Lekkend achterraam

Kitten

thuur-2210
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

Lekkend achterraam

· 
Posted: 17.10.2018 - 15:49  ·  #1
Heb sinds kort gemerkt wanneer ik door de wasstraat ben geweest dat op het derde remlicht condensvorming staat. Tevens bij het wegrijden zie ik waterstraaltjes over het achterraam naar beneden komen. Logisch, maar niet aan de binnenkant. Ben hiermee bij Carglass geweest en daar vertelden ze dat deze reparatie rond de € 350,-- uitkomt mits men het raam er goed uitkrijgt. Anders zou dit wel iets duurder kunnen uitvallen. Om nog meer schade te voorkomen zoals roestvorming leek het mij raadzaam om dit te gaan kitten. Nu heb ik eens gekeken en zie een richel tussen het achterraam (glas) en carrosserie. Ben van plan om het achterraam goed te tapen en dan met een zwarte kit deze richel op te vullen in de hoop dat er dan geen lekkage meer is. Zelf zit ik te denken aan een Den Braven kit Hybriseal 2PS. Wat denken jullie of is er een andere mogelijkheid?

Alvast bedankt.
M95
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Lekkend achterraam

· 
Posted: 17.10.2018 - 18:31  ·  #2
Ik zou persoonlijk een andere achterklep zoeken, dat moet wel lukken voor minder dan €350. Tenzij je een aparte kleur hebt natuurlijk.
Wouter87
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.10.2018 - 18:57  ·  #3
Steentjes kunnen ook wel eens in de achterruit slaan. Heel vervelend als het net een barst wordt. Dan is de enige oplossing je ruit te vervangen.
Ik zou dan toch nog eens langs bovengenoemd bedrijf gaan.
Asterix
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 17.10.2018 - 18:57  ·  #4
Om wat voor een auto gaat het?
thuur-2210
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.10.2018 - 18:59  ·  #5
Een nieuwe achterklep zie ik niet zitten. Op dit moment zie ik nog geen roest. Ben wel bang wanneer ik dit niet aanpak mij alsnog deze klep gaat roesten. Ben vanplan alleen de bovenkant te kitten omdat ik hier de druppels naar beneden zie lopen. Denk overigens dat dit raam niet goed erin is gezet. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar breuk gehad. Ook vrees ik wanneer ik dit niet aanpak het raam er misschien vanzelf uitvalt.
thuur-2210
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.10.2018 - 19:00  ·  #6
Het gaat om een xc 70 uit 2005.
Mees
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.10.2018 - 19:06  ·  #7
Die achterkleppen zijn van kunststof.

Groet,

Alex
lerren
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.10.2018 - 19:59  ·  #8
Je zou eens kunnen informeren bij een lokaal klein autoglasbedrijf. Carglass is erg duur., 350,- euro voor het eruit halen en opnieuw erin zetten zonder nieuw glas.
Ik heb dit jaar een nieuwe Sekurit voorruit in mijn Classic laten zetten voor 285,- incl. BTW incl. nieuw rubber tussen ruit en dak. Bij een 1-manszaak met 25 jaar ervaring (Helmond).Hij had de oude ruit er netjes heel uit gehaald: met de hand door de kit gesneden en niet met een recipro-achtige machine om te voorkomen dat de lak in de sponning beschadigd en gaat roesten. Een vakman zal zeer kleine kans op breuk hebben.

Die Hybriseal 2PS is prima spul om dit mee te doen trouwens. Ik heb er de beugels van mijn deurpanelen weer mee vast gezet. Muurvast.
The Falko
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

· 
Posted: 17.10.2018 - 20:39  ·  #9
Als je gaat kitten let wel op dat alles echt goed droog is, anders sluit je het vocht op tussen of in de kit en gaat het nog steeds roesten of de kit laat na een tijdje weer los.
OttoV
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 18.10.2018 - 11:35  ·  #10
Droogmaken met de fohn van je vrouw (geen verfbrander!) en proberen om ‘m van binnenuit af de kitten. Als dat niet werkt pas aan de buitenkant met kit in de weer gaan, de kans dat je dat echt netjes krijgt is klein.
thuur-2210
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.10.2018 - 12:30  ·  #11
Bedankt voor de reacties. Ga komend weekend hiermee aan de slag en begin met kitten.
Knalgas
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 18.10.2018 - 21:18  ·  #12
gebruik een professionele kit. Persoonlijk raak ik niet in een jubelstemming van de kwaliteit van den Braven.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.10.2018 - 22:21  ·  #13
Ik weet niet of het zo verstandig is om van binnenuit te kitten. Tenzij je het uitvult, betekent dat dat het water er van boven nog wel ergens (gedeeltelijk) in kan, maar niet meer door naar binnen sijpelt. Dus dan blijft het ergens staan en gaat daar roest veroorzaken.
Zal allemaal ook zo'n vaart niet lopen (gaan jaren overheen voordat dat evt roestblaasjes oid geeft, maar toch iets om mogelijk rekening mee te houden.
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 19.10.2018 - 00:41  ·  #14
13 jaar oude kit kan natuurlijk gewoon een scheurtje hebben.
Dat raam valt er echt niet zomaar uit!!
Persoonlijk zou ik ook van binnenuit proberen te kitten.
Goede tape gebruiken langs het raam dan krijg je een strak lijntje (want dat zie je van buitenaf.)
Mocht het van buiten moeten, dan een elektrapijpje schuin afzagen om de overtollige kit mee weg te schrapen. Dat geeft een holle naad en het pijpje heeft ruimte waar de overtollige kit heen kan.
OttoV
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 19.10.2018 - 09:21  ·  #15
Quote door Bolbo

Ik weet niet of het zo verstandig is om van binnenuit te kitten. Tenzij je het uitvult, betekent dat dat het water er van boven nog wel ergens (gedeeltelijk) in kan, maar niet meer door naar binnen sijpelt. Dus dan blijft het ergens staan en gaat daar roest veroorzaken.
Zal allemaal ook zo'n vaart niet lopen (gaan jaren overheen voordat dat evt roestblaasjes oid geeft, maar toch iets om mogelijk rekening mee te houden.

De ruit wordt normaal gesproken op dezelfde manier in de sponning gekit, dan kan er ook water op de kitnaad blijven staan. Juist door van buitenaf te kitten loop je het risico dat je vocht opsluit.

Selected quotes for multi-quoting:   0