Goede middag,
...zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden van mijn bezoek aan de garage om met behulp van UV-licht het aan het koelgas toegevoegde "oplichtgas'' een mogelijk lek in het koelsysteem te kunnen vaststellen.
Welnu, er werd niets geconstateerd.
Kosten : geen. Als de koeling na ons bezoek aan Nederland verminderde of erger, mocht ik zonder afspraak terugkomen.
Na bij hoge buitentemperaturen (althans op heen- en terugreis in Frankrijk) 2.980 km met een gemiddeld brandstofverbruik van 6,3 liter/100km gereden te hebben bleef de laagste uitblaastemperatuur (voeler tegen uitblaasrooster) rond de 9°C hangen.
Zou hiermee mijn AC-probleem opgelost zijn ?
Lang geleden had ik een baas die van de grote vaart afkwam en als er een lek in het koelsysteem van de motoren werd geconstateerd, zo vertelde hij, werd er gortepap aan het koelwater toegevoegd, dat zette uit en dichtte de poreuze gaatjes, net zoals mijn vader, die talkpoeder in de fiets(binnen)banden deed om poreusheid tegen te gaan.
Zou mijn garagiste een soortgelijke truc hebben uitgehaald ?
Ik zal het wel nooit te weten krijgen wat er gebeurd is...
Groetjes,
Miskoop