Lekke accu

 
 
 
 
 
Jelle den reijer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Staphorst
Leeftijd: 25
Berichten: 66
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Lekke accu

 · 
Posted: 15.06.2023 - 17:30  ·  #1
Goedemiddag,

Na dat ik in januari een nieuwe accu achterin mijn volvo heb gelegd kwam ik van de week wit poeder tegen onder mijn reserve wiel. In het weekend even de tijd genomenen de hele kofferbak leeg gehaald om het goed te bekijken. Het bleek dat de nog nieuwe accu lek is en het door mijn hele kofferbak heen is gegaan, zo als te zien op de foto is de accu bak ook ernstig aan getast en later na hoet poetsen bleken alle op de foto nog witte plekken ontdaan van de lak te zijn. Dit is allemaal heel jammer maar niet meer terug te draaien helaas maar ik krijg ern nieuwe accu van de webwinkel.

Nu mijn vraag, in de mail hebben ze het er over dat het handig is als ik vervolgens wel de accu bak plaats. Zo ver ik weet klen je de accu gewoon als op de foto te zien op de bodum en komt er alleen een zwart deksel overheen maar dit bied dus geen bescherming tegen lekken. Mocht ik toch een deel van de accu bak Miss of verkeerd zitten hoor ik het geaag.

Gr, Jelle den Reijer
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Lekke accu

 · 
Posted: 15.06.2023 - 17:55  ·  #2
Dr zit normaliter een accuplank? onder..
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Lekke accu

 · 
Posted: 15.06.2023 - 18:10  ·  #3
Zo te zien is alles aanwezig, ook de “ accuplank”.
Aan de andere kant, de kofferbak is flink aangetast.
Is dit eigen risico, of ook te verhalen ?
Als je dit weer goed wilt hebben, dan moet je de kofferbak opnieuw laten uitspuiten, duur grapje t.o.v. de accu.
Tonneke
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geldrop
Leeftijd: 53
Berichten: 342
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

Re: Lekke accu

 · 
Posted: 15.06.2023 - 18:30  ·  #4
k weet niet of dat je een rechtsbijstand verzekering hebt. Anders zou ik het zeker proberen om het opknappen van de kofferbak proberen op de winkel te verhalen. Die moeten het dan maar bij de accu leverancier verhalen.
Kuip
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uithoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 655
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Lekke accu

 · 
Posted: 15.06.2023 - 18:59  ·  #5
De restanten accuzuur zullen sowieso eerst geneutraliseerd moeten worden, tot in de kleinste kiertjes en naadjes. Dat zuur blijft anders actief, en dan rot de hele zaak zo onder je handen vandaan, ook al ga je het (of laat je het) spuiten, of al smeer je er iets overheen.

Serieus grapje dit... ben je mooi klaar mee.
Jelle den reijer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Staphorst
Leeftijd: 25
Berichten: 66
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: Lekke accu

 · 
Posted: 15.06.2023 - 19:30  ·  #6
Ja heel jammer inderdaad en vooral omdat nu het een maal begonnen is met roesten en het dus niet meer zal stoppen. Ik zag ook al onder de auto tussen het hitteschild wit poeder dis ook daar ergens heeft het zijn weg naar buiten gevonden. Soda zou het moeten neutraliseren dus ik ben van plan een mooie warme dag een laag water met soda er in te laten staan zo dat het zo goed mogelijk overal kan komen. En dan kijken in hoe veren ik de roest kan wegwerken en behandelen. Ik heb helaas geen rechtsbijstandsverzekering dus daar kan ik geen aanspraak op maken.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Lekke accu

 · 
Posted: 15.06.2023 - 19:45  ·  #7
Quote door Jelle den reijer

Ja heel jammer inderdaad en vooral omdat nu het een maal begonnen is met roesten en het dus niet meer zal stoppen. Ik zag ook al onder de auto tussen het hitteschild wit poeder dis ook daar ergens heeft het zijn weg naar buiten gevonden. Soda zou het moeten neutraliseren dus ik ben van plan een mooie warme dag een laag water met soda er in te laten staan zo dat het zo goed mogelijk overal kan komen. En dan kijken in hoe veren ik de roest kan wegwerken en behandelen. Ik heb helaas geen rechtsbijstandsverzekering dus daar kan ik geen aanspraak op maken.

Ik zou alles een tijdje regelmatig in de kruipolie spuiten. Op een gegeven moment zal je zo ver zijn dat je de boel kan ontvetten en de zaak een kwastje verf kan geven. Het zit onder de vloer. Spuiten is nergens voor nodig,
Niemand ziet het.
Jelle den reijer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Staphorst
Leeftijd: 25
Berichten: 66
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: Lekke accu

 · 
Posted: 15.06.2023 - 20:30  ·  #8
Dat het niet de schoonheid prijs hoeft te krijgen is zeker waar als ik er dan ook zeker van ben all het accuzuur er uit is ga ik het dik in kwasten met iets wat het weer goed beschermd.
S60 2.0t 5 cilinders 2004
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heerenveen
Berichten: 10
Geregistreerd: 06 / 2023
Subject:

Re: Lekke accu

 · 
Posted: 15.06.2023 - 21:09  ·  #9
Beste Jelle,
Erg zonde en lastige klus idd.
Mag ik vragen om welk merk accu het ging. Ik koop zelf altijd varta zilver accu.
Succes met de klus .
Gr Jack
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Lekke accu

 · 
Posted: 15.06.2023 - 21:15  ·  #10
Ben ik ook benieuwd naar. Zat het slangetje wel aangesloten vd overloop? Of lekte het via de polen of behuizing?
Johan XC70
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ammerzoden
Leeftijd: 58
Berichten: 348
Geregistreerd: 05 / 2021
Subject:

Re: Lekke accu

 · 
Posted: 15.06.2023 - 21:21  ·  #11
Jelle, weet je zeker dat je accu de oorzaak was ??
Het gebeurd zelden dat een accu lekt tenzij hij een keer heel hard op een hoek terechtgekomen is maar dan is hij gescheurd.
Controleer in ieder geval hoeveel je dynamo laad, als de spanningsregelaar hiervan kapot is kan dat teveel zijn en gaat de accu "koken" en om die reden lekken.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1687
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Lekke accu

 · 
Posted: 15.06.2023 - 21:23  ·  #12
Accuzuur of elektrolyt is een oplossing van zwavelzuur in water en kan kleren vernielen en brandwonden veroorzaken op de huid. WEES ZEER VOORZICHTIG IN DE OMGANG MET ELEKTROLYT en zorg dat er altijd een neutralisatieoplossing zoals soda of ammonia met water klaar staat.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Lekke accu

 · 
Posted: 15.06.2023 - 21:29  ·  #13
Goede tip Johan! Ik vermoed ook dat ie aan de kook is geweest.

Accuzuur is idd naar spul. In mijn vrachtwagen monteur tijd een keer perongeluk een gaatje geboord in een accubak dwars door de bodem vd accu heen (heel stomme actie) ik kreeg toen best veel accuzuur in mijn ogen omdat ik niet meteen door had dat het dat was, vaak staat er water in de bak namelijk. Geen aanrader 😄

Tectyl kan je ook overwegen. Zijn verschillende soorten.
Jelle den reijer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Staphorst
Leeftijd: 25
Berichten: 66
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: Lekke accu

 · 
Posted: 16.06.2023 - 19:15  ·  #14
Het was een accu van bosch en ik ben er toch wel vrij zeker van dat hij lek is dir omdat de zijkanten en bovenkant helemaal droog was en de onderkant wel nat. De accu was met de post gekomen en ik denk dat hij daar een keer gevallen is. Het plastic aan de onderzijde is wit verkleurd en het hoekje is beschadigd dit is ook de omgeving waar het accu zuur het meeste heeft aan getast.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0