Lekkende krukas kering laten vervangen

willem
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Lekkende krukas kering laten vervangen

· 
Posted: 02.02.2018 - 17:09  ·  #1
Hallo,

Ik heb een lekkende krukaskering (Althans motorolie lekkage tussen bak en versnellingsbak)bij mijn v70III 2.4d. Nu lekt deze niet extreem maar ik heb de laatste tijd toch een paar keer gehad dat mijn koppeling slipte, met zo,n geur erbij.

Dus ik heb aankomende week een afspraak in stadskanaal een afspraak gemaakt om dit te laten herstellen. Omdat de de bak er achter weg gaat heb ik besloten een aantal zaken te laten vervangen:
- koppelingsplaten
- hydraulisch druklager
- versnelingsbak olie
- Twee massavliegwiel
- krukaskering

Nu mijn vraag, zijn er nog meer zaken welke ik het beste mee kan laten vervangen nu alles los is. Want uit mijn technische keuring welke ik heb laten doen, kwam dat het slave cillinder van de koppeling niet zo goed meer is. Alleen weet ik zo niet wat het slave cillinder is.

Groeten,
Willem
staaf
VolvoV70forum member
Subject:

Re: Lekkende krukas kering laten vervangen

· 
Posted: 02.02.2018 - 20:11  ·  #2
De slave cylinder is hetzelfde als het hydraulisch druklager.
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.02.2018 - 23:33  ·  #3
Zo, dat wordt een aanslag op je portemonnaie!

Kijk meteen even of de keerringen van je steekassen nog helemaal dicht zijn. Kan je dan gemakkelijk meenemen.

Krukaskeerring aan de distributiezijde is wel in orde? (Is een klus die je overigens los van je voorgenomen klus kan doen).
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.02.2018 - 06:02  ·  #4
Ik weet dat er bij de diesels, bepaalde modellen, een rubberen stop zit ipv metalen stop op het oliekanaal. Zou hier toch even na laten kijken anders meteen mee vervangen. Deze rubberen stoppen gaan namelijk erg vaak lekken. Je denkt dan dat de krukaskeerring lek is, maar is die rot stop. De modificatie is een metalen stop erin.
willem
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 03.02.2018 - 08:10  ·  #5
O oke die slave is dus het hydraulisch druklager, ik dacht dat er nog een cillinder bij in zat :)

Ja dat wordt zeker een dure. Maar ik laat het liever nu meteen maar doen, en dat ik er jaren plezier van heb, dan dat ik straks met een slippende koppeling met de caravan er achter in de bergen sta. En tevens hadden ze een scherpe offerte, en ik hoor goede recencies over de garage.

Ik denk dat ik geen kunstoffenstop meer in mijn motorblok heb zitten, ik had begrepen dat deze na 2007 al een gemoderniseerd is naar een metalen stop toe. Al heb denk liever wel dat deze lek is, als dat mijn krukaskering lek is.

Bedankt voor de vele reacties!
staaf
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 03.02.2018 - 21:29  ·  #6
Ben je zeker dat het motorolie is, en geen remvloeistof van het hydraulisch druklager? (maakt op zich niet veel uit, de boel moet toch open)
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 03.02.2018 - 21:36  ·  #7
Zoals Wim al zegt, je gaat grondig te werk, doe dan de aandrijfaskeerringen ook. Toch al een paar keer gehad dat na het los halen vd assen die keerringen gingen lekken. Op de werkbank zijn die keerringen een stuk fijner te vernieuwen.
willem
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 04.02.2018 - 07:38  ·  #8
Ja ik laat de aandrijfas keringen ook meteen mee nemen.

Is het dan zo met dat hydraulisch druklager zo dat deze op het zelfde systeem zit qua remvloeistof. Want dat zou mooi uitkomen heb net zo,n bleeder set gekocht om dit te verversen.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.02.2018 - 08:35  ·  #9
staaf
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 04.02.2018 - 15:57  ·  #10
Wel opletten: je dient het reservoir tot aan de bovenkant vol te houden als je aan het ontluchten bent. In het reservoir zit aan de achterkant een kleiner reservoir dat via een overloop gevuld raakt. Voor je er erg in hebt is dit klein reservoir leeg en ben je juist aan het beluchten ipv ontluchten.
willem
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 04.02.2018 - 19:17  ·  #11
Thnx voor de tips! Ik hou jullie op de hoogte hoe het is verlopen.
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.04.2018 - 13:47  ·  #12
@Willem,

En? Klus al uitgevoerd?
willem
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 12.04.2018 - 22:33  ·  #13
Hoi,

Sorry voor de late reactie.
Ik heb vlak voor de wintersport mijn lekkende krukaskering laten vervangen. Met daarbij de koppelingsplaten en het twee massa vliegwiel. En het hydraulisch druklager. Dit was een redelijk klus waar de garage een dag zoet mee is geweest en het heeft
€1725 gekost. Dit is was voor mij een tegenvaller op een recentelijk aangeschafte auto. Maar wel een wereld van verschil toch weer qua rijden. Ik
Heb nu 4000 km gereden en drie keer de koppeling gecheckt en nog geen lekkage weer gezien.

Groeten,

Selected quotes for multi-quoting:   0