Lekkage links voor onder

 
 
 
 
 
marcw
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 21
Geregistreerd: 05 / 2016
Subject:

Lekkage links voor onder

 · 
Posted: 12.06.2016 - 17:52  ·  #1
Hallo mensen

Gistermorgen na een fikse regenbui op onze V70 van 2007 ( model 2008) lag er links op het dashboard een paar druppels. Ook zaten er druppels aan de binnenkant van de voorruit.
Omdat wij een paar jaar geleden onze V70 uiteindelijk terug hebben gegeven aan de garage omdat er zoveel lekkage was en ze dat niet konden oplossen, snapt me wel dat er een Deja vu was en ik er even niet vrolijk van werd.
Als eerste maar eens even onder de vast mat gevoeld. Kun je vrij makkelijk bij door even de portierdorpel eraf te halen. En jawel nat!!!
Het water stonk niet en was ook niet vies.

Nadat ik bij de voorruit ben begonnen viel mij op dat, als ik aan de boven kant druk van binnen uit, er een behoorlijk spelling zit.

Ik ben heel benieuwd hoe dat bij de leden is die ook een model 2008 hebben.
Als je er tegen aan drukt aan vanuit de binnenkant zie je de ruit buiten bewegen ( +/- 4 mm spelling). Ook tijdens het rijden er tegen aandrukken dan hoor je het windgeruis behoorlijk toenemen waar je drukt van binnen uit.

Graag massaal tegen de binnen kant van de ruit drukken en even laten horen :D :D

Gr Marc
BIGW
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: achterhoek
Leeftijd: 53
Berichten: 1148
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Lekkage links voor onder

 · 
Posted: 12.06.2016 - 19:03  ·  #2
In zoverre het mijn bekend is, zijn de voorruiten gelijmd. Als jij nu je raam bewegen kunt heeft dit zeer zeker ook gevolgen voor de stijfheid van de carrosserie.
Vervolgens geef je aan dat je bij drukken tegen de raam meer wind geruis krijgt, wat daarmee aangeeft dat er een opening ontstaat, waar weer niet zou moeten kunnen.
Indien je een compressor hebt, zou je buitenzijde van je voorruit rondom kunnen voorzien van een laag zeepsop met water en dan van binnenuit perslucht rondom tegen de raamlijst blazen, krijg dan bellen blazen aan de buiten zijde heb je het aam lek!!
succes.
marcw
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 21
Geregistreerd: 05 / 2016
Subject:

Re: Lekkage links voor onder

 · 
Posted: 12.06.2016 - 19:18  ·  #3
Bigw,

Bedankt voor de info. Net even een halve stofzuiger zak met zooi uit de paravaan gehaald. Ik denk dat het een combinatie is van voorruit en paravaan
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeist
Leeftijd: 54
Berichten: 332
Geregistreerd: 05 / 2016
Subject:

Re: Lekkage links voor onder

 · 
Posted: 12.06.2016 - 20:18  ·  #4
Eens met BIGW.
Aanvullend: is de voorruit ooit vervangen, en daarbij mogelijk niet goed vastgelijmd?
Zou uiteraard ook af fabriek mis kunnen zijn gegaan, maar vind ik dan wel zeer ernstig.
marcw
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 21
Geregistreerd: 05 / 2016
Subject:

Re: Lekkage links voor onder

 · 
Posted: 12.06.2016 - 21:24  ·  #5
Ik denk dat deze inderdaad eens vervangen is.
Ga morgen maar eens informeren bij de dealer waar die in onderhoud was.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Lekkage links voor onder

 · 
Posted: 13.06.2016 - 10:18  ·  #6
Ruit vervangen en klaar
 
Selected quotes for multi-quoting:   0