LPG inbouw, schakelaar advies

 
 
 
 
 
ProudV70Driver
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Limmen
Leeftijd: 57
Berichten: 11
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

LPG inbouw, schakelaar advies

 · 
Posted: 04.01.2016 - 13:46  ·  #1
Volgende week laat ik een Vialle G3 inbouwen bij Boertien in Wezep.
Op eBay had ik een mooie Bi-Fuel schakelaar gevonden zodat ik de inhoud van mijn LPG-tank op mijn dashboard kan zien als ik overschakel benzine-LPG.
Boertien geeft aan dat de boordcomputer op hol slaat als ik zo'n schakelaar gebruik en dus de Vialle schakelaar moet gebruiken met de LED's.
Ik ben daar zelf niet zo wild van, ik heb videos op YouTube gezien vanuit de UK met hetzelfde bouwjaar waar dat wel werkte.

Suggesties? Ervaringen?
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3210
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: LPG inbouw, schakelaar advies

 · 
Posted: 04.01.2016 - 13:50  ·  #2
Ik heb zo'n kleine ronde Vialle LED indicator rechts van mijn lichtschakelaar zitten.
Vond ik de minst slechte optie. Maar zo'n schakelaar waar jij het over hebt, lijkt me een fraaiere optie. Maar waarmee selecteer je dan de brandstofkeuze?
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: LPG inbouw, schakelaar advies

 · 
Posted: 04.01.2016 - 20:58  ·  #3
Ik heb ook gewoon de indicator van Prins, op de middenconsole onder de aircounit.
Ik weet niet of ik het risico op een flippende BC zou nemen.
ProudV70Driver
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Limmen
Leeftijd: 57
Berichten: 11
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: LPG inbouw, schakelaar advies

 · 
Posted: 05.01.2016 - 22:10  ·  #4
Het is een originele BiFuel schakelaar van Volvo, ik zal nog wat meer onderzoek doen.
Ik denk dat het een kwestie van geld is. Alles dat electronisch is kan aangepast worden.
Word vervolgd
ProudV70Driver
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Limmen
Leeftijd: 57
Berichten: 11
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: LPG inbouw, schakelaar advies

 · 
Posted: 06.01.2016 - 20:48  ·  #5
VolvoS60Racer: heb jij een BiFuel versie ? Of naderhand ingebouwde LPG installatie met LED niveau indicatie?
rolvio
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Berichten: 287
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: LPG inbouw, schakelaar advies

 · 
Posted: 09.01.2016 - 17:32  ·  #6
Ik denk dat de schakelaar bij het merk/systeem hoort. Jij kiest voor Vialle, daar hoort een schakelaar van Vialle bij, incl. inhoudsindicatie. Die schakelaar die jij graag wilt hoort bij het lpg systeem wat Volvo af fabriek in de bifuels monteert.

Denk dat het op zich wel zou kunnen werken, maar tegen welke kosten? Heb je dat ervoor over? Zo redeneert een gasboer ook. Als het dan (later) niet goed werkt, hebben zij er weer werk van.
swen
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 32
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: LPG inbouw, schakelaar advies

 · 
Posted: 09.01.2016 - 22:51  ·  #7
Misschien heb ik niet hetzelfde model volvo, bij mij is het LPG indicatie apparaat netjes weggewerkt bij de bekerhouder in de armsteun, achter het lamellenklepje. Ik kijk nooit naar de ledjes en tank altijd op de dagteller.
JJB
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Regio Utrecht
Leeftijd: 56
Berichten: 15
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: LPG inbouw, schakelaar advies

 · 
Posted: 01.03.2016 - 14:43  ·  #8
Bij mijn XC70 zit de schakelaar op het hoekje van de bekerhouder in de middenconsole. Die is van kunststof en daar kon makkelijk een gaatje doorheen geboord worden. Nog steeds een fijne plek.
http://www.luccio.nl/index.php…68&lang=NL
 
Selected quotes for multi-quoting:   0