lekkende binnenspiegel

 
 
 
 
 
V70R
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 55
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

lekkende binnenspiegel

 · 
Posted: 09.06.2023 - 21:50  ·  #1
Ik heb een hele simpele vraag; hoe raakt een binnenspiegel lek?
Ik heb drie jaar geleden de lekke binnenspiegel bij de dealer laten vervangen. Een jaar later was ook deze lek, gelukkig bestaat er zoiets als garantie. Een jaar later was ook de tweede spiegel lek. Geloof het of niet maar ook deze heb ik net laten vervangen, voor nummer drie dus.
Ze hebben geen idee wat de oorzaak is, jullie?
Gr. Pieter
Dennis121
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Leeftijd: 37
Berichten: 40
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: lekkende binnenspiegel

 · 
Posted: 09.06.2023 - 22:30  ·  #2
Quote door V70R

Ik heb een hele simpele vraag; hoe raakt een binnenspiegel lek?
Ik heb drie jaar geleden de lekke binnenspiegel bij de dealer laten vervangen. Een jaar later was ook deze lek, gelukkig bestaat er zoiets als garantie. Een jaar later was ook de tweede spiegel lek. Geloof het of niet maar ook deze heb ik net laten vervangen, voor nummer drie dus.
Ze hebben geen idee wat de oorzaak is, jullie?
Gr. Pieter


De oorzaak weet ik niet direct. Dit gebeurt alleen bij automatisch dimmende binnenspiegels.
Er zit vloeistof tussen de spiegel welke reageert op electriciteit die de er op gezet wordt waar het dim effect mee gemaakt wordt.

Heb wel eens gelezen dat dit lekken eigenlijk altijd zal gaan gebeuren op den duur, maar binnen 2 jaar de derde spiegel is wel extreem, heb het zelf ooit 1 glas vervangen van een van mijn vorige V70's (toen 15 jaar oud) met een glas van de sloop, maar heeft in de tijd dat ik de auto heb gehad nooit meer een issue gehad en in mijn andere auto's nog niet gehad.
steinenj
 
Avatar
 
Subject:

Re: lekkende binnenspiegel

 · 
Posted: 13.06.2023 - 17:59  ·  #3
Dat is inderdaad extreem vaak, dan zou ik toch bijna de kwaliteit van de vervangende spiegels gaan verdenken. Laat je daar overigens niet mee afschepen met bijv. 2 jaar garantie. Van een dergelijk onderdeel van je auto mag je verwachten dat het veel langer meegaat.
Ik heb onlangs het glas vervangen om dezelfde reden (uit een sloopspiegel) en was eigenlijk niet van plan om dat elk jaar te gaan doen...
isaacvanasselt
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veldhoven
Berichten: 27
Geregistreerd: 04 / 2023
Subject:

Re: lekkende binnenspiegel

 · 
Posted: 13.06.2023 - 18:45  ·  #4
Ik had hier ook last van, een roestbruine vlek over de onderste helft van de spiegel.
Is voor zover ik begrijp dus een soort LCD, net als die goedkope rekenmachinetjes vroeger die ook altijd op vergelijkbare manier kapot gingen.

Naar de sloop, wat zie ik, 3 van de 3 V70/S60 die er stonden met een automatisch dimmende binnenspiegel hadden hetzelfde probleem! Daar heb ik dus al geconcludeerd dat het nogal kwetsbaar ding is. Uiteindelijk heb ik een handdimmende spiegel uit een S60 gepakt. 15 euro. Wel even pielen met het omzetten van de electronica in de spiegel want die kan je niet vervangen zonder grote problemen met de centrale vergrendeling.

En aangezien ik toch weinig in het donker rijd dik tevreden nu :-).
V70R
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 55
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: lekkende binnenspiegel

 · 
Posted: 14.06.2023 - 15:28  ·  #5
Quote door steinenj

Dat is inderdaad extreem vaak, dan zou ik toch bijna de kwaliteit van de vervangende spiegels gaan verdenken. Laat je daar overigens niet mee afschepen met bijv. 2 jaar garantie. Van een dergelijk onderdeel van je auto mag je verwachten dat het veel langer meegaat.
Ik heb onlangs het glas vervangen om dezelfde reden (uit een sloopspiegel) en was eigenlijk niet van plan om dat elk jaar te gaan doen...


Was ook mijn gedachte. Er wordt elke keer uit dezelfde "V70R spiegelbatch" weer een nieuwe spiegel gepakt?
Totdat ze op zijn! Volgens mij geeft Broekhuis een jaar garantie op reparaties. Het heeft me, m.u.v. de eerste spiegel, nog niets gekost.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0