Lekkage motorruimte

Volvo V70NN

J-Fortuna
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Lekkage motorruimte

· 
Posted: 26.12.2020 - 17:08  ·  #1
Goedenavond allemaal,

Op deze tweede kerstdag ben ik een stukje met m'n ouders gaan rijden en gaan wandelen, op de terugweg bleek de auto nogal een rare verbrande geur te verspreiden. Geur kwam van buiten maar was ook binnen te ruiken bij stilstand. Heb even snel gekeken bij een tussenstop maar zag niks, vervolgens ben ik gewoon naar huis gereden. Bij thuiskomst heb ik de auto aan een uitgebreidere controle onderworpen en zag ik een flinke vlek in de motorruimte die duidt op een lekkage, zie daarvoor de bijlages.

Foto's zijn genomen vanaf de onderkant van de auto (bodemplaat) en van boven, door de ruimte tussen het motorblok en de radiateur. Het gaat om de Volvo V70 met 2.5FT motor (MY2011). Iemand enig idee wat voor een lekkende vloeistof dit kan zijn?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

Re: Lekkage motorruimte

· 
Posted: 26.12.2020 - 17:25  ·  #2
Carterplug los?
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.12.2020 - 08:22  ·  #3
Neem bij daglicht even de afdekkap van de motor, zo te zien lekt het op de onderste radiateurslang. Kan van alles zijn daar (olie, stuurbekrachtiging, koelvloeistof...), dus je moet toch even goed kijken waar het vandaan komt. En alle vloeistofniveaus even goed nakijken, als je ziet dat er 1 gedaald is kan dat ook de boosdoener zijn.
J-Fortuna
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 31.12.2020 - 05:05  ·  #4
Diagnose: kapotte turboslang waardoor een kleine hoeveelheid olie lekte die zowel de vlek als de stank veroorzaakte. Overigens een geluk bij een ongeluk, want de in augustus vervangen aircocompressor blijkt een fabricagefout te hebben waardoor hij olie lekt, wordt dus opnieuw onder garantie vervangen.
bartk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 31.12.2020 - 06:09  ·  #5
in een turbo slang mag wel wat olie zitten maar als er zoveel olie inzit dat hij lekt, lijkt het mij dat je eens naar je turbo moet kijken

Selected quotes for multi-quoting:   0