Lekkage ruitensproeier reservoir

 
 
 
 
 
Wim 1981
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Purmerend
Leeftijd: 43
Berichten: 67
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Lekkage ruitensproeier reservoir

 · 
Posted: 22.02.2023 - 21:17  ·  #1
Sinds enige tijd heb ik last van lekkage van het ruitensproeier reservoir. Als ik het reservoir bijvul tot onder de vulopening begint hij na 10 seconde een klein beetje te lekken aan de onderzijde. Dit stopt vervolgens als er ongeveer een bekertje vloeistof onder de auto ligt. Is dit een soort overstort systeem of is het reservoir lek?
ries123
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 383
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Lekkage ruitensproeier reservoir

 · 
Posted: 22.02.2023 - 22:41  ·  #2
De vulhals zit los op het reservoir, daartussen zit een pakking. Wellicht dat daar het probleem zit
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4065
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Lekkage ruitensproeier reservoir

 · 
Posted: 23.02.2023 - 10:27  ·  #3
Ik denk dat ries gelijk heeft. Dat bekertje wat je schrijft zal wel ongeveer overeenkomen met de inhoud van de vulhals. De vulhals zit dacht ik met 1 schroefje vast en dan kan je hem omhoog trekken. Wellicht een uitgedroogd rubber of een scheurtje te fixen. Of lekker zo laten en niet tot de nok toe vullen. Het reservoir is behoorlijk groot (inhoud staat ws wel in het boekje van de auto) dus als hij leeg is en je plempt er een paar liter in dan kan je weer een hele tijd vooruit.
Wim 1981
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Purmerend
Leeftijd: 43
Berichten: 67
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Lekkage ruitensproeier reservoir

 · 
Posted: 23.02.2023 - 21:12  ·  #4
Bedankt voor jullie reactie, ik ben er meegeholpen. Het is inderdaad de pakking die lekt.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0