Linker aandrijfas XC60

wat is wijsheid

DJ--NeO--
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 42
Homepage: itvoorons.nl
Subject:

Linker aandrijfas XC60

· 
Posted: Vandaag om 13:51  ·  #1
ga toch hier eens vragen voor advies wat wijsheid is om te doen.

in mijn draadje voor de XC60 heb ik bij mijn weten al het complete verhaal gepent over de problemen van mijn linker aandrijfas en dat ik een maand geleden hierdoor zelfs ben stil komen te staan!

heb nu een 2,5 mijn auto terug en ben vrij snel trillingen in mijn stuur gaan voelen, t is moeilijk te pinpointen aangezien het niet overduidelijk trillen is bij het vol versnellen en dan weer ophoudt bij gas loslaten, het ook niet altijd 1 zelfde trilling is, maar dan wat rustiger is en dan gewoon weer een stuk heftiger. (dan rij ik op de snelweg een constante snelheid en dan zie ik mijn hand/horloge echt overmatig trillen). Met dit verhaal ben ik terug gegaan naar de garage waar ik de auto origineel heb gekocht.
puur als second opinion, mede omdat mijn eigen garage er inmiddels flink de P in heeft (wat ik ook wel weer begrijp)

Deze 2nd opinion leverde mij het volgende advies op, ga terug naar het oorspronkelijke probleem (dat was overduidelijk een defecte linker aandrijfas) en zorg dat dat goed wordt, aangezien hij veel problemen in het verleden heeft gehad met andere merken doet hij alleen nog origineel plaatsen.

Voor de goede orde, het lijstje van GKN aandrijfassen is voor mij als volgt:
- AS 1 - bevestigde fabricage fout
- AS 2 – de gleuf van de borgring op de spiebanen was vervormd (niet gemonteerd, deze wou zich niet bevestigen in de bak)
- AS 3 – heeft 3 maanden in de auto gezeten en is toen in 2 delen eronder vandaan gekomen
- AS 4 – heb ik persoonlijk geenervaring mee, maar garage zei dat je met de auto zo niet de weg op durft te gaan
- AS 5 – nu gemonteerd, geeft trillingen in het stuur tijdens het rijden

wat is nu wijsheid om te doen, ik vertrouw die GKN assen voor geen goud meer om eerlijk te zijn, echter garage zegt nu. zal echt een gedegen onderzoek moeten doen en anders kan ik geen garantie geven. ik neig persoonlijk ernaar dat ik nu gewoon
mijn geld terug wil van die AS en dat ik het probleem dan maar anders ga oplossen. wil tenslotte over 2 weken wel veilig op vakantie kunnen gaan zonder dat we langs de kant stil komen te staan met een combinatie van 4100 KG, 4 personen en 2 honden in Zuid Frankrijk.
Selected quotes for multi-quoting:   0