Lekke klep

 
 
 
 
 
Herm01
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 70
Berichten: 4
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Lekke klep

 · 
Posted: 09.02.2014 - 10:49  ·  #1
Hallo,
Onze zoon heeft een V70 turbo uit 2002 en 293.000 km op de teller. Deze auto rijdt op LPG. (geen Bifuel.
Van het ene moment op het andere reed de auto slecht. Geen vermogen. We dachten eerst dat een van de bobines kapot was. Bij compressie meten blijkt dat cilinder 3 maar 1 bar compressie heeft. Wat er met de klep is gebeurt weten we nog niet omdat de kop er nog afmoet. Wel denken we alvast na over het vervolg.

Daarom een paar vraagjes:
Komt het vaker voor dat een klep bij een V70 T verbrand op kapot gaat? Of is het gewoon "domme pech"

Het compleet laten reviseren van deze kop, c.q. een gereviseerde kop monteren is het ene (meest kostbare) uiterste.

Alleen alle uitlaatkleppen vervangen is een tweede optie
Ook zou je alleen de uitlaatkleppen van de betreffende cilinder kunnen vervangen?

Welke optie adviseren jullie?
Alvast bedankt voor jullie adviezen
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Lekke klep

 · 
Posted: 09.02.2014 - 11:36  ·  #2
Klinkt niet als een bekend probleem. Zit er additionele klepsmering op? Als dat niet zo is, dan is de meerwaarde hiervan nu pijnlijk duidelijk geworden....

Maar qua reparatie; ligt er aan hoe lang je er mee verder wilt, als dat meerdere jaren is zou ik het goed doen. Zonder de genoemde klepsmering zijn de andere kleppen ook verdacht.
En zowiezo verkoopt een auto beter met een (aantoonbaar) goed reviseerde kop.
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2716
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Lekke klep

 · 
Posted: 09.02.2014 - 12:35  ·  #3
Als de cilinderkop er toch afgaat, direct alles meenemen, klepspeling, kleppen slijpen en eventueel harde klepzittingen....
Kun je er weer heel lang tegen...
fransje0
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lochem
Leeftijd: 62
Berichten: 153
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Lekke klep

 · 
Posted: 09.02.2014 - 14:53  ·  #4
Ik heb een compleet gereviseerde kop (Gevlakt,kleppen ingeslepen en kleppen gesteld-bifuel waarden) voor een bifuel liggen. De nokkenassen en het klepdeksel zijn er ook bij.Pas op met het losnemen van het klepdeksel want deze wilien graag scheuren. Ik weet niet of deze kop in combinatie met een turbo kan maar misschien weten medeforummisten dat? O-)

M.v.g.Frans
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Lekke klep

 · 
Posted: 09.02.2014 - 19:57  ·  #5
Quote door fransje0

Ik heb een compleet gereviseerde kop (Gevlakt,kleppen ingeslepen en kleppen gesteld-bifuel waarden) voor een bifuel liggen. De nokkenassen en het klepdeksel zijn er ook bij.Pas op met het losnemen van het klepdeksel want deze wilien graag scheuren. Ik weet niet of deze kop in combinatie met een turbo kan maar misschien weten medeforummisten dat? O-)

M.v.g.Frans


En...die is te verkopen ??
dennis850estate
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 56
Homepage: volvoservice.eu
Berichten: 208
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Lekke klep

 · 
Posted: 09.02.2014 - 20:05  ·  #6
wat wil je precies met de auto? Alleen een nieuwe klep kan prima en is de goedkoopste oplossing. als alles toch los ligt kun je overwegen om het wat grondiger aan te pakken maar dan kost het meer. Kun je alles zelf?
fransje0
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lochem
Leeftijd: 62
Berichten: 153
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Lekke klep

 · 
Posted: 09.02.2014 - 21:56  ·  #7
Quote door Baksteen

Quote door fransje0

Ik heb een compleet gereviseerde kop (Gevlakt,kleppen ingeslepen en kleppen gesteld-bifuel waarden) voor een bifuel liggen. De nokkenassen en het klepdeksel zijn er ook bij.Pas op met het losnemen van het klepdeksel want deze willen graag scheuren. Ik weet niet of deze kop in combinatie met een turbo kan maar misschien weten medeforummisten dat? O-)

M.v.g.Frans


En...die is te verkopen ??


Ja, deze kop is te koop. Ik hem het in het verleden gekocht omdat ik dacht dat ik een lekke koppakking had. Dit bleek na demontage van de oude kop niet zo te zijn :'( (verloor koelwater via het onderblok - schijnt vaker voor te komen). Ik heb toen een complete motor uit een engelse schadeauto gekocht en in mijn auto gezet. Vandaar dat ik deze kop over heb. Bij interesse een PM graag.

M.v.g.Frans
Herm
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 21
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Lekke klep

 · 
Posted: 10.02.2014 - 11:56  ·  #8
@allen. Bedankt voor jullie adviezen so far
@waltersan. Kun je wat meer vertellen over die "additionele klepsmering"?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Lekke klep

 · 
Posted: 10.02.2014 - 14:10  ·  #9
Ik bedoel een flashlube systeem, zijn uiteraard meerdere merken. Ff googlen op lpg klepsmering :-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0