lekkkage bij injector?

 
 
 
 
 
Blackfox
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 56
Berichten: 408
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

lekkkage bij injector?

 · 
Posted: 23.04.2015 - 21:14  ·  #1
Vanavond even olie peilen van de motor en automaat.
Toen viel me iets op,bij de linkse injector (zie foto) is het spruitstuk vuil.
Lijkt wel lekkage.Betekend zoiets opnieuw inlijmen of iets dergelijks?

mvg,

Bas
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: lekkkage bij injector?

 · 
Posted: 23.04.2015 - 21:25  ·  #2
je kunt de injector er zo even uithalen. palletje eruit trekken en injector voorzichtig omhoog halen. er zitten twee rubberen(bij mij blauwe) ringen om de zaak goed af te sluiten. een grotere en een kleine. misschien is er een niet goed meer?

kun je meteen even checken of ie lek is :yes: :-) injector even in glas water houden. mogen geen belletjes uit komen. :thumb:
Blackfox
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 56
Berichten: 408
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: lekkkage bij injector?

 · 
Posted: 23.04.2015 - 21:47  ·  #3
Ok Bedankt voor de tip :thumb:

Ga ik is even naar kijken.

mvg,

Bas
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: lekkkage bij injector?

 · 
Posted: 24.04.2015 - 09:16  ·  #4
Quote door GRUNNS60

je kunt de injector er zo even uithalen. palletje eruit trekken en injector voorzichtig omhoog halen. er zitten twee rubberen(bij mij blauwe) ringen om de zaak goed af te sluiten. een grotere en een kleine. misschien is er een niet goed meer?

kun je meteen even checken of ie lek is :yes: :-) injector even in glas water houden. mogen geen belletjes uit komen. :thumb:


Test direct na motor uit neem ik aan, Frank?

Er zijn blauwe en zwarte ringetjes. De blauwe verharden niet, de zwarte wel. Als je de zwarte rungetjes hebt kan daar de lekkage vandaan komen. Even blauwe ringetjes bij de gasboer halen.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: lekkkage bij injector?

 · 
Posted: 24.04.2015 - 10:06  ·  #5
Klopt vast wbt die kleuren. zwart gewoon rubber en blauw vast pu. ik heb het dan over rubber 2 en 3 die je tegen komt.


Ja mag ook wel wat later hoor, maar ik zou geen uren wachten. ze blijven een hele tijd bellen blazen. Die van mij kon je horen lekken, maar dat hoeft niet. Check met glas water is beter.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: lekkkage bij injector?

 · 
Posted: 09.05.2015 - 20:25  ·  #6
opgraving..
dit is géén gaslekkage, hooguit olie uit het pcv systeem of van hoger weg (klepdekselpakking)
Ik zou hier niks los maken* maar juist eerst andersom kijken of er een vacuümlek is met behulp van een beetje gas of carburateurreiniger..
*voordat ik verse o-ringen voor alle toe- en afvoerslangetjes (streepje boven 1 in het plaatje) in huis had: hier heb ik bij een andere auto spuitende lekkage buiten "achterop" de injectoren gehad, als je eraan gaat wroeten werk je dat in de hand..
 
Selected quotes for multi-quoting:   0