:40  ·  #7
Quote door Plein69

(In de zomer)

In de zomer wel ja, maar nu druppen ze lang niet zo hard aangezien het airco koelelement maar een paar graden kouder is dan de buitenlucht die er langs stroomt, dus slaat er lang niet zoveel vocht op neer. En warme lucht kan veel meer waterdamp bevatten dan koude lucht.

Hoe dan ook een goede tip om na te kijken, en niet al teveel werk, al vermoed ik niet dat het hier de oplossing gaat geven. De locatie klopt wel weer natuurlijk...
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 13.03.2019 - 19:51  ·  #8
Quote door Plein69

Oww zeker dat de airco zo veel water kan produceren.

Helemaal mee eens en dat wordt nogal eens onderschat.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 13.03.2019 - 19:54  ·  #9
Met deze temperaturen is er praktisch geen condenswater vd airco. Ik verwacht ook dat de lekkage ergens anders vandaan komt.
fjeroen
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.03.2019 - 12:40  ·  #10
Het zit m niet in de airco. Afgelopen dagen express niet gebruikt.
Parafaan is schoon, geen vuilophoping.

Toch maar even verder zoeken.
Klaasw
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.03.2019 - 21:00  ·  #11
Welk type V70 hebben we het over? Ik ben inmiddels ook al maanden op zoek naar de oorzaak van een natte vloermat aan de bestuurders zijde. Rij inmiddels zonder isolatie, zodat ik op het metaal kan zien waar het water vandaan komt, maar momenteel blijft het uiteraard droog..
fjeroen
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.03.2019 - 13:45  ·  #12
Quote door Klaasw

Welk type V70 hebben we het over? Ik ben inmiddels ook al maanden op zoek naar de oorzaak van een natte vloermat aan de bestuurders zijde. Rij inmiddels zonder isolatie, zodat ik op het metaal kan zien waar het water vandaan komt, maar momenteel blijft het uiteraard droog..

tis één uit 2003
Succes met je zoektocht. Lastig probleempje dit..
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.03.2019 - 14:07  ·  #13
Quote door Klaasw

Ik had ook lekkage in mijn eerste auto. Wat ik toen gedaan heb is rondom de plek waar het nat werd iets leggen waardoor je kan zien waar het drupt (bijv. keukenpapier of krantenpapier of bijv. talkpoeder) en dan met een gieter de auto beetje bij begieten (van onder naar boven) en zien waar het begint te lekken. Als je water op het dak giet en het loopt over het raam naar de paravaan, dan weet je nog niet of het via het dak komt of via de paravaan. Als je het andersom doet wel, maar het is wel een klus waar tijd en geduld bij nodig is. Bij de pedalen is toch een lastige plek, ik denk dat je er niet aan ontkomt om op je rug in de voetenruimte te gaan liggen (voor zover dat gaat... stoel helemaal naar achter zetten) en dan met een lampje onder het dashboard kijken waar het vandaan komt. Maar dan moet je eerst wel een idee hebben van de richting waar je in moet zoeken.

Lekkage via de aansluiting van de dakrails kan ook, dan loopt het wellicht via de A-stijl richting de pedalen. De bevestiging daarvan nakijken is niet veel werk en kan sowieso geen kwaad. Rubbers zijn wellicht uitgedroogd. Of je raam is eens vervangen en de kit niet goed geplaatst, of uitgedroogd. Of het komt via een doorvoer via het schutbord, of je verwarmingsradiateur lekt... etc.
Klaasw
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.03.2019 - 17:09  ·  #14
Quote door Bolbo

Quote door Klaasw

Ik had ook lekkage in mijn eerste auto. Wat ik toen gedaan heb is rondom de plek waar het nat werd iets leggen waardoor je kan zien waar het drupt (bijv. keukenpapier of krantenpapier of bijv. talkpoeder) en dan met een gieter de auto beetje bij begieten (van onder naar boven) en zien waar het begint te lekken. Als je water op het dak giet en het loopt over het raam naar de paravaan, dan weet je nog niet of het via het dak komt of via de paravaan. Als je het andersom doet wel, maar het is wel een klus waar tijd en geduld bij nodig is. Bij de pedalen is toch een lastige plek, ik denk dat je er niet aan ontkomt om op je rug in de voetenruimte te gaan liggen (voor zover dat gaat... stoel helemaal naar achter zetten) en dan met een lampje onder het dashboard kijken waar het vandaan komt. Maar dan moet je eerst wel een idee hebben van de richting waar je in moet zoeken.

Lekkage via de aansluiting van de dakrails kan ook, dan loopt het wellicht via de A-stijl richting de pedalen. De bevestiging daarvan nakijken is niet veel werk en kan sowieso geen kwaad. Rubbers zijn wellicht uitgedroogd. Of je raam is eens vervangen en de kit niet goed geplaatst, of uitgedroogd. Of het komt via een doorvoer via het schutbord, of je verwarmingsradiateur lekt... etc.

Kachelradiator is al vervangen en heb al met de tuinslang op de auto staan sproeien. Vervolgens bleef het droog ...

Raam is vorig jaar vervangen, dus die is sowieso nog verdacht.

Dakrailrubbers heb ik ook gecheckt, die sluiten na de raam wissel niet meer helemaal goed aan. Denk dat ik daar maar nieuwe clips voor bestel.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.03.2019 - 20:21  ·  #15

Selected quotes for multi-quoting:   0