Na 2 lange weken wachten konden we gisterochtend eindelijk onze V70 2.4T uit 2002 ophalen. Wat een heerlijke wagen en de terugweg was 1 grote glimlach, heerlijk cruisen op een rustige A6.
's Middags meteen een flinke rit gemaakt om eens goed aan elkaar te wennen en daarbij ben ik wel wat dingen tegengekomen die mij wat zorgen baren.
Bij het doortrekken voel ik dat hij ergens tussen 2500 à 3000 toeren de pit even kwijt is bij het optrekken, daarna gaat hij wel weer gewoon door.
Verder bij het op een constante snelweg-snelheid rijden voel ik heel af en toe een haperingetje.
Op een gegeven moment had ik de cruisecontrol aangezet en wilde ik die een tandje harder zetten toen de auto een schokje gaf en meteen daarna kreeg ik de melding "minder motorvermogen". Op de vluchtstrook de auto uitgezet en weer opnieuw gestart en toen was het over. Ik ben daarna dit soort meldingen gelukkig niet meer tegengekomen..
In de boordcomputer bleef hij trouwens zowel daarvoor als daarna aangeven dat er geen meldingen zijn.
Na het uitstappen viel het mij op dat (voornamelijk) achter de auto een duidelijke benzinelucht hangt.
De terugweg ging al wel wat soepeler, maar het inhouden blijft wel aanwezig, net als de benzine lucht na uitstappen.
In de 1 en 2 trekt hij lekker pittig door, maar vooral in de hogere versnellingen is dat goed te merken.
Hebben jullie een idee waar te gaan zoeken naar mogelijke oorzaken?
's Middags meteen een flinke rit gemaakt om eens goed aan elkaar te wennen en daarbij ben ik wel wat dingen tegengekomen die mij wat zorgen baren.
Bij het doortrekken voel ik dat hij ergens tussen 2500 à 3000 toeren de pit even kwijt is bij het optrekken, daarna gaat hij wel weer gewoon door.
Verder bij het op een constante snelweg-snelheid rijden voel ik heel af en toe een haperingetje.
Op een gegeven moment had ik de cruisecontrol aangezet en wilde ik die een tandje harder zetten toen de auto een schokje gaf en meteen daarna kreeg ik de melding "minder motorvermogen". Op de vluchtstrook de auto uitgezet en weer opnieuw gestart en toen was het over. Ik ben daarna dit soort meldingen gelukkig niet meer tegengekomen..
In de boordcomputer bleef hij trouwens zowel daarvoor als daarna aangeven dat er geen meldingen zijn.
Na het uitstappen viel het mij op dat (voornamelijk) achter de auto een duidelijke benzinelucht hangt.
De terugweg ging al wel wat soepeler, maar het inhouden blijft wel aanwezig, net als de benzine lucht na uitstappen.
In de 1 en 2 trekt hij lekker pittig door, maar vooral in de hogere versnellingen is dat goed te merken.
Hebben jullie een idee waar te gaan zoeken naar mogelijke oorzaken?