Quote door Klaasw
Welk type V70 hebben we het over? Ik ben inmiddels ook al maanden op zoek naar de oorzaak van een natte vloermat aan de bestuurders zijde. Rij inmiddels zonder isolatie, zodat ik op het metaal kan zien waar het water vandaan komt, maar momenteel blijft het uiteraard droog..
Ik had ook lekkage in mijn eerste auto. Wat ik toen gedaan heb is rondom de plek waar het nat werd iets leggen waardoor je kan zien waar het drupt (bijv. keukenpapier of krantenpapier of bijv. talkpoeder) en dan met een gieter de auto beetje bij begieten (van onder naar boven) en zien waar het begint te lekken. Als je water op het dak giet en het loopt over het raam naar de paravaan, dan weet je nog niet of het via het dak komt of via de paravaan. Als je het andersom doet wel, maar het is wel een klus waar tijd en geduld bij nodig is. Bij de pedalen is toch een lastige plek, ik denk dat je er niet aan ontkomt om op je rug in de voetenruimte te gaan liggen (voor zover dat gaat... stoel helemaal naar achter zetten) en dan met een lampje onder het dashboard kijken waar het vandaan komt. Maar dan moet je eerst wel een idee hebben van de richting waar je in moet zoeken.
Lekkage via de aansluiting van de dakrails kan ook, dan loopt het wellicht via de A-stijl richting de pedalen. De bevestiging daarvan nakijken is niet veel werk en kan sowieso geen kwaad. Rubbers zijn wellicht uitgedroogd. Of je raam is eens vervangen en de kit niet goed geplaatst, of uitgedroogd. Of het komt via een doorvoer via het schutbord, of je verwarmingsradiateur lekt... etc.