Lekkage schuifkanteldak of toch niet.

 
 
 
 
 
risrael
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 47
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Lekkage schuifkanteldak of toch niet.

 · 
Posted: 18.04.2014 - 00:25  ·  #1
Ik heb voor het eerst een nieuwe V70 met schuifkanteldak. Nu valt mij op dat bij regenachtig weer het gedeelte aan de binnenkant met het opstaande randje vochtig is. Volgens mij komen daar ook de afvoerkanaaltjes uit. Maar feitelijk snap ik niet waar die vocht vandaan komt. Is dat lekkage? Is dat condens? Blijkbaar mag daar vocht komen anders zaten die kanaaltjes er niet maar dat is toch eigenlijk vreemd? Als het regenwater is dan laat het systeem dus vocht door. Weet iemand hoe dit zit?
fvandenreek
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bakel
Leeftijd: 44
Berichten: 73
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Lekkage schuifkanteldak of toch niet.

 · 
Posted: 18.04.2014 - 08:39  ·  #2
Ik heb bij mijn huidige auto geen schuif kantel dak, maar ik heb dit in het verleden bij diverse andee auto's gehad. In meeste gevallen krijg je vocht binnen als de rubbers minder flexibel worden, en er is sprake van vuil ophoping. Het enigste wat je kan doen is de kanalen schoonmaken en de rubbers reinigen en invetten. Mocht dit niet werken kun je eigenlijk alleen maar de rubbers laten vervangen .... of zorgen dat het kantel dak permanent dicht blijft :bandit:
risrael
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 47
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Lekkage schuifkanteldak of toch niet.

 · 
Posted: 18.04.2014 - 13:18  ·  #3
Dat is niet wat ik bedoel. De kanaaltjes werken prima alleen zitten die onder de schuifdak aan de binnenkant. Dat betekent dat er verwacht wordt dat er water naar binnen mag komen. Maar dat is toch vreemd?
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: @home in Zuid Limburg (Gelaen) :)
Leeftijd: 59
Berichten: 1024
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Lekkage schuifkanteldak of toch niet.

 · 
Posted: 19.04.2014 - 09:15  ·  #4
Misschien is er ooit iets los geweest voor repa of onderhoud en daarna niet correct terug gemonteerd??

Het is niet normaal als je vocht binnen hebt. Kun je anders eens een foto plaatsen om het wat duidelijker te maken?
MarniXC
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hagenees verdwaald in de Friese Wouden
Leeftijd: 51
Berichten: 7
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Lekkage schuifkanteldak of toch niet.

 · 
Posted: 09.06.2014 - 21:26  ·  #5
Quote door risrael

Dat is niet wat ik bedoel. De kanaaltjes werken prima alleen zitten die onder de schuifdak aan de binnenkant. Dat betekent dat er verwacht wordt dat er water naar binnen mag komen. Maar dat is toch vreemd?


Dit klopt wel, de afdichting tussen dakraam en dak is bij geen enkele auto 100% waterdicht, net zoals de raamlikkers van beweegbare zijruiten ook niet voorkomt dat er altijd iets water in de deuren sijpelt. Zorgen dat beide afvoergaten van het dak dus "open" blijven.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0