Linker voordeurslot

Deurslot defect

Alsam
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Linker voordeurslot

· 
Posted: 23.11.2016 - 14:55  ·  #1
Hallo,
Een defect slot is wel vaker ter sprake geweest, maar volgens mij niet zoals die van mij.

Mijn linker voordeurslot reageert even met de rest bij het sluiten op de afstandsbediening en gaat dan na een seconde vanzelf weer open, de andere deuren blijven dan gesloten.

Maar als ik een uur of langer gereden heb, werken alle deuren normaal, alsof er dan een accu is opgeladen (dit blijft dan een paar uur goed werken).

Waar zou dit aan liggen?
Een accu die zoals bij de alarmaccu, apart werkt i.p.v. de hoofdaccu (1 jaar oud) ?

Of is dit toch een spannings of slijtageprobleem in het slot, en moet deze vervangen worden ?

Het gaat om een V70 type:2007.

Alsam.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

Re: Linker voordeurslot

· 
Posted: 23.11.2016 - 20:28  ·  #2
Dit had ik ook, ander slot gehaald op de sloop en ingebouwd. Alweer een jaar probleemloos :thumb:
Alsam
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Slot

· 
Posted: 24.11.2016 - 13:33  ·  #3
Bedankt voor de reactie Waltersan.
Ik haal ook een sloopslot, ik zag ze bij een Volvo-sloperij voor €40,00 p/st.
Ik denk dat dit de standaardprijs is voor een sloop-slot. :thumb:

P.S: moet ik speciale popnagels (lange) halen voor de ruitgeleider (na uitboren van de originele op de ruitgeleider, of kan dat ook met standaard popnagels ?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

Re: Linker voordeurslot

· 
Posted: 24.11.2016 - 19:42  ·  #4
Dat heb ik ook betaald. Als je van dezelfde bouwserie hebt kun je 1 op 1 overzetten. Ik heb ook de raamgeleider er uit gehaald, en weer vastgezet met een bout en moertje. Het maakt niet hoe het vast zit ials het maar goed vast zit.
En over het slot zit een witte plastic bak (tegen inbraak, gefrommel tussen raam en deurpaneel) en die gaat er heel beroerd uit! Die heeft bij mij voor aardig wat kracht termen en krassen op mm handen gezorgd......
En controleer of na alles ooko het raam weer open kan. Ik deed dat niet en kwam er 3 dagen later achter dat hij niet open kon...... Geleiderail zat niet goed.......
Alsam
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Slot

· 
Posted: 25.11.2016 - 17:23  ·  #5
Bedankt ! :thumb:

Selected quotes for multi-quoting:   0