Lekkage downpipe?

 
 
 
 
 
JérômeV70R
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeland
Berichten: 114
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Lekkage downpipe?

 · 
Posted: 04.11.2014 - 20:56  ·  #1
http://carphotos.cardomain.com…_large.jpg

Goedenavond,

Heeft iemand een idee of de voorste flens van de downpipe, die aan de turbo bevestigd wordt, een vaste flens is, of een losse flens met een conische afdichting op de pijp?

Ik ben vandaag eens op zoek geweest naar een vermeend uitlaatlek en heb het gevonden. Als ik aan de downpipe trek, zit er wat beweging in de pijp, maar de flens blijft keurig op zijn plaats. Tussen pijp en flens blaast hij, dus niet tussen pakking turbo en downpipe!
Het lijkt erop dat de pijp gewoon staal is en de flens van gietijzer is gemaakt, dus ik vind het niet logisch dat het uit 1 geheel zou bestaan. De volgende vraag is dan: welke pakking gaat er tussen? Verschillende onderdelensites bekeken en gezocht op kenteken, de enige pakking die daartussen staat is die tussen turbo en downpipe... Degene die we daar van binnen kregen was nog te klein ook...

Op de bijgevoegde foto: het gaat om de flens rechts in beeld, de vraag is of die vast op de pijp zit, of dat het een losse flens is.

Auto is een V70R uit 2003.

Alvast bedankt voor je antwoord.

Jérôme
RBR
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 153
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Lekkage downpipe?

 · 
Posted: 04.11.2014 - 21:09  ·  #2
De V70R heeft als het goed is een schuine flens (je hebt er drie: conisch, recht en schuin).
Deze flens zit vast op de pijp (althans dat is de bedoeling).
Mijn pa heeft wel eens meegemaakt dat zijn downpipe was doorgescheurd rondom de flens, maar dit zie je snel genoeg :lol:

Misschien zit er een klein gaatje in je downpipe?
JérômeV70R
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeland
Berichten: 114
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Lekkage downpipe?

 · 
Posted: 05.11.2014 - 09:07  ·  #3
Dan vermoed ik dat ik hetzelfde geval heb als je pa. Zoals ik al zei, als alles gemonteerd zit, kan ik de pijp iets bewegen ten opzichte van de flens...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0